Elektrika u korád.

Ahojte. Dúfam, že to niekomu prospeje tento môj výskum. Moje moto mám asi 3 roky, a nejak ma prestalo baviť "rozhadzovať" rukami pri jazde, tak som si vymyslel, že si spravím smerovky. Bohužiaľ moja moto je starý typ, má len 6V striedavé nap.
Ale snažil som sa, a nakoniec sa podarilo. Tento môj problém som poriešil s zdvojovačom napätia, nič zložité dve diody a kondíky ( diody som dal na 3A a kondíky 2200uF ). Prerušovač mám zo škody 120. Je to lepšie ako robiť schémy, či hľadať zbytočné čo svieti len jedna žiarovka.
Schéma:
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hb ... oldoub.gif
Toto zapojenie, ktoré nepotrebovalo ani plošák, som si zapojil na cievku svetiel. Čo som nečakal, spravilo to čo som požadoval, 12V. Ako dobre viete, babetta či korado majú takú stabilitu napätia, že až, tak som to riešil bateriou ( 12V ), napojil som na to svetlá, bzučák, blinkre a šlape to super. Dopredu som si dal ešte V meter aby som vedel ako je na tom baterka. Napätie sa mi drží medzi 12,50V - 13V, takže je to ok. žiarovky som si dal 12V, ale teraz sa chystám na prestavbu, žiarovky nahradím diodkami, dopredu žlté ako náhradu žiarovky, a dozadu už mám červené, samozrejme, že vysokosvietivé.
Vypínanie moto som si spravil na kľúč, je to celkom pohodlné, a aby nejaký blb neodbicykloval hodil som tam ešte zámok, + na riadidlách mám vypínač s ktorým moto vypnem keď idem z kopca, je to celkom dobré, že ma moto zabrzdí, a možno to žere menej. Bolo s tým trošku roboty, ale výsledok stojí za to.
Chystám sa tam ešte dať teplomer, ktorý som už niekde dával, ale tu je to ešte raz :
Schéma:
http://www.pokusy.chytrak.cz/schemata/LM35.htm
Miesto toho multimetru stačí dať V meter, v nejakom rozsahu 1-2V. 1V=100°C, takže je to super.


Schéma:
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hb ... oldoub.gif
Toto zapojenie, ktoré nepotrebovalo ani plošák, som si zapojil na cievku svetiel. Čo som nečakal, spravilo to čo som požadoval, 12V. Ako dobre viete, babetta či korado majú takú stabilitu napätia, že až, tak som to riešil bateriou ( 12V ), napojil som na to svetlá, bzučák, blinkre a šlape to super. Dopredu som si dal ešte V meter aby som vedel ako je na tom baterka. Napätie sa mi drží medzi 12,50V - 13V, takže je to ok. žiarovky som si dal 12V, ale teraz sa chystám na prestavbu, žiarovky nahradím diodkami, dopredu žlté ako náhradu žiarovky, a dozadu už mám červené, samozrejme, že vysokosvietivé.
Vypínanie moto som si spravil na kľúč, je to celkom pohodlné, a aby nejaký blb neodbicykloval hodil som tam ešte zámok, + na riadidlách mám vypínač s ktorým moto vypnem keď idem z kopca, je to celkom dobré, že ma moto zabrzdí, a možno to žere menej. Bolo s tým trošku roboty, ale výsledok stojí za to.
Chystám sa tam ešte dať teplomer, ktorý som už niekde dával, ale tu je to ešte raz :
Schéma:
http://www.pokusy.chytrak.cz/schemata/LM35.htm
Miesto toho multimetru stačí dať V meter, v nejakom rozsahu 1-2V. 1V=100°C, takže je to super.
