Stránka 1 z 1

Stojanek na moto

PříspěvekNapsal: ned črc 09, 2017 10:38:48
od mhi
Neni to uplne Babetta dotaz, ale tak nejak se to tyka obecne moto. Kdyz "uschopnuju" nejakou motorku, vetsina z nich je v polorozebranem stavu, kdy se pokousim rozjet motor, aby sel opravit i ten zbytek. Problem ruznych Pionyru apod. je, ze stojanek maji pridelany na motor, takze kdyz sundavam motor tak tam chybi a motorka pada :). Stejne tak Babetta treba nemusi mit kolo (jednu dobu jsem to tak mel u 207ky, ted' chci nalakovat stojanek u 210ky, tak to taky budu muset resit. Moje otazka zni, jak udelat stojanek, nebo jaky poridit, aby to fungovalo co nejlepe na ruzne operace kdy motorce chybi kolo, nebo jeji vlastni stojanek? Staci mi, aby to pasovalo na ceske prskolety a aby se z toho motorka dala nastartovat (i Babetta, tzn. musi to vydrzet nasednuti a hystericke slapani ;) ).

To co se prodava "pod kolo" na Internetu vypada hezky, ale neplni dle meho nazoru ucely popsane vyse, hlavne nevim jak bych na tom rozslapaval Babettu (videl jsem jen nazivo 2 stojanky, takze mozna nejaky vyhovujici existuje).

Re: Stojanek na moto

PříspěvekNapsal: ned črc 09, 2017 18:41:12
od Azor
Ale fuj, hysterické šlapání ? :oops: Mám tě za odborníka, kterému opravený motor chytne na cuknutí. :lol:
Já nic takového nemám, ale u veteránistů jsem viděl takový forichtung, který se nasazoval na přední nebo zadní kolo (i když tam nebylo :D ) - mělo to pomocnou osku, kterou se vyklepla ta originál, takže obsluhovat to nebylo až tak moc otravné, a stálo to docela hezky (široká základna a pevné stojiny). Plánek ovšem žádný nemám, ale při troše fantazie by se to z měkolika vinglů apod. svařilo raz dva.

Re: Stojanek na moto

PříspěvekNapsal: ned črc 09, 2017 19:45:27
od mhi
Zase tak dramaticke to neni, ale nekdy se nedari uplne jak bych si pral *. Treba toto https://www.kmbikers.cz/Zadni-stojan-MO ... GwodsrIOng podle me nema sanci "rozslapat" Babettu.

Nahradni osicka na bezkolovy provoz je dobry napad, stejne tak na rozdil od linkovaneho stojanku se budu muset zamerit na sirsi zakladnu, nebo nejaky uchyt na kyvku. Jak siroky byl ten veteransky stojanek? Fungovalo to rozmerove i na vetsi Jawy ?

--
* Treba Simsona jsem "opravil" jen rozborkou a slozenim kladivek + karburatoru, ale oprava to neni dokonala: obcas za jizdy (hlavne po dynamictejsi jizde) to na volnobeh vzda. Neco s karburatorem, ale nedari se mi prijit na pricinu. Popostrcenim z kopce vzdy naskoci, ovsem tezko ho presvedcovat na krizovatce, nebo kdyz to chcipne smerem do kopce :-).

Re: Stojanek na moto

PříspěvekNapsal: pon črc 10, 2017 8:34:51
od Azor
mhi píše:Jak siroky byl ten veteransky stojanek? Fungovalo to rozmerove i na vetsi Jawy ?


To co jsem viděl bylo dost široké i na kývačku, šířku ten chlapík vymezoval vložením různě tlustých trubiček. A měl tam takové šikovné udělátko - kolo posadil na kus účka opatřeného dorazy z vinglíků (aby to nesjíždělo) a nohou šlápl na páku, která mu to zvedla do potřebné výšky pro zasunutí pomocné osky (používal to na kola 16 až 22"), to účko mělo z boků výřezy, které ho držely na stojinách - šoupalo se nahoru/dolů. Byl to docela velký bazmek (aby to bylo stabilní) a chce to trochu místa v garáži/dílně, ale fakt se mi to docela líbilo.