Elektrika u korád.

Vylepšení na elektrice, pojezdu a motoru, vzhledu a tunění...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Elektrika u korád.

Příspěvekod Pretorian » stř kvě 19, 2010 18:43:03

Ahojte. Dúfam, že to niekomu prospeje tento môj výskum. Moje moto mám asi 3 roky, a nejak ma prestalo baviť "rozhadzovať" rukami pri jazde, tak som si vymyslel, že si spravím smerovky. Bohužiaľ moja moto je starý typ, má len 6V striedavé nap. :( Ale snažil som sa, a nakoniec sa podarilo. Tento môj problém som poriešil s zdvojovačom napätia, nič zložité dve diody a kondíky ( diody som dal na 3A a kondíky 2200uF ). Prerušovač mám zo škody 120. Je to lepšie ako robiť schémy, či hľadať zbytočné čo svieti len jedna žiarovka.
Schéma:
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hb ... oldoub.gif
Toto zapojenie, ktoré nepotrebovalo ani plošák, som si zapojil na cievku svetiel. Čo som nečakal, spravilo to čo som požadoval, 12V. Ako dobre viete, babetta či korado majú takú stabilitu napätia, že až, tak som to riešil bateriou ( 12V ), napojil som na to svetlá, bzučák, blinkre a šlape to super. Dopredu som si dal ešte V meter aby som vedel ako je na tom baterka. Napätie sa mi drží medzi 12,50V - 13V, takže je to ok. žiarovky som si dal 12V, ale teraz sa chystám na prestavbu, žiarovky nahradím diodkami, dopredu žlté ako náhradu žiarovky, a dozadu už mám červené, samozrejme, že vysokosvietivé.

Vypínanie moto som si spravil na kľúč, je to celkom pohodlné, a aby nejaký blb neodbicykloval hodil som tam ešte zámok, + na riadidlách mám vypínač s ktorým moto vypnem keď idem z kopca, je to celkom dobré, že ma moto zabrzdí, a možno to žere menej. Bolo s tým trošku roboty, ale výsledok stojí za to.

Chystám sa tam ešte dať teplomer, ktorý som už niekde dával, ale tu je to ešte raz :
Schéma:
http://www.pokusy.chytrak.cz/schemata/LM35.htm

Miesto toho multimetru stačí dať V meter, v nejakom rozsahu 1-2V. 1V=100°C, takže je to super.

8)
Pretorian
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned kvě 16, 2010 17:10:41

Re: Elektrika u korád.

Příspěvekod Angelo » stř kvě 19, 2010 20:16:19

Prosímtě hoď sem foto, to mě zajímá.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Elektrika u korád.

Příspěvekod Pretorian » pát kvě 21, 2010 10:22:45

Foto dám, len ešte mám problém s motorkou, ( viz. sekcia Motor ), takže keď to dám dokopy tak to sem dám. Praskol mi kondík, takže zháňam aspoň na 30V, netreba taký veľký, ale je lepšie keď je tam rezerva
Pretorian
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned kvě 16, 2010 17:10:41

Re: Elektrika u korád.

Příspěvekod butan » pon kvě 24, 2010 9:30:24

Na pólu babettového alternátoru může být na prázdno i více než 5-ti násobek jmenovitého napětí. Když k výstupu násobiče připojíš zátěž, dostane pěknou šlupku, kontakty spinače se budou opalovat, já bych raději převinul pól na vyšší napětí.
Lubor
Naposledy upravil butan dne pon kvě 24, 2010 12:37:39, celkově upraveno 1
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Elektrika u korád.

Příspěvekod martin110r » pon kvě 24, 2010 12:15:12

Súhlasím s Butanom, čo sa týka Babeťťáckeho alternátoru. Ja som na mojej 12 V cievke nameral naprázdno až 90 V(!!!), čiže skutočne bacha. Ten kondenzátor musí byť dimenzovaný na hodne vysoké napätie, než je menovité. Inak ti budú kondenzátory búchať každú chvílu.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš


Zpět na Vychytávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 návštevníků