Stránka 2 z 3

Re: Kotoučové brzdy na babce

PříspěvekNapsal: ned dub 11, 2010 13:28:36
od Tom_R
Dík Starec za radu na zadku to fakt musím zkusit jinak ta kalafuna rozpuštěná v lihu se nazývá pájecí lak já ho používám při pájení pořád tudíš ho mám doma ze dvě deci

Re: Kotoučové brzdy na babce

PříspěvekNapsal: pon dub 12, 2010 14:01:03
od martin110r
Už keď tu tak riešite brzdy opýtam sa. Hnusne mi pískajú brzdy keď brzdím. Čo s tým? Prosím vyvarujte sa rád typu namaž si brzdy olejom :lol: .

Re: Kotoučové brzdy na babce

PříspěvekNapsal: pon dub 12, 2010 15:19:59
od milda
Pískání je nepříjemná vlastnost nových typů obložení, ty osinkové to nedělaly, jenže byly zakázány kvůli azbestovému prachu. Zkus odmastit vnitřek bubnu a přebrousit jemným smirkem, obložení odmastit a přebrousit smirkem hrubším. Někdy to pomůže na dost dlouho, jindy jen na chvíli nebo vůbec. Pak nezbývá než koupit nové brzdové čelisti a doufat že budou lepší než ty staré. Ideální je sehnat někde staré azbestové obložení a to si nalepit.

Re: Kotoučové brzdy na babce

PříspěvekNapsal: pon dub 12, 2010 15:29:24
od martin110r
Práveže ja tam mám pravdepodobne ešte azbestové, ale nie som si istý. Ale nepíska to furt. Sem tam. A ešte minule sa mi stalo, Babča stála cez noc u starkej v stodole (inak stojí v paneláku kde neni vlhko) a keď som ráno trošku pribrzdil tak to iba hvízdlo a kolesá v momente v šmyku. Ďalšie zabrzdenia už boli normálne. Čo to je?

Re: Kotoučové brzdy na babce

PříspěvekNapsal: pon dub 12, 2010 16:05:09
od milda
Že má vlhkost vliv na adhezivní vlastnosti obložení jsem přišel už dávno u spojek, když mám babettu někde ve vlhku, prvních pár přeřazení je rychlejších a tvrdších. Pak se obložení třením vysuší a funguje normálně. To samé jsi zpozoroval u brzd. Pokud to píská jen občas ve vlhku, tak bych se na to vykašlal, jinak to co jsem psal výše. Ono se s tím ani nic jiného dělat nedá, pokud nechceš experimentovat s kalafunou :)

Re: Kotoučové brzdy na babce

PříspěvekNapsal: pon dub 12, 2010 17:43:18
od Angelo
to mě to píska furt, ať stojí kde stojí, když jedu z kopce nebo na křižovatku, tak píská 10x víc než kamion, lidi so otáčej, co se děje :D
nijak to zatim neřešim, brzdí perfektně, a to pískání ňák přežiju

Re: Kotoučové brzdy na babce

PříspěvekNapsal: pon dub 12, 2010 22:35:40
od Tom_R
Mě to píska jen při prvním zabrzdění trochu se to zehřeje a je klid toto vůbec neřeším a ted se mi zdá že už to ustalo uplně. Někdy byla ale docela sranda jak to zapískalo kde bylo moc lidí :D

Re: Kotoučové brzdy na babce

PříspěvekNapsal: čtv dub 15, 2010 3:01:07
od LADAIII
co se tyce zateze na vidlici, tak me loni prasklo to ocko na spodku pistu, kde drzi predni kolo. Nevim jestli to byl nasledek mych pokusu, protoze se to stalo s 1-2 rocnim odstupem,ale kazdopadne po teto zkusenosti doporucuji jednou za cas udelat vizualni kontrolu, nerad bych nekdy aby se mi to znovu stalo pri jizde z kopce.
Jeste k tem kotoucovkam, nevim z ceho je tam chcete cpat,ale pokud uz jen z kola, a bude to mechanika, tak ucinek bude o nicem, pouze vyhozene penize, protoze babetta vazi cca 5x-7x tolik co kolo a hydraulika, tak slusnejsi brzda prekona hodnotu motorky. A vetsina mech. brzd na kolo stoji za houby.

Ceny brzd z motorek neznam,ale nemyslim ze by byly i ty nejlevnejsi levnejsi nez na kolo. O nakladech na provoz ani nemluve, brzdovy oblozeni v babette me prozatim vydrzelo desetitisice kilometru.

Re: Kotoučové brzdy na babce

PříspěvekNapsal: pát dub 16, 2010 1:32:44
od Jenda
LADAIII píše:Ceny brzd z motorek neznam,ale nemyslim ze by byly i ty nejlevnejsi levnejsi nez na kolo. O nakladech na provoz ani nemluve, brzdovy oblozeni v babette me prozatim vydrzelo desetitisice kilometru.


Když vezmeme hydrauliku, protože mechanická kotoučovka z kola je na Babettě skutečně o ničem, tak kotouč /bude třeba dělat asi na zakázku/, brzdič, pancéřová hadice, pak celý soustrojí pumpy, tedy páčka, nádržka /musí mít měrný okénko/ pokud nemá, nebrat. Dále spínač světel brzdy /u levněších mechanický, ale často tlakový/což je zpravidla vše v jednom kusu, včetně práce, počítej tak okolo 5.000 - 8.000,- peněz aby to skutečně vůbec k něčemu bylo. Nehledě k údržbě brzdy, kdy například výměna kapaliny a odvzušnění, pokud nemáš odvzdušnovací pumpičku, je skutečně zábava pro silné jedince.
Jinak destičky jsou k mání v relacích 300 - 600,- peněz a musí být přesně k tomu určitému typu brzdiče. Kotouče /stačí obyčejný, plovoucí by byl asi fest drahej luxus, začínají od 1.100,- výše ale vydrží dlouho. Kapalina nestojí moc, ale měla by se měnit po dvou létech, ale i tři roky se snesou. Platí to co destičkách, lejt se tam musí přesně to, co je pro brzdu předepsáno /je to vyražený většinou na víčku nádržky/ u motorek je to zpravidla třída MD4. Mne ta sranda s kapalinou u choppříku teprve čeká, citelně mi "měkne" brzda. Ale řešit to nebudu, hodím to do servisu a fertig.

Re: Kotoučové brzdy na babce

PříspěvekNapsal: pon lis 22, 2010 18:34:03
od Aaron
Tak jsem na "bábu" kotouč namontoval a stihl natočit 600km.Uznal jsem origo vidle za nezpůsobilé
a použil vidlici z ČZ 175,brzdič Brembo čtyřpístek.Dojmy z jízdy jednoznačně pozitivní,dávkování brzdy vpohodě.Foto k vidění na Sesa-moto v Galerii, oddíl Přestavby pod ozn. Peklostroj.

Re: Kotoučové brzdy na babce

PříspěvekNapsal: pon lis 22, 2010 18:50:23
od martin110r
Osobne mi kotúčovky prídu na Babette zbytočné. Dôvod? Pneumatiky sú moc úzke, takže styčná plocha s vozovkou je malá. Keď máte pôvodné brzdy v poriadku (čisté, odmastené, obloženie dosť vysoké, brzdy správne nastavené), neni dôvod, aby to zle brzdilo. Ja mám origoš brzdy z výroby a keď si trošku nedám pozor, tak neni problém zablokovať predné :!: koleso. O zadnom nehovoriac. To zablokujem ešte jednoduchšie. Takže s kotúčovkami a pôvodnými gumami to je o zobák. A samozrejme, každé vozidlo má najkratšiu brzdnú dráhu práve vtedy, keď brzdí na hranici šmyku. Už keď je v šmyku, tak sa brzdná dráha predĺži.

Re: Kotoučové brzdy na babce

PříspěvekNapsal: pon lis 22, 2010 19:17:11
od Aaron
Názor,že s kotoučovkou a původní gumou "je to o zobák" mě pobavil.Podle mě každý kdo neumí
použít přední brzdu tak,aby to vepředu nepřebrzdil,si zaslouží aby šel na hubu. :lol: :lol: :mrgreen:

Re: Kotoučové brzdy na babce

PříspěvekNapsal: pon lis 22, 2010 19:49:03
od martin110r
No je to hodne individuálne. Ale chcem ťa vidieť, ako si v kritickej situácii ešte budeš strážiť, silu akou brzdíš. Skrátka na to hamtneš. Práve tu sú dobré pôvodné brzdy, ktoré to aj pri silnejšom brzdení sú schopné udržať na hranici šmyku. Myslíš, že výrobca si priemer bubnov zvolil len tak? Generátor náhodných čísel a aké vyjde, taký priemer použil?

Re: Kotoučové brzdy na babce

PříspěvekNapsal: pon lis 22, 2010 20:46:47
od Fajn-Tom
Taky si budu dávat dopředu kotouč a to hlavě proto, že jsem zvyklej brzdit dvěma prsty bez vynaložení síly. Vydlici budu zamozřemě taky dávat jinou, protože jak víme vidlice co netlumí blbě udrží kolo aby nešlo do smyku. Škoda že už jsem prodal 4pístek nissin, ten by tam padnul, budu muset sehnat jinej :lol:

Re: Kotoučové brzdy na babce

PříspěvekNapsal: pon lis 22, 2010 20:51:51
od martin110r
Ach jo. Tu niekomu ešte nevzali doklady ani Babettu. Ja síce tiež nemám Babettu v origo stave, a už blbá 45 W halogénka vpredu mi dokáže nahnať strach keď vidím cajtov. Okamžite brzdím aby to toľko nesvietilo. Pretože Babetta, ktorá oslňuje cez deň asi tak úplne sériová nebude. Asi by som fakt nemal na to žalúdok robiť na Babču úpravy ktoré vidno na prvý pohľad a nie sú schválené.