Vylepšený čistič sání

Vylepšení na elektrice, pojezdu a motoru, vzhledu a tunění...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Vylepšený čistič sání

Příspěvekod Maroni » ned srp 23, 2009 14:54:12

LADAIII píše:Hele lidi, zkousel jste nekdo nekdy udelat nejaky zvlhcovac do sani? Pres nejakou bunicinu a v malem mnozstvi tam privadet vodu. Kdysi jsem o tom nekde cetl a pry Kawasaki Kollarovo pak o neco lip jede, hlavne v lete. Neni to z me hlavy a abych se nepoustel do zbytecne prace, tak se ptam predem jestli to ma vyznam.

Zvlhčovat sani s vodou by se asi nedal, protože kdyby se do karburátoru dostala voda tak by to bylo špatné, protože nesmí být podle mě žádná voda hlavně kde je plovák, aspoň sem to někde četl že se tam by neměla voda dostat ale určitě kdyby někdo něco vymyslel tak aby to nijak neporušilo nějakou tu součást v karbecu nebo něco jiného, určitě by to pomohlo když je vlhčí vzduch potom by mohla lépe táhnout .

Zlepšit přívod vzduchu tak bych skusil dat namísto hadičky do filtrového potrubí do kostry dát filtr a přímo aby ti tam foukal vítr . Logicky se zvedne jak výkon tak i spotřeba benzínu :o
Naposledy upravil Maroni dne ned srp 23, 2009 15:00:30, celkově upraveno 1
Babetta 210 - užitečný nástroj a velmi rychlý zavodní stoj :-)
Moje sestava : Originální Babetta 210 - karburátor dell orto (sani mimo)
max. speed v roce 2003 - 65 km/h z mírného kopce (žádný výbrus,orig karbec)
Uživatelský avatar
Maroni
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 129
Registrován: ned led 25, 2009 10:28:40
Bydliště: Darkovice

Re: Vylepšený čistič sání

Příspěvekod Matrix » ned srp 23, 2009 14:57:05

Však on nemyslel ji přidávat do palivový části, ale do vzduchový.
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Vylepšený čistič sání

Příspěvekod Maroni » ned srp 23, 2009 15:01:15

Matrix píše:Však on nemyslel ji přidávat do palivový části, ale do vzduchový.


no jo ale kdeby šla ta voda ven ?
Babetta 210 - užitečný nástroj a velmi rychlý zavodní stoj :-)
Moje sestava : Originální Babetta 210 - karburátor dell orto (sani mimo)
max. speed v roce 2003 - 65 km/h z mírného kopce (žádný výbrus,orig karbec)
Uživatelský avatar
Maroni
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 129
Registrován: ned led 25, 2009 10:28:40
Bydliště: Darkovice

Re: Vylepšený čistič sání

Příspěvekod Matrix » ned srp 23, 2009 15:07:32

Vsak by tam netekl zadny proud vody, ale proste jen velmi slaba mlha. Neco jako je skutecna mlha. Kdyz jedes v mlze motorka jede proste lip. Osobne se toho nijak nezucastnuji ani nebudu nic testoval, jen si asi myslim, ze to tak nekdo myslel.
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Vylepšený čistič sání

Příspěvekod Maroni » pon srp 24, 2009 9:26:12

Zkusil sem pohledat na netu a nepřišel a nenašel jsem nic takového .
Babetta 210 - užitečný nástroj a velmi rychlý zavodní stoj :-)
Moje sestava : Originální Babetta 210 - karburátor dell orto (sani mimo)
max. speed v roce 2003 - 65 km/h z mírného kopce (žádný výbrus,orig karbec)
Uživatelský avatar
Maroni
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 129
Registrován: ned led 25, 2009 10:28:40
Bydliště: Darkovice

Re: Vylepšený čistič sání

Příspěvekod avar » pon srp 24, 2009 9:41:29

bolo to v mode zhruba pred vyse stvrtstorocim, to sa prerabalo aby to bralo aj cast vody, dokonca sa predavali kdejake doplnky a obcas sa dali zohnat aj upravove sety. myslim ze sa tym zaoberali aj niektore automobilky, ale nepamatam sa zeby bola niektora nieco take napokon pustila do obehu. slubovala sa od toho uspora paliva, kludnejsi chod motora, vyssi vykon, lacnejsi chleba, trvaly svetovy mier, vyssia uroda zemiakov.... a cojaviem este ake blbosti. ti co si to namontovali spievali ody aka je to vyborna vec, ale pomalicky humbug okolo stichol, kto este stihol tak si to odmontoval, kto nie, ten opravoval a opravoval. nakoniec ako rychlo to prislo, prave tak rychlo to aj zmizlo. pravdepodobne jedinymi skutocnymi vysledkami tejto novinky bola zvysena poruchovost motorov a korozia najma vyfukoveho systemu. viac podrobnosti neviem, nijako zvlast ma to nezaujimalo.
tych kadejakych zazracnych noviniek sa kazdu chvilu objavovalo a objavuje aj dnes cela spusta. skutocnym cielom vacsiny z nich je tahanie penazi z vrecak motoristov...
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Re: Vylepšený čistič sání

Příspěvekod butan » stř lis 04, 2009 20:12:46

U stíhaček s pístovými motory se vstřikování vody používalo jako forsáž.

Zamyšlení nad dávkováním vody do motoru.
V létě jsem někde koupil v akci ultrazvukový zvlhčovač vyduchu. Vyrábí velice kvalitní jemnou mlhu, příkon je pár watů, myslím že by ho magneto utáhlo. To by asi byla cesta k experimentům s aplikací vody do sání. Problémem ale zůstává dávkování vody. Asi by byla potřeba váha vzduchu a nějaký systém vstřikování? To už bych mohl vstřikovat i benzín a karburátor vyhodit. To už je projekt pro víc lidí s nadbytkem volného času:-)
Lubor

Starý ale zajímavý článek o vstřikování vody:
http://www.allbikes.wz.cz/prisavanivody.php
Naposledy upravil butan dne úte lis 29, 2011 16:25:46, celkově upraveno 1
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Vylepšený čistič sání

Příspěvekod martin110r » čtv lis 05, 2009 22:26:23

Jj, niekde som počul o tom, že za druhej svetovej vojny nejaké nemecké lietadlá mali toto vstrekovanie vodnej hmly do valcov. A inak jazdil som na Babette aj v horúcom letnom dni, keď bol suchý vzduch, jazdil som aj v sychravom jesennom počasí, keď bola hmla a v tej hmle to ťahalo o trošku lepšie. Aj tie štarty boli akési ochotnejšie.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Vylepšený čistič sání

Příspěvekod Jenda » ned lis 08, 2009 2:08:46

Někde jsem tu již o tom psal, experimentovali s tím Němci, myslím že na stihačkách Me 109. Vstřikovali do válců vodní emulzi. odpar vody sníží teplotu směsi, tedy i trochu teplotu motoru, hoření je kvalitnější a efektivnější. Efekt lepšího a klidnějšího běhu motoru za mlhy a deště je dost markantní hlavně u čtyřtaktů. Protože vozím na motorce i teploměr oleje, tak za přibližně stejné okolní teploty se mi zdá, že je to o 3 - 5 st. dolů, co ž už je dost na to, aby to bylo na chodu motoru znát. Jízda na motorce přímo v dešti už má taky vliv na to, že přesní kolo roztřikuje vodu a ta se dostává na chladící žebra válce. To pomůže taky hodně a srazí to teplotu velmi výrazně. Přímý vstřikování vody, či emlulze do válce může mít ale některý mouchy, jako například korodování válce a tak, ale to nemám ověřeno.
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Re: Vylepšený čistič sání

Příspěvekod butan » úte pro 01, 2009 22:22:44

Tak jsem si dnes zase zaexperimentoval.
Vzal jsem eletrocentrálu (dvoutakt) do ní jsem zapojil watmetr z Lídlu a za něj vařič. Watmetr mi ukzuje otáčky centrály, napětí i výkon odevzdávaný motorem. Takže perfektní brzda pro testování motoru. Spotřebu jsem nastavil na cca 800W, kdy klapka v karburátoru se otevřela naplno. (je tm odstředivý regulátor) A pak jsem zkusil do sání motoru foukat mlhu ze zvlhčovače o kterém píšu v jednom z předchozích článků. Mlhy ze zvlhčovače bylo málo, motor by jí nasál tak 3krát víc.
A výsledek nula. Vůbec žádný vliv na chod motoru. Je pravda že bylo zima a vlhko. Už samo od sebe. Tak totéž možná zkusím znovu v létě, a i s větším výkonem mlhy.

Výsledek negativní, ale jsem rád že jsem ověřil objektivní metodu měření motoru, stejným způsobem půjde testovat i regulátor předstihu až ho někdo vyrobí a další zlepšováčky.

Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Vylepšený čistič sání

Příspěvekod martin110r » úte pro 01, 2009 23:01:09

Nj, schválne to vyskúšaj v lete, keď bude suchý luft a teplota okolo 30°C. Teraz je to asi zbytočné, keďže ako si spomenul je zima a vlhko samo o sebe. Už sa teším na "letný" test a jeho výsledok.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Vylepšený čistič sání

Příspěvekod butan » pát bře 11, 2011 11:44:15

Teď jsem na jednom motorářském fóru oběvil další trik.
Tak především, problémy s karbonem v motoru a ve ventilech dnes mají všichni uživatelé moderních aut, kde je použitá recyrkulace spalin. -ERG Nejen babetťáci. A tyhle velké motory se dají čistit i tak, že zvednete otáčky na nějaké 3000RPM a během několika minut přímo do sání (odpojený filtr) vystříkáte rozprašovačem litr destilované vody během několika minut. Prý to pomáhá. Pára se slučuje s rozpáleným uhlíkem, na generátorový plyn, a tím uhlík odstraní.
Vliv vody na zvýšení výkonu se zatím neprokázal, ale zdá se věrohodné že vodní mlha by mohla pomoci dekarbonovat hlavu motoru. V létě to určitě vyzkouším.
Lubor

Znovu jsem se zamyslel na vliv vody na zvyšování výkonu. V podstatě benzín ve vhodném poměru s vodou má podobné spalovací vlastnosti jako metanol. Zlepší se plnění, a dosáhne většího měrného výkonu motoru. Ale voda by se měla začít dávkovat teprve při plném plynu, a nesmí se usazovat na trubkách. Až bude tepleji, zopakuji i experiment s elektrocentrálou, tentokrát pod zátěží.
Naposledy upravil butan dne pát bře 11, 2011 20:29:01, celkově upraveno 1
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Vylepšený čistič sání

Příspěvekod Fajn-Tom » pát bře 11, 2011 13:31:00

Se vstřikování vody do sání lítaly už letci z druhé světové, tzv.forsáž. :lol: Hlavní efekt je v ochlazení stlačováné směsi a tím se zlepšuje tepelná účinnost motoru. Další efekt je v rozkladu vody za vysoké teploty na vodík a kyslík. Dnešní závodní auta toto používaj za učelem oddálení detonací = větší tlaky, teploty, otáčky a tedy i výkon :lol:
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Vylepšený čistič sání

Příspěvekod martin110r » pát bře 11, 2011 14:10:34

Stačí čítať o pár príspevkov vyššie :lol: .
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Vylepšený čistič sání

Příspěvekod Fajn-Tom » pát bře 11, 2011 17:18:53

:lol: menší error :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Předchozí

Zpět na Vychytávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků