Stránka 1 z 3

Vylepšení motoru

PříspěvekNapsal: úte úno 24, 2015 18:18:40
od san3596
Čau lidi napadlo mě si nějak vylepšit babetu aby mi jela víc a líp ....
Můžete mi prosím vás sepsat nějaké dobré rady typy pro lehce pokročilého člověka ? :lol:

Re: Vylepšení motoru

PříspěvekNapsal: úte úno 24, 2015 18:55:54
od tuningrob
Nedráždi hada bosou nohou :D
Bylo tady toho mnogo, mnogo napsanégo. Takže toto je jen další duplicitní téma.

Re: Vylepšení motoru

PříspěvekNapsal: úte úno 24, 2015 20:33:32
od san3596
Sorry ale mě se to všechno nechce pročítat kvuli vyvracejícím se věcím :D tak někoho poprosím ať mi to sepíše a aspoň to bude konečně na jednom vláknu :lol:

Re: Vylepšení motoru

PříspěvekNapsal: úte úno 24, 2015 22:09:03
od Pavel
Zbytečné sepisovat. Každá Babetta je originál, na každou se s tuningem musí jinak. A bohužel ty úpravy, i kdyby ti je někdo sepsal, stejně by sis je doma na koleně neměl šanci udělat. Oslov raději odborníka, dej mu pár tisíc a budeš spokojený, když zvedneš reálně maximálku o 10-20 km. Pokud chceš zvednout o víc, tak už šáhneš hlouběji do kapsy. To už je v řádu desítek tisíc Kč.

Re: Vylepšení motoru

PříspěvekNapsal: úte úno 24, 2015 23:28:16
od san3596
Na co odborníka ? :lol: zručný jsem a už se i orientuji první krok co udělám že dám převod 14/31 to jest 14 zubů u motoru a 31 na rozetě to mi dá pár km/h a potom zkrátím kolínko o 5 cm další věc ... co si ještě tak říkám že dám jiný karbec, ale nevim nevim radši tam nechám seriovku, ale jednu věc určo udělám a to že vyměním pláště za 1. ty moje už jsou sjeté a za 2. dám na vyšší rychlost

Co my ještě tak poradíte? :oops:

Re: Vylepšení motoru

PříspěvekNapsal: stř úno 25, 2015 8:05:38
od Azor
Poradíme ti především trochu pokory, evidentně se dobrou radou zkušenějšího řídit nemíníš. Tady nejsi v restauraci, aby sis naporoučel co chceš a čekal, že ti hned někdo vše naservíruje. A podle toho, jak o věci píšeš, to vypadá, že zrovna moc zkušeností s jakoukoliv technikou nemáš. Radši se sám do ničeho nepouštěj a chceš-li jezdit rychle, kup si něco silnějšího.

Re: Vylepšení motoru

PříspěvekNapsal: stř úno 25, 2015 8:41:32
od tuningrob
Je to tak. Kašli na to.

Re: Vylepšení motoru

PříspěvekNapsal: stř úno 25, 2015 10:11:31
od Pavel
31z rozetu sis nechal vyrobit custom? Já totiž nevím, že by se taková dala koupit.

Zde máš velmi stručný popis základních úprav pro zvýšení výkonu motoru.

- sehnat válec. Doporučuji upravit válec Sting, pokud seženeš (jde převrtat i na 80ccm), případně sehnat a kuchnout rotavátor Diamond PA80. Při nejhorším vyjít ze sériového válce
- vylisovat vložku válce, rozhodnout se pro finální počet kanálů, upravit dle požadovaných parametrů (do rychla, do tahu) a plánované karburace a výfukové soustavy. Většinou jde o kombinaci výpočtů podle odborné literatury a znalostí z praxe. Dále upravit hliníkový odlitek a přefuky na karterech. Všechno poctivě vyleštit.
- vložku nalisovat zpět a provést výbrus, nejlépe jeden z největších možných (vyšší objem ve finále)
- úprava spalovacího prostoru hlavy válce, zohlednění většího vrtání válce na tvar hlavy a změna velikosti kompresního objemu dle požadovaných parametrů. Doporučuji zakázkově zhotovenou vějířovitou hlavu, např. od Stejskyho http://www.ms50.cz/_h.html. protože upravené motory víc topí a tak je třeba lépe odvádět teplo. Lze použít i hlavu ze Stingu, pokud seženeš
- výroba a montáž vhodné klapky sání
- upravit časování pístu dle požadovaných kritérií. Pro závodní účely je vhodný jednokroužkový píst
- vyrobit nové kolinko sání, zvolit správný karburátor s difuzorem od 12 - 18 cca, experimentování s tryskami, tlumením sání
- zhotovit několik experimentálních kolen výfuku a zhotovit/zakoupit několik laděných výfuků a zkoušet různé velikosti rezonanční komory na brzdě. Podle grafu výsledné momentové charakteristiky upravit koleno, případně výfuk a aproximovat k ideálnímu průběhu, se kterým budeš již spokojený. Pro účely ideálního vyladění bude stačít vyrobit a zničit 5-7 kusů výfuků podle toho, jak jsi zručný
- odlehčení setrvačníku
- výroba vhodného převodového poměru, tzn. vlastního řetězového kolečka a rozety
- výroba vlastních spojek a pružinek. Přece jenom teď motor začne zabírat až tak od 7 tis otáček výš.
- následuje nezbyné vyztužení rámu, výroba vlastní vidlice s kotoučovou brzdou, sériová by nevydržela brzdný účinek a ohla by se či praskla. Pokud šetříš, lze použít vidlici z Koráda.
- pro úpravy se doporučuje vyjít raději z jednorychlostní B207 nebo B215. B210/225 je nevhodná.
- osazení pneu s vyšším rychlostním indexem. Minimální základ je Mitas M06 a lepší

Tohle je asi tak úplný základ a výčet všeho, co bude třeba upravit. Zkušenější mě můžou když tak ještě doplnit. Snad ti to pomůže a můžeš se pustit do ladění :)

Re: Vylepšení motoru

PříspěvekNapsal: stř úno 25, 2015 15:45:57
od san3596
Okej, dík za takový soupis co všechno udělat :lol:
a prozatím když z teho chci vytáhnout víc tak co mám udělat (seriovka 210/100) abych jel víc ? (tvoje úpravy budu aplikovat tak v dalších dvou letech), ale prozatím abych se nešmudlal 45 km/h ? :D

Re: Vylepšení motoru

PříspěvekNapsal: stř úno 25, 2015 16:44:09
od Pavel
Jediná realizovatelná úprava je 14/51 převod a zkrácené koleno výfuku. To pojede u dobrého motoru max 50km/h. Víc ze sériovky nedostaneš a těžší převody nemají smysl. Musíš jít do úprav výše popsaných, což, jak vidíš, bez hlubších technických znalostí a hlavně praxe není možno udělat svépomocí.

Re: Vylepšení motoru

PříspěvekNapsal: stř úno 25, 2015 16:53:41
od san3596
No to vidím :D hele a jak jsem psal ta menší rozertka by mi taky hodila pár km/h ne?

Re: Vylepšení motoru

PříspěvekNapsal: stř úno 25, 2015 16:59:36
od Pavel
No, to je právě omyl. Těžší převod způsobí, že se motor trápí a nevytočí a ve finále pojedeš pomaleji než s větší rozetou. Proto jak jsem psal, nemá smysl dávat menší převod než 14/51. Motor to prostě neutáhne. Jen z kopce by ti to jelo rychleji.

Re: Vylepšení motoru

PříspěvekNapsal: stř úno 25, 2015 17:00:40
od san3596
tak v čem je lepší teda ten převod ze 13 na 14 :roll: :oops:

Re: Vylepšení motoru

PříspěvekNapsal: stř úno 25, 2015 19:02:31
od wenca084
san3596 píše:tak v čem je lepší teda ten převod ze 13 na 14 :roll: :oops:


No je přeci o ten 1 zub těžší ( delší ).Pojede to rychlejc . Hele jak to tu čtu , tak ty žádný úpravy radši nedělej. Kup si raději kolo s přehazovačkou a tam se to s těmi převody nejdřív nauč.

Re: Vylepšení motoru

PříspěvekNapsal: stř úno 25, 2015 21:06:03
od san3596
Sorry byl jsem ve škole a měl jsem 3 hodiny matiky kde jsem skoro nic nepochápal a na konci jsem měl úplně vypatlanou hlavu....