koleno výfuku ke zvýšení výkonu

Vylepšení na elektrice, pojezdu a motoru, vzhledu a tunění...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

koleno výfuku ke zvýšení výkonu

Příspěvekod ronin10 » sob říj 03, 2015 21:57:39

Mám takovou vizi jestli už se řešila omlouvam se za zbytečné založení duplicitní otázky.

myslím si když to tak jde i u skůtrů 2t,že by i babča mohla najít nějaký výkon k dobru,když by se zkrátilo koleno výfuku né o 15 cm jako se tu kdesi psalo ale tak že by ve své podstatě zakončení kolene navazovalo ihned na tlumič výfuku v tomto případě by se jednalo o více než 15cm z originalní velikosti kolene,navíc by se i tlumič mohl posunout více ke kolenu o jeden šroub (díru) sice by ho držel už jen jeden šrub ale zmenšila by se délka již tak zbytečné dlouhého kolene,obecně si myslím že čím kratší koleno a návaznost na tlumič tím lepší výkon motoru obecně. váš názor či již někdo dělal tento experiment a výsledek? jinak o těch 10-15cm z origo jsem už zkracoval a nic moc změna když je ještě přebytečná část kolene v tělesu tlumiče,případně vylepšovali jste někdo k prospěchu i vložku výfuku zlepšováky které k něčemu byli? případně něčím jiným nahradili vyrobili? a učinek? díky :wink:
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: koleno výfuku ke zvýšení výkonu

Příspěvekod Pavel » ned říj 04, 2015 0:14:54

Když zkrátíš koleno, bude to točit víc do otáček, ale ztratíš výkon v nízkých otáčkách. Když koleno prodloužíš, tak to půjde pěkně od spoda, ale zase ti to nebude točit ve vyšších otáčkách.

2T motor lze optimálně naladit jen na určité úzké spektrum otáček podle toho, jaký jízdní režim potřebuješ. Ti, co bydlí v hornatém terénu, ocení, aby jim Babetta víc táhla do kopce a neřadila furt na jedničku za cenu toho, že jim to pak po rovince pojede pomaleji. Ti, kteří bydlí v nížině a jezdí po rovinkách, naopak ocení, když jim Babetta bude víc točit a líné rozjezdy jim nevadí.

Na závěr, aby to nebylo tak jednoduchý. Za prvé. Úprava, co na jedné Babettě pomohla, nutně nemusí fungovat na tvé Babettě, takže já beru všechny rady a úpravy, které zaručeně fungují, od lidí hodně s rezervou. Každý motor je originál. Nic se nesmí přehánět. Motor jako celek musí být naladěn do rezonance. Když to příliš zkrátíš nebo prodloužíš, tak ti to pojede hůř než kdybys nic neudělal. Když se zkracuje koleno, tak by se mělo zkrátit adekvátně i sání, změnit trochu časování na pístu, pohrát si s kompresí a přepouštěcími kanály. Všechno má se vším souvislost a bez hlubší znalosti funkce 2T motoru to většinou každý amatér spíš zkazí, než zlepší. Jsou tady větší experti na ladění motoru, než jsem já, takže ti by ti to snad i spočítali zhruba, co máš kde ubrat a přidat, aby to jelo líp.

Co se týče zlepšováků (fungující na mé Babettě), já mám koleno seřízlé tak, že zasahuje jen cca necelý 1cm do výfuku. V koncovce výfuku mám 1 díru navíc, ve vložce mám 8 děr navíc a v přepážce mám 2 díry navíc a všechny díry mají průměr 1cm. Pak to bude trochu hlučnější, ale dostávám se s originálním výfukem na úroveň Hikone výfuku :) Jenže adekvátně k tomu mám zkrácené i to sání, upravený válec, píst, vše ostatní je origo (karbec, hlava). Můžu si výskat, že mi to valí skoro 60 po rovince, ale v kopcích to topí tak, že to začne po chvíli detonačně spalovat a úplně to ztratí výkon. Upravené motory je třeba víc chladit, protože žebra válce a hlavy nebyly dimenzovány na trvalý provoz při 7500+ otáčkách :) Takže náporové sání případně vějířovitá hlava, atd.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1356
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: koleno výfuku ke zvýšení výkonu

Příspěvekod pavelt74 » ned čer 12, 2016 13:53:44

Ahoj,jestli chceš upravovat koleno výfuku,mrkni sem: viewtopic.php?f=11&t=1430&p=41103&hilit=v%C3%BDfuk+hikone#p41103 Udělal jsem koleno z madla od sekačky,vnitřní průměr sice jen 20mm,ale jsem s tím spokojen.Jenom jsem výfuk posunul o jednu díru blíže k motoru a rozvrtal jsem větší díry v první přepážce,což mi poradil Pavel z Brna a v koncovce mám tři trubičky.Určitě by šlo vymyslet něco lepšího,ale nechtěl jsem ničit původní vzhled sroje a dělat velké zásahy.Jak jsem tam psal,nechci aby to točilo jako blázen,ale aby to tahalo a to se zlepšilo.Mít v zásobě náhradní výfuk,určitě bych laboroval a zkoušel dál.
pavelt74
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 118
Registrován: ned zář 22, 2013 7:35:53


Zpět na Vychytávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron