Tyristor nebo tyristor s indučkou?

Vylepšení na elektrice, pojezdu a motoru, vzhledu a tunění...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Tyristor nebo tyristor s indučkou?

Příspěvekod CErin » sob lis 29, 2008 19:24:46

Klucí, dnes jsem dával dohromady svou Bagettu a zjistil jsem, že ani po přemlouvání nehodí jiskřičku. Zapojený bych měl mít vše OK, indučku jsem zkoušel měnit a nepomohlo. Od někoho si teď půjčím tyristor a uvidím, jestli se to zlepší. Nicméně mám dotaz, jestli jste někdo už kupovali ten maďarskej tyristor s integrovanou indučkou? Já moc v maďarský věci nevěřím. Vypadá to asi takto
Obrázek
a stojí to asi o kilo víc, než samotnej tyrisťák...

A ještě dotaz č. 2 - v replice už se nevyrábí kryty sání na Babetty. Tak jestli se Vám doma někomu kus neválí, bo tam nemám co dát :roll:

Díky!
edit: obrázek
CErin
Uživatelský avatar
CErin
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 226
Registrován: sob led 06, 2007 18:35:28
Bydliště: Brno

Příspěvekod Starec » sob lis 29, 2008 20:44:34

Ja by som zostal pri klasike. indučná cievka a tyristor. Zo zlúčenou nemám dobré skúsenosti, dosť často som ich menil.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod CErin » ned lis 30, 2008 23:30:00

Už to jikří a lítá jako o život - špatné zapojení, pochopitelně :roll:

Ale kdybyste měli někdo kryt karbece, beru....
CErin
Uživatelský avatar
CErin
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 226
Registrován: sob led 06, 2007 18:35:28
Bydliště: Brno

Příspěvekod llap » pon pro 01, 2008 13:43:13

jakej krat sháníš?
Luk
Babetta??? - Důmyslné přibližovadlo
Uživatelský avatar
llap
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 253
Registrován: ned čer 22, 2008 17:21:48
Bydliště: Dlouhá Loučka

Příspěvekod CErin » pon pro 01, 2008 21:39:13

Plastový kryt sání na karburátor na 207. Už se nový nevyrábí...
CErin
Uživatelský avatar
CErin
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 226
Registrován: sob led 06, 2007 18:35:28
Bydliště: Brno

Re: Tyristor nebo tyristor s indučkou?

Příspěvekod xingisx » ned srp 02, 2009 11:16:53

Já mám naopak dobré zkušenosti s integrovanou indukčkou. Zatím mě nikdy nezklamala.
Jezdit bezpečně, rychle a zadarmo ;-)
xingisx
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 39
Registrován: sob srp 01, 2009 15:03:02

Re: Tyristor nebo tyristor s indučkou?

Příspěvekod avar » pát srp 07, 2009 12:59:01

rozdiel je iba v tom, ze ty mas skusenosti s jednou babettou, kym starcovi ich cez ruky presla mozno nejaka ta stovka a to je podla mna rozdiel dost podstatny
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Re: Tyristor nebo tyristor s indučkou?

Příspěvekod xingisx » ned srp 09, 2009 22:27:48

O tom ani nemám pochyb. Jen píšu svojí zkušenost na integrovanou cívku. Mě prošlo pod rukama taky moc strojů, jen to nebyly babettky tu mám opravdu první.
Jezdit bezpečně, rychle a zadarmo ;-)
xingisx
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 39
Registrován: sob srp 01, 2009 15:03:02

Re: Tyristor nebo tyristor s indučkou?

Příspěvekod babetak210 » pon zář 28, 2009 13:29:47

Já mám jednu babetu s tím maďarským vejmyslem a druhou s klasikou, tyristor a indučka zvlášť. Zdá se mi, že ten maďarskej zázrak hází slabší jiskru a babeta hůř chytá. Takže bych volil klasiku. :wink:
babetak210
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte zář 22, 2009 16:41:57

Re: Tyristor nebo tyristor s indučkou?

Příspěvekod LADAIII » pon zář 28, 2009 19:15:18

Tady bych teda jen podotknul jednu vec, nejsem si moc jistej,ale JTZ s integr.indukckou se dela ve dvou provedenich.

To co ted napisu mam jednak z JPP a jednak z vlastni zkusenosti,ale pouze na jedne babette, takze to nema zadnou vypovidaci hodnotu.
Takze udajne ta JTZ s int. indukckou co je kulata je nejakej madarskej zazrak. Kdysi davno jsem ji koupil (madarskou), protoze jsem jeste neznal moc elektrinu v babette z duvodu ze jsem nemel schema a byl zacatecnik a zavada byla nakonec ve fajfce na svicku,ale kdyz uz jsem na to prisel, tak jsem tam nechal madarsky zazrak a ten mi odesel po necelych 2h provozu! :) Tak jsem tam vratil sve puvodni a jezdim bez problemu dodnes dal.
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Re: Tyristor nebo tyristor s indučkou?

Příspěvekod xingisx » pát říj 09, 2009 21:54:53

Zjistil jsem že moje 225 ka bába z roku 91 má původní integrovanou cívku a jak tak zjišťuji tak pořád maká... Buď to byla nějaká jiná výroba protože jsem výrobce ještě ani nehledal a nebo jsem dostal zrovna dobrý kus protože to jezdí bez problémů
Jezdit bezpečně, rychle a zadarmo ;-)
xingisx
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 39
Registrován: sob srp 01, 2009 15:03:02

Re: Tyristor nebo tyristor s indučkou?

Příspěvekod LADAIII » sob říj 10, 2009 0:39:02

Ja take, najeto 29tis
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Re: Tyristor nebo tyristor s indučkou?

Příspěvekod martin110r » stř říj 14, 2009 19:38:34

Ja mám na Babette tiež JTZ s integrovanou cievkou a bez problémov.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Tyristor nebo tyristor s indučkou?

Příspěvekod butan » čtv lis 05, 2009 12:22:26

Dovolím si uvést teoretické porovnání, praktické letité znalosti nebo spíš zkušenost nemám, i když mám doma obojí. externí cívku u kultivátoru, a tyristor s indukčkou ve 210.
Externí cívka v babetě je zbytečně předimenzovaná těžká, jádro má železné. Pracovala by i s tranzistorovým zapalováním, TCI.
Externí cívka je asi zalita asfaltem, ten má přece jenom horší navlhavost a dlouhodobou stabilitu než moderní vytvrzovací zalévací hmoty. Těsnost cívky ovšem neřeší asfalt, ale gumový kroužek a víčko, cívka je zavřená jako konzerva.

Uvnitř tyristoru s indukčkou je mnohem menší cívka, na feritu optimalizovaná jen pro CDI, tedy tyristorové zapalování.
A CDI jako takové má krátkou jiskru s menší energií a pořádně ruší. Takže má všechno špatné. Ale do TCI se tady asi nikdo nepustí? Viděl jsem i několik 4taktních sekaček a ty měly všechny TCI.

Ale je ještě jena použitelná cesta. Mám doma i dvoutaktní elektrocentrálu, takovou za 2000Kč z OBI a v ní je CDI zapalování, s externí cívkou, a ta cívka je malá jako palec, zalitá moderní hmotou. V opravně sekaček by se možná podobná cívka sehnala samostatně a určitě by k babettě pasovala.
Lubor
Naposledy upravil butan dne sob lis 21, 2009 21:25:18, celkově upraveno 2
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Tyristor nebo tyristor s indučkou?

Příspěvekod CErin » ned lis 08, 2009 12:07:13

Dík, to je celkem důležitý info....
CErin
Uživatelský avatar
CErin
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 226
Registrován: sob led 06, 2007 18:35:28
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Vychytávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 návštevníků