Když zkrátíš koleno, bude to točit víc do otáček, ale ztratíš výkon v nízkých otáčkách. Když koleno prodloužíš, tak to půjde pěkně od spoda, ale zase ti to nebude točit ve vyšších otáčkách.
2T motor lze optimálně naladit jen na určité úzké spektrum otáček podle toho, jaký jízdní režim potřebuješ. Ti, co bydlí v hornatém terénu, ocení, aby jim Babetta víc táhla do kopce a neřadila furt na jedničku za cenu toho, že jim to pak po rovince pojede pomaleji. Ti, kteří bydlí v nížině a jezdí po rovinkách, naopak ocení, když jim Babetta bude víc točit a líné rozjezdy jim nevadí.
Na závěr, aby to nebylo tak jednoduchý. Za prvé. Úprava, co na jedné Babettě pomohla, nutně nemusí fungovat na tvé Babettě, takže já beru všechny rady a úpravy, které zaručeně fungují, od lidí hodně s rezervou. Každý motor je originál. Nic se nesmí přehánět. Motor jako celek musí být naladěn do rezonance. Když to příliš zkrátíš nebo prodloužíš, tak ti to pojede hůř než kdybys nic neudělal. Když se zkracuje koleno, tak by se mělo zkrátit adekvátně i sání, změnit trochu časování na pístu, pohrát si s kompresí a přepouštěcími kanály. Všechno má se vším souvislost a bez hlubší znalosti funkce 2T motoru to většinou každý amatér spíš zkazí, než zlepší. Jsou tady větší experti na ladění motoru, než jsem já, takže ti by ti to snad i spočítali zhruba, co máš kde ubrat a přidat, aby to jelo líp.
Co se týče zlepšováků (fungující na mé Babettě), já mám koleno seřízlé tak, že zasahuje jen cca necelý 1cm do výfuku. V koncovce výfuku mám 1 díru navíc, ve vložce mám 8 děr navíc a v přepážce mám 2 díry navíc a všechny díry mají průměr 1cm. Pak to bude trochu hlučnější, ale dostávám se s originálním výfukem na úroveň Hikone výfuku

Jenže adekvátně k tomu mám zkrácené i to sání, upravený válec, píst, vše ostatní je origo (karbec, hlava). Můžu si výskat, že mi to valí skoro 60 po rovince, ale v kopcích to topí tak, že to začne po chvíli detonačně spalovat a úplně to ztratí výkon. Upravené motory je třeba víc chladit, protože žebra válce a hlavy nebyly dimenzovány na trvalý provoz při 7500+ otáčkách

Takže náporové sání případně vějířovitá hlava, atd.