No bude to hlučnější, stejně jako když jen vytáhneš tu vložku, jezdit to bude. Jestli tam jsou dvě trubičky, nebo jedna díra je asi úplně jedno, pokud odpor proudícím spalinám bude stejný.
Tedy úplně přesně, trubička v délce 20cm by tlumila zvuk o frekvenci 450Hz, ale motor babety má základní frekvenci o řád menší, takže tahle trubička nemá vliv.
Pro rezonanční vyplachování válce je nejdůležitější komora hned za kolenem, ta je touto úpravou nedotčena.
Vložka která do výfuku patří vytváří 4 komory za sebou, (prostřední 2 vedle sebe) a to bezkonkurenčně tlumí zvuk, pokud chceš lehce zmenšit odpory mělo by stačit trochu zvětšit všechny otvory které jsou mezi těmi komorami, a tlumit to bude dál.
Někdo taky nechá vložku, a jen vyhodí tu azbestovou šňuru, nebo provrtá do zadu další díru. Tím se naruší (oslabí) jen ta poslední ze 3- komor, takže hlučnost je potom lepší než u řešení podle obrázku.
Lubor
Jinak to řešení na obrázku není novinka. U rotávátoru je právě 2 komorový tlumič, a z druhé komory jde trubička o vnitřím průměru 10mm, dlouhá 20cm. (v babettovém tlumiči je výstupní otvor jen 6mm). Ten kultivátor má babettový motor přetaktovaný na 2kW, lepší karburátor.
Řešení s vyhozením vložky mi příjde v rámci možností jako přijatelné. Tak moc to neřve, nezanáší se to tolik. Zadní díl výfuku je třeba chytit mezi 2 matky, a po obvodu řádně utěsnit. A je to míň práce než vyrábět zadní díl se dvěma trubičkami.