Stránka 1 z 1

Rozeta 43z

PříspěvekNapsal: úte led 26, 2016 11:56:53
od Hannibal1913
Zdarec lidi. Nechávám si vyrobit pár kusů zadních rozet 43z na babettu210.
Cena je pochopitelně odvislá od počtu kusů. Měl by někdo zájem? Ať vím, kolik toho přibližně vzít...
Klidně říkejte i názory, jestli s tímto počtem zubů máte zkušenost.
Martin.

Re: Rozeta 43z

PříspěvekNapsal: úte led 26, 2016 15:05:56
od Pavel
Mě by spíš zajímalo, proč si necháváš vyrobit tuto nestandardní velikost rozety, když to můžeš nakombinovat převodem např. 12/39 či 11/39 ?

Také to nepochopím i z toho důvodu, protože převod těžší než 14/47 je již hodně nepraktický pro B210. V praxi nevyužitelný.

Re: Rozeta 43z

PříspěvekNapsal: úte led 26, 2016 16:59:03
od Hannibal1913
No a jsme u toho - ona se dá sehnat běžně někde rozeta 39z? To by byla výhra a nemuseli bychom nic vyrábět... Nebo pasuje z B207?

Re: Rozeta 43z

PříspěvekNapsal: stř led 27, 2016 7:26:43
od ridchey
idealni je,zpracovat si tabulku prevodovych pomeru pro ruzne pastorky a rozety. v ni hned prehledne uvidis,co je pro tebe nejvyhodnejsi a to potom sehnat a osadit.

Re: Rozeta 43z

PříspěvekNapsal: pát led 29, 2016 10:34:38
od Pavel
Samozřejmě, že je běžně k dostání např. u Hlavatého.

Akorát to má jednu nevýhodu. Pro instalaci na B210 budeš muset tu rozetu vypodložkovat asi 5-7 podložkama, abys měl v ose řetěz. Ty 35 a 39z rozety jsou dělané na B207/228

Akorát jsi mi pořád neodpověděl, k čemu na B210 potřebuješ tak těžký převod?

Re: Rozeta 43z

PříspěvekNapsal: pát úno 05, 2016 21:26:00
od Hannibal1913
Ke zvýšení maximální rychlosti?

Re: Rozeta 43z

PříspěvekNapsal: pát úno 05, 2016 23:23:31
od Pavel
No, tak na to můžeš rovnou zapomenout, že ti taková rozeta zvýší maximálku :) Většinou těžším převodem způsobíš spíš opak, že ti poklesne maximálka a vůbec všechno. Stoupavost, apod... Když si prokalkuluješ čelní odpor vzduchu, tak na tom ve finále budeš hůř než s lehčím převodem, kde motor vytáčíš víc do otáček.

Nejtěžší převod, který má ještě smysl, je 14/47, pokud máš tuněnou Babettu. I já na té své jezdím na 14/51 a na nic těžšího si netroufnu, protože pak by to už nejelo.

Re: Rozeta 43z

PříspěvekNapsal: úte čer 28, 2016 20:20:41
od Hannibal1913
No já jsem začínal převodem 11/51. To jsem po 300km vyměnil za 12/51, pak na 13/47 a nakonec na 14/47. U všech posunů bylo znát markantně zvýšení maximální rychlosti. Ve stoupání je babetta slabší, ale ne zase o tolik. Pod kopcem to člověk víc rozjede a tím pádem se ten kopec dá vyjet téměř v totožném čase jako se silnějším převodem.
Proto jsem intenzivně hledal způsob, jak tomu ještě nepatrně přidat. Bohužel pastorek 15z není k sehnání, ten by to vyřešil. Rozeta 39z, to už je šílenost, to by nevyjelo nic. Možná v kombinaci s pastorkem 11z...
Hold budu muset maximálku zvýšit nějak jinak. Nechtěl bych ale do ní strkat neoriginální (myšleno nepůvodní typ) díly.
Díky za radu.

Re: Rozeta 43z

PříspěvekNapsal: sob říj 08, 2016 23:12:52
od mareks4
Hannibal1913 píše:No já jsem začínal převodem 11/51. To jsem po 300km vyměnil za 12/51, pak na 13/47 a nakonec na 14/47. U všech posunů bylo znát markantně zvýšení maximální rychlosti. Ve stoupání je babetta slabší, ale ne zase o tolik. Pod kopcem to člověk víc rozjede a tím pádem se ten kopec dá vyjet téměř v totožném čase jako se silnějším převodem.
Proto jsem intenzivně hledal způsob, jak tomu ještě nepatrně přidat. Bohužel pastorek 15z není k sehnání, ten by to vyřešil. Rozeta 39z, to už je šílenost, to by nevyjelo nic. Možná v kombinaci s pastorkem 11z...
Hold budu muset maximálku zvýšit nějak jinak. Nechtěl bych ale do ní strkat neoriginální (myšleno nepůvodní typ) díly.
Díky za radu.


Taktiez je otazka kolko mas kilogramov
Lebo ked ma niekto 90 a niekto 70 kg predsalen to bude inak jazdit a lahsi si moze dovolit tazsi prevod

Re: Rozeta 43z

PříspěvekNapsal: pon říj 10, 2016 13:55:04
od Pavel
Babetta 210 umožnuje obrovské možnosti kombinaci převodů. Pokud už ti nevyhovuje 14/47 a myslíš si, že by tvůj motor utáhl i těžší převod, tak si dej třeba 12/39, který je krapet těžší než 14/47, pak 14/39, až po nejtěžší možný převod 14/35. Pak bys sis už musel nechat vyrobit nějaké kolečko nebo rozetu, pokud bys chtěl ještě těžší převod.

Je třeba si ale uvědomit jednu podstatnou věc, že s kvadrátem rychlosti stoupá i čelní odpor a další fakt, že Babetta táhne dobře v horní oblasti otáček, ale ve spodních netáhne skoro vůbec. Proto v praxi většinou těžší převod není výhra, protože se to proti čelnímu odporu neprosadí. A ležet na řídítkách se mi nechce jen kvůli tomu, aby to jelo o 5km/h rychleji.