Stránka 4 z 4

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

PříspěvekNapsal: stř bře 17, 2021 9:09:54
od Azor
Proč to hned tak hrotit ? Tady na fóru jsme si vždycky zakládali na slušosti. Osobně také nikdy před kopcem nezastavuju, naopak to co nejvíc rozhulím a tak ten kopec dám snáze, ale každý ať si hájí to svoje. :) Zkrácení kolena dle dlouhodobých zkušeností zvýší výkon cca u 95 % Babett, jedná se ostatně jen o odstranění záměrně, v zájmu vyhovění legislativě, vytvořeného omezení. Každému to vyhovovat nemusí, ale pokud dojde k návratu na původní koleno, je škoda to zkrácené (pokud je to podle návodu a ne nějaký nefunkční extrém) vyhazovat - proč ho někomu, třeba tady na fóru, nenabídnout ?

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

PříspěvekNapsal: stř bře 17, 2021 10:33:41
od wenca084
Přesně tak, před kopcem právě pořádně roztočit, pak babetta snáze vyjede, a né zastavit a pak to trápit.

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

PříspěvekNapsal: sob čer 26, 2021 9:56:04
od RomanR
Před lety jsem zkusil zkrátit trubku (od motoru do tlumiče výfuku) podle rady na tomto fóru, ve snaze alespoň trochu zvýšit výkon. Došlo k pravému opaku. Nakonec jsem musel koupit trubku novou. Je sice pravda, že čím je menší odpor odvodu výfukových plynů, tím by se měl motor snáze dostat do otáček, ale podmínkou je, že sníženému odporu výfuku musí odpovídat také úměrně snížený odpor sání. Pokud dojde k nerovnováze sání - podtlaku a výfuku -tlaku plynů, pak k žádnému zvýšení výkonu nedojde, či spíše naopak.
Jak tu někdo psal, že trubku postupně po jednom centimetru zkracoval a testoval výkon, to je asi dobré řešení, protože u Babett v sériové výrobě docházelo k výrobním tolerancím a ty lze tímto způsobem na výkonu doladit. Proto někomu zkrácení trubky pomůže, jiném ne. Existuje ale ještě mnoho dalších způsobů, jak doladit (neřku-li) zvýšit výkon motoru. Už v minulosti jsem zde poukázal na video, jak odstranit nepřesnosti vzniklé ve výrobě maloobsahového dvoutaktního motoru. Ne nadarmo i závodní automobily byly opatřovány tlumiči výfuku systému Abarth. Kdysi jsem takový tlumič vyrobil podle techn. výkresu. Měl v tlumící vložce přepážku, kde bylo 90 vrtaných otvorů, v další jich bylo 120, které byly v kruzích a každý kruh měl otvory jiného průměru. Cílem bylo snížit odpor výfukových plynů s co nejmenší turbulencí a zároveň pokud možno snížit hluk. Jenže tomu odpovídal i snížený odpor sání vzduchu do karburátoru. Že se tím kromě výkonu zvýšila i spotřeba, o tom není pochyb. Jenže my nemáme k dispozici přístroje, ani znalosti o správném poměru odporu Výfuk/sání, takže někomu to výkon sníží, jinému naopak. K dispozici máme jen jeden způsob: pokus/omyl.
Pokud chce někdo z Babetty dělat složitou přestavbou soutěžáka (Karbec z Pionýra, převrtávat válec, upravovat výfuk a pod.), pak nechápu, proč si nekoupí nějakou výkonnější padesátku, která běhá ve dvou lidech 65/h ve standardní tovární úpravě, ale má už na tuto rychlost dimenzované brzdy, odpovídajícím způsobem odpružené pérování a robustnější konstrukci. Pokud má někdo ŘP jen do 50ccm, a chce jezdit rychleji, je to nejsnažší řešení a možná za stejné peníze. Pro ostatní je řešením silnější motocykl. Nedělejte z motokola závodní stroj. Není na to stavěný. Babetta je motokolo. Byla zkonstruována pro kratší jízdy, např. do zaměstnání, na nákupy a výlety po okolí. Při delších cestách jen když respektujete její možnosti, nemůžete od ní očekávat tolik, jako od klasického motocyklu.
Samotným výfukem nic nevyřešíte. Jen si zvednete spotřebu. Vsaďte spíš na poctivou a včasnou údržbu, na dekarbonizaci, na správné mazání, dobře nahuštěné pneu (já hustím na 3,5 Atm.) aby vám sloužila k vaší spokojenosti a aby jste vždy dojeli do cíle bez poruchy.

Re: Jak je to s tím zkrácením kolena výfuku na zlepšení výko

PříspěvekNapsal: sob čer 26, 2021 10:20:04
od RomanR
Azor píše:Proč to hned tak hrotit ? Tady na fóru jsme si vždycky zakládali na slušnosti. Osobně také nikdy před kopcem nezastavuju, naopak to co nejvíc rozhulím a tak ten kopec dám snáze, ale každý ať si hájí to svoje. :) Zkrácení kolena dle dlouhodobých zkušeností zvýší výkon cca u 95 % Babett, jedná se ostatně jen o odstranění záměrně, v zájmu vyhovění legislativě, vytvořeného omezení. Každému to vyhovovat nemusí, ale pokud dojde k návratu na původní koleno, je škoda to zkrácené (pokud je to podle návodu a ne nějaký nefunkční extrém) vyhazovat - proč ho někomu, třeba tady na fóru, nenabídnout ?

Zdravím tě Azore, nějak jsem nenašel v předchozích příspěvcích komu odpovídáš na nějaké "hrocení a zastavování před kopcem". Protože jsem ale kdysi o tom kopci něco psal, zopakuji to:
Při delších jízdách v letním horku, konkrétně po ujetí cca. 30 km nepřetržité jízdy, když je přede mnou dlouhý táhlý kopec , který jsem při nepřerušené jízdě minule jel na dvojku jen do poloviny stoupání (cca. 500 m) a pak s přehřátým motorem zbytek na jedničku, jsem vyřešil následovně. Asi jeden kilometr před kopcem jsem zastavil na 5 minut, nechal motor vychladnout, na posledních 100 metrech před úpatím stoupání jsem to osolil naplno a táhlé stoupání jsem celé s přehledem vyjel na dvojku. Tolik k mému zastavení před kopcem při delší jízdě v letním horku. Je totiž známo, že přehřátý motor ztrácí výkon. Teplem se hliníkový píst roztahuje, zmenšuje se potřebná vůle mezi pístem a válcem, což v extrému vede k zadření motoru. Zastavením na 5 minut před kopcem a zchladnutím motoru se vůle vrátí do požadovaných tolerancí a pak lze využít skutečný max. výkon právě pří namáhavé jízdě do nějakého táhlého krpálu. Tímto stylem se také prodlužuje životnost motoru. Je to moje zkušenost. Ale nikomu ji nenutím. Každý ať si jezdí, jak je mu libo.