Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výkonu?

Vylepšení na elektrice, pojezdu a motoru, vzhledu a tunění...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

Příspěvekod Starec » pát čer 10, 2011 13:33:35

Ivo píše: o kolik se zvýší spotřeba - měřil to někdo ? nebo aspoň odhad ? 20% ?.-)

Ja vás chalani nechápem, stále opakujece otázky. To si neviete troška preštudovať, čo o tom niekto napísal. Veď aby sa to opakovalo Edovi, Jožkovi, Mirkovi, Mikulášovi, Ježiškovi, Prezidentovi a jeho tajomníkom, všetkým upratovačkám aj vládnym šoférom a samozrejme lenivcom čo sa radi pýtajú a sami ruku k dielu nepriložia, je úplne zbytočné.
Spotreba sa nezvýši, ak budete jazdiť pôvodným tempom, to jest do tých 40-45 km/h. Ovšem ak ti to už dá aj 55-60 km/h a budete používať plyn čím častejšie a ešte k tomu na plné pecky, tak ta spotreba určite nebude klesať, ale rapídne stupme a o koľko percent, to si už iste potom sám vypočítaš, však Ivo.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

Příspěvekod Ondra T2 » čtv čer 30, 2011 16:55:22

Taxem to koleno také kousek uříz. Babettka jde za studena mnohem hůře. Musím jí dát více času než se ohřeje. Výkon/rychlost tak nějak nicmoc rozdíl :D .
Ondra T2
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 21
Registrován: stř čer 15, 2011 16:21:57

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

Příspěvekod Akino » sob črc 16, 2011 8:52:24

Také jsem koleno uřízl a nestačil se divit. Babetě trochu déle trvá než se rozjede (řekl bych, že je slabší), ale po silnici si to valím více jak 60 km/h. Otázka, jak přesně ukazuje tachometr. Měřil jsem to na rovině před jednou obcí na tom informativním radaru co ukazuje vaši rychlost, tak mi to ukázalo 62,- km/h a ručička na tachometru byla uprostřed mezi nulou a šedesátkou, takže odhaduji, že kdyby byl tachometr označen dále, tak byla na 70 km/h. Takže na maximální rychlost super, v práci jsem o pár minut dříve.
Má to ale i svá negativa (berte to jako můj osobní názor). Spotřeba se zvedla a to docela znatelně. Jezdím stále na plný plyn a max. rychlost. Na silnici je znát každé stoupání a to teď nemyslím kopec, ale každou nerovnost na první pohled neviditelnou. Zrychlení a vůbec zátah babety od rozjezdu do přeřazení je mizerný (vše ve srovnání s původním stavem).
Resumé:
- jestli chcete užívat babettu k tomu k čemu byla postavena, nezkracujte (já koupím nové koleno)
- jestli chcete za každou cenu zvýšit výkon (max. rychlost), babettu prodejte někomu kdo ocení její krásu a kupte si nějakého skůtra
Akino
Právě začínám...
 
Příspěvky: 4
Registrován: pon črc 11, 2011 19:02:52

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

Příspěvekod letave » sob črc 16, 2011 11:52:20

Mám to taky zkrácené ale huře se rozjíždí a ještě jsem vyvrtal dvě díry do vložky navíc a do koncovky je to parádní zvuk ale na tu koncovku musíte k tý díře ještě přivařit takou tu trubičku pak to lépe tahá
letave
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 47
Registrován: sob úno 19, 2011 19:20:35

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

Příspěvekod strand » čtv říj 06, 2011 21:33:58

Před čtrnácti dny jsem zabrousil na tyto stránky ohledně zvýšení rychlosti Babety zkrácením výfuku a tak jsem to provedl.Ještě jsem si dělal srandu, že
to teď pojede třikrát rychleji. Ovšem při první jízdě mě humor přešel, tedy ne že by to jelo stodvacet, ale o takových 12-15 km/hodinu to rychleji jelo
a táhlo to snad i líp ve všech režimech otáček. No a to s tou zvýšenou spotřebou je pravda, ono to svádí té vyšší rychlosti využívat a na spotřebě se
to nutně projeví.
strand
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 26
Registrován: pon srp 22, 2011 21:17:47

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

Příspěvekod milda » pát říj 07, 2011 10:08:48

To je stará věc :http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=4&t=18&p=164&hilit=z+d%C5%AFvodu#p164 , probírali jsme to tady hned po založení fóra, a pak se to x krát dookola opakovalo. Jak tu uváděli někteří znalci pozadí výroby babett, výrobce se pomocí délky kolena vyrovnával z legislativním omezením maximální rychlosti pro mopedy. U nás to je 40 km/h, modifikace pro německý trh pouze 25 km/h. Tam bylo koleno ještě delší a výfuk svařen do jednoho kusu aby se nedalo zkrátit. Zkrácením kolena se dosáhne zvýšení maximální rychlosti a výkonu a samozřejmě i spotřeby.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

Příspěvekod MichalFiala » stř lis 23, 2011 18:10:46

Moje zkušenost se zkrácením kolena je taková : Můj kámoš má babetu 207 akorát asi o 10 let novější než já a málo jetou.Zkrátil u ní koleno najednou aniž by o tom přemýšlel a po zkrácení mu babeta nechtěla vůbec jezdit ani když jí pořádně zahříval. Já jsem své koleno u babety zkracoval postupně po centimetru až jsem to uřízl tak že to ani nešlo.Babeta sice po nastartování se dlouho zahřívala ale na tahu a rychlosti babety to bylo značně znát. A z toho všeho jsem si odvodil že jak která babeta by ten výfuk měla mít zkracenej protože já jsem to měl uplně co to šlo a jela krásně a kamoš to taky zkratil uplně nadoraz a musel kupovat koleno nové protože mu babeta nejela :)
MichalFiala
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát říj 28, 2011 19:09:33

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

Příspěvekod Starec » čtv lis 24, 2011 7:22:32

Tvoj kamoš urobil jednú zásadnú chybu a to, že sa nepresvedčil či to koleno nemá upchate karbónom, najme tam kde sa koleno ohýba. Takže najprv vyčistiť, vyškriabať čo sa len dá, prípadne vypáliť a potom rezať.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

Příspěvekod fichtldriver007 » pát dub 20, 2012 6:48:32

Hoši takže když je to koleno k výfuku přivařené, tak jedine koupit new výfuk a koleno ? nebo je nějaký jiný způsob
V mé garáži stoj právě jawa 21 a babetta 210. http://jawec.mypage.cz/
Uživatelský avatar
fichtldriver007
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 20
Registrován: ned lis 20, 2011 9:10:56

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

Příspěvekod Starec » pát dub 20, 2012 7:39:05

Iné neostáva ako nový, lebo keby si to na zvari aj odrezal, tak vnútri je ešte hodný kus tej rúrky. Ledaže by si to dáko stade dostal von a znova mosadzou privatil koleno, lenže musíš dávať pozor aby ti sedelo.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

Příspěvekod Roman Kinčl » úte kvě 08, 2012 19:00:05

Taky jsem uřízl koleno a výsledek mi vyrazil dech. Maximálka něco kolem 50-55 Km/h na rovince. 40-45 kopec (dle stoupání). Ale trošku hůř se startuje a prvních pár metrů jízdy se jakoby dusí když přidám plyn. Ale jen pár metrů potom se chytne a jede jak drak. Motor jde pořádně do otáček a je to hned jiná jízda :) . Doporučuji!
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

Příspěvekod mareks4 » sob dub 08, 2017 23:03:24

Mam otazku ohladom vyfuku tak pisem sem dufam ze to nevadi
Chcel by som si urobit sirsie koleno vyfuku. Aky je spravny priemer? Treba zvavsovat vyfukovy kanal na valci? Lebo do valcu nechcem zasahovat. Zmesti sa koleno do povodneho vyfuku? Je vobev citelny narast vykonu? Dakujem
mareks4
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 38
Registrován: pon črc 04, 2016 13:51:06

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

Příspěvekod tuningrob » ned dub 09, 2017 7:39:23

Zkus a dej vědět...to je vše, co na to odepsat.
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

Příspěvekod RomanR » pon bře 08, 2021 0:03:20

Před deseti lety jsem to taky zkusil, ale vůbec jsem nic nezískal. Spíš mi to připadalo na snížení výkonu. Proto jsem koupil novou trubku a tu zkrácenou vyhodil. Namísto toho jsem změnil poměr primární a sekundární náhon, zkrátil řetěz, dal těžké čelisti, větší hlavní trysku do orig. karburátoru a spokojenost. Z nějakých původních 37 km/h mám maximálku 47 km/hod., ale po předchozí zkušenosti se zadřením motoru, to nehoním. Jen občas na nějakém tom vesnickém radaru si změřím maximálku, abych se ujistil, že je vše OK. Jinak cestovní rychlost držím tak kolem 35 km/h. Pod dlouhým táhlým kopcem na pět minut zastavím, nechám motor trochu vychladnout a i když mám přes 90 kg, vyjedu v pohodě na dvojku. Víc ani od Babetty neočekávám.
Pokud by mi to nestačilo, pořídil bych si něco silnějšího. Babetta je moped a ne závodní stroj. Jejím nejslabším článkem jsou poddimenzované brzdy. Tak proč nesmyslně zvyšovat výkon.
RomanR
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon lis 23, 2020 1:47:45

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

Příspěvekod wenca084 » stř bře 17, 2021 0:13:37

Co to tu meleš o zastavováni před kopcem? Taková blbost, Neplet hlavu mladým klukům prosím jo, Já mám B207 kterou jsem si kompletně sám zgenerálkoval , od motoru až po lak, a nemám problém jezdit kopce po delší rovině jízdy na plný plyn, u mě po úpravách 50km/hod to honím normálně, a když přijde brutální kopec babča už nemůže , tak ji na tom vrcholu kopce pomůžu a přišlápnu, ale to už musí být fakt krpál aspoň 25%... A jede se dál. Zastavovat před kopcem atd , v životě jsem o takové debilně neslyšel. Wenca
Babetta 207/500 , Simson SR 70
wenca084
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 359
Registrován: úte led 14, 2014 3:09:14
Bydliště: Středočeský kraj

PředchozíDalší

Zpět na Vychytávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků