Jak zakonzervovat Babettu?

Vylepšení na elektrice, pojezdu a motoru, vzhledu a tunění...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Jak zakonzervovat Babettu?

Příspěvekod mhi » pon čer 06, 2016 11:41:47

Predstavte si, ze mate vic Babett nez na kolika ma smysl jezdit. Mam dve na jezdeni a dalsi 2, ktere postupne asi zcela opravim, ale primarne byly koupeny "na dily" pro ty prvni 2. Nicmene chtel bych jednak uchovat v co nejlepsim stavu, i kdyz se na nich nebude jezdit, nejlepe i provozuschopne (vyhodu provozuschopnosti vidim v tom, ze clovek ihned overi zda nejaky dil funguje ci nikoliv). A rozklad na soucastky se mi moc delat nechce. Takze jak na to?

V prevodovce musi byt olej -> 2 Babetty co jsem koupil byly bez oleje a kolecka zacala korodovat, loziska taky KO. Nadrz bez paliva take totalne prorezne, jenze palivo s bioslozkou ji nici.

Pojizdnosti zase brani zastaravani gufer. Da se to nejak zachranit, aby gufero vydrzelo treba 5-10 let? Obcas Babettu projet?

Co s drobnym poskozenim laku, nehodlam-li Babettu strikat? Trosku nafty, aby se to "zamastilo" ?

Predpokladam, ze nic dalsiho se neznici, bude-li v suchu, temnu, treba nekde zavesena.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Jak zakonzervovat Babettu?

Příspěvekod tuningrob » pon čer 06, 2016 15:42:27

Eurooil podle informací nepřidává biosložky.
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Jak zakonzervovat Babettu?

Příspěvekod Azor » pon čer 06, 2016 18:01:16

Ono s těmi gufery to není zas tak strašné. jezdím s origo gufery 1 babču od roku 1981 (tedy již 35 let) a jednu od 1984 (ta navíc několik let stála bez jakéhokoliv ošetření). A subjektivně se to nijak neliší od další, kde jsem gufera měnil minulý rok. Jinak celý stroj je samozřejmě možné namastit (rozhodně ale ne naftou - její sirná složka se už při běžné vzdušné vlhkosti časem mění na kyselinu), akorát že odejdou gumové části. :( Sofistikovanější je použití teplého vosku ála resistin car, ale pak to samozřejmě dá větší práci při zprovoznění. Gumové části je dobré ošetřit vždy alespoň 1 x za rok glycerinem a babču nejlépe zavěsit, aby nebyly zatěžovány pneumatiky. Převody se zaplní olejem, akorát pak před jízdou nezapomenout odpustit. :) A nádrž se osvědčilo odmontovat a otevřenou uložit někde v suchu. Tahle problematika se dost řeší na veteránských fórech, takže zkus pro inspiraci zabrousit i tam.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 982
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Jak zakonzervovat Babettu?

Příspěvekod mhi » úte čer 07, 2016 10:50:09

Ad nafta: asi jsem psal driv nez vic premyslel, takhle (s naftou) to delaji nekteri automechanici, zrejme bych pouzil neco lepsiho, slo mi spis o princip.

Ad gufera: Prakticky na vsech mych babettach po koupi "tekla". Co si vzpominam tak na B207 byla tak dukladne zapecena a zkamenela, ze jsem je musel mechanicky znicit, ven nesla. Babetta byla pry odstavena nekolik let. Asi jste mel nejake kvalitnejsi, zrejme ne z patecni vyroby :).
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]


Zpět na Vychytávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron