Stránka 3 z 4

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

PříspěvekNapsal: pát čer 10, 2011 13:33:35
od Starec
Ivo píše: o kolik se zvýší spotřeba - měřil to někdo ? nebo aspoň odhad ? 20% ?.-)

Ja vás chalani nechápem, stále opakujece otázky. To si neviete troška preštudovať, čo o tom niekto napísal. Veď aby sa to opakovalo Edovi, Jožkovi, Mirkovi, Mikulášovi, Ježiškovi, Prezidentovi a jeho tajomníkom, všetkým upratovačkám aj vládnym šoférom a samozrejme lenivcom čo sa radi pýtajú a sami ruku k dielu nepriložia, je úplne zbytočné.
Spotreba sa nezvýši, ak budete jazdiť pôvodným tempom, to jest do tých 40-45 km/h. Ovšem ak ti to už dá aj 55-60 km/h a budete používať plyn čím častejšie a ešte k tomu na plné pecky, tak ta spotreba určite nebude klesať, ale rapídne stupme a o koľko percent, to si už iste potom sám vypočítaš, však Ivo.

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

PříspěvekNapsal: čtv čer 30, 2011 16:55:22
od Ondra T2
Taxem to koleno také kousek uříz. Babettka jde za studena mnohem hůře. Musím jí dát více času než se ohřeje. Výkon/rychlost tak nějak nicmoc rozdíl :D .

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

PříspěvekNapsal: sob črc 16, 2011 8:52:24
od Akino
Také jsem koleno uřízl a nestačil se divit. Babetě trochu déle trvá než se rozjede (řekl bych, že je slabší), ale po silnici si to valím více jak 60 km/h. Otázka, jak přesně ukazuje tachometr. Měřil jsem to na rovině před jednou obcí na tom informativním radaru co ukazuje vaši rychlost, tak mi to ukázalo 62,- km/h a ručička na tachometru byla uprostřed mezi nulou a šedesátkou, takže odhaduji, že kdyby byl tachometr označen dále, tak byla na 70 km/h. Takže na maximální rychlost super, v práci jsem o pár minut dříve.
Má to ale i svá negativa (berte to jako můj osobní názor). Spotřeba se zvedla a to docela znatelně. Jezdím stále na plný plyn a max. rychlost. Na silnici je znát každé stoupání a to teď nemyslím kopec, ale každou nerovnost na první pohled neviditelnou. Zrychlení a vůbec zátah babety od rozjezdu do přeřazení je mizerný (vše ve srovnání s původním stavem).
Resumé:
- jestli chcete užívat babettu k tomu k čemu byla postavena, nezkracujte (já koupím nové koleno)
- jestli chcete za každou cenu zvýšit výkon (max. rychlost), babettu prodejte někomu kdo ocení její krásu a kupte si nějakého skůtra

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

PříspěvekNapsal: sob črc 16, 2011 11:52:20
od letave
Mám to taky zkrácené ale huře se rozjíždí a ještě jsem vyvrtal dvě díry do vložky navíc a do koncovky je to parádní zvuk ale na tu koncovku musíte k tý díře ještě přivařit takou tu trubičku pak to lépe tahá

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

PříspěvekNapsal: čtv říj 06, 2011 21:33:58
od strand
Před čtrnácti dny jsem zabrousil na tyto stránky ohledně zvýšení rychlosti Babety zkrácením výfuku a tak jsem to provedl.Ještě jsem si dělal srandu, že
to teď pojede třikrát rychleji. Ovšem při první jízdě mě humor přešel, tedy ne že by to jelo stodvacet, ale o takových 12-15 km/hodinu to rychleji jelo
a táhlo to snad i líp ve všech režimech otáček. No a to s tou zvýšenou spotřebou je pravda, ono to svádí té vyšší rychlosti využívat a na spotřebě se
to nutně projeví.

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

PříspěvekNapsal: pát říj 07, 2011 10:08:48
od milda
To je stará věc :http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=4&t=18&p=164&hilit=z+d%C5%AFvodu#p164 , probírali jsme to tady hned po založení fóra, a pak se to x krát dookola opakovalo. Jak tu uváděli někteří znalci pozadí výroby babett, výrobce se pomocí délky kolena vyrovnával z legislativním omezením maximální rychlosti pro mopedy. U nás to je 40 km/h, modifikace pro německý trh pouze 25 km/h. Tam bylo koleno ještě delší a výfuk svařen do jednoho kusu aby se nedalo zkrátit. Zkrácením kolena se dosáhne zvýšení maximální rychlosti a výkonu a samozřejmě i spotřeby.

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

PříspěvekNapsal: stř lis 23, 2011 18:10:46
od MichalFiala
Moje zkušenost se zkrácením kolena je taková : Můj kámoš má babetu 207 akorát asi o 10 let novější než já a málo jetou.Zkrátil u ní koleno najednou aniž by o tom přemýšlel a po zkrácení mu babeta nechtěla vůbec jezdit ani když jí pořádně zahříval. Já jsem své koleno u babety zkracoval postupně po centimetru až jsem to uřízl tak že to ani nešlo.Babeta sice po nastartování se dlouho zahřívala ale na tahu a rychlosti babety to bylo značně znát. A z toho všeho jsem si odvodil že jak která babeta by ten výfuk měla mít zkracenej protože já jsem to měl uplně co to šlo a jela krásně a kamoš to taky zkratil uplně nadoraz a musel kupovat koleno nové protože mu babeta nejela :)

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

PříspěvekNapsal: čtv lis 24, 2011 7:22:32
od Starec
Tvoj kamoš urobil jednú zásadnú chybu a to, že sa nepresvedčil či to koleno nemá upchate karbónom, najme tam kde sa koleno ohýba. Takže najprv vyčistiť, vyškriabať čo sa len dá, prípadne vypáliť a potom rezať.

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

PříspěvekNapsal: pát dub 20, 2012 6:48:32
od fichtldriver007
Hoši takže když je to koleno k výfuku přivařené, tak jedine koupit new výfuk a koleno ? nebo je nějaký jiný způsob

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

PříspěvekNapsal: pát dub 20, 2012 7:39:05
od Starec
Iné neostáva ako nový, lebo keby si to na zvari aj odrezal, tak vnútri je ešte hodný kus tej rúrky. Ledaže by si to dáko stade dostal von a znova mosadzou privatil koleno, lenže musíš dávať pozor aby ti sedelo.

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

PříspěvekNapsal: úte kvě 08, 2012 19:00:05
od Roman Kinčl
Taky jsem uřízl koleno a výsledek mi vyrazil dech. Maximálka něco kolem 50-55 Km/h na rovince. 40-45 kopec (dle stoupání). Ale trošku hůř se startuje a prvních pár metrů jízdy se jakoby dusí když přidám plyn. Ale jen pár metrů potom se chytne a jede jak drak. Motor jde pořádně do otáček a je to hned jiná jízda :) . Doporučuji!

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

PříspěvekNapsal: sob dub 08, 2017 23:03:24
od mareks4
Mam otazku ohladom vyfuku tak pisem sem dufam ze to nevadi
Chcel by som si urobit sirsie koleno vyfuku. Aky je spravny priemer? Treba zvavsovat vyfukovy kanal na valci? Lebo do valcu nechcem zasahovat. Zmesti sa koleno do povodneho vyfuku? Je vobev citelny narast vykonu? Dakujem

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

PříspěvekNapsal: ned dub 09, 2017 7:39:23
od tuningrob
Zkus a dej vědět...to je vše, co na to odepsat.

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

PříspěvekNapsal: pon bře 08, 2021 0:03:20
od RomanR
Před deseti lety jsem to taky zkusil, ale vůbec jsem nic nezískal. Spíš mi to připadalo na snížení výkonu. Proto jsem koupil novou trubku a tu zkrácenou vyhodil. Namísto toho jsem změnil poměr primární a sekundární náhon, zkrátil řetěz, dal těžké čelisti, větší hlavní trysku do orig. karburátoru a spokojenost. Z nějakých původních 37 km/h mám maximálku 47 km/hod., ale po předchozí zkušenosti se zadřením motoru, to nehoním. Jen občas na nějakém tom vesnickém radaru si změřím maximálku, abych se ujistil, že je vše OK. Jinak cestovní rychlost držím tak kolem 35 km/h. Pod dlouhým táhlým kopcem na pět minut zastavím, nechám motor trochu vychladnout a i když mám přes 90 kg, vyjedu v pohodě na dvojku. Víc ani od Babetty neočekávám.
Pokud by mi to nestačilo, pořídil bych si něco silnějšího. Babetta je moped a ne závodní stroj. Jejím nejslabším článkem jsou poddimenzované brzdy. Tak proč nesmyslně zvyšovat výkon.

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

PříspěvekNapsal: stř bře 17, 2021 0:13:37
od wenca084
Co to tu meleš o zastavováni před kopcem? Taková blbost, Neplet hlavu mladým klukům prosím jo, Já mám B207 kterou jsem si kompletně sám zgenerálkoval , od motoru až po lak, a nemám problém jezdit kopce po delší rovině jízdy na plný plyn, u mě po úpravách 50km/hod to honím normálně, a když přijde brutální kopec babča už nemůže , tak ji na tom vrcholu kopce pomůžu a přišlápnu, ale to už musí být fakt krpál aspoň 25%... A jede se dál. Zastavovat před kopcem atd , v životě jsem o takové debilně neslyšel. Wenca