STAREC na slovenskom fóre to vysvetloval takto:
Cit.:
Jednoduché jak facka. Výrobca aby obmedzil a prispôsobil výkon motora, tam jednoducho montuje dlhšie koleno. Vysvetlím to tak trocha po lopate. Určite každý vie z čoho sa skladá výfuk na Babette, no a vo výfuku je priehradka z dvoma dierami, skade odchádzajú výfukové plyny ďalej do výfuku, tlmiča no a von. Keď je dlhšie koleno, tak priestor medzi kolenom a priehriadkou je asi 1cm. Plyny z kolena narážajú na priehradku, určitá časť odíde ďalej, ale väčšina ostáva a vytvára spätný tlak, ktorý zas bráni odchádzať plynom z motora.( No a skúste si upchať, alebo keď je zanesený výfuk, či vám to pôjde. Čím väčší plyn, tým väčší spätný tlak. No ak skrátite koleno výfuku, tlaky sa dokážu rozložiť, nenarážajú na prehriadku, dokonca sú vytláčané novými plynmi, no a Babetta ožije. Takto môžete získať na výkone asi 2% ,čo vám môže na rýchlosti hodiť 10 až 15 km/h.
Na inom fóre som sa dozvedel, že potom výfuk pracuje ako expanzná komora, ktorá urýchľuje vyplachovanie valca a tým samozrejme o čosi zvýši výkon motora.
Celý link o zvýšení výkonu skátením kolena výfuku nájdete
tu