Servis Praha nebo okoli

Víte o nějaký firmě, obchodu, dobrým řemeslníkovi, tunnigáři či servisu? Sem s tím...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Servis Praha nebo okoli

Příspěvekod ninja » pát bře 30, 2007 11:10:03

Začala mi asi prokluzovat statorvaci spojka (musim hodně šlapat, aby se protočil motor). Jenže nejsem moc šikovný, takže si na demontáž a odmaštění či opravu sám netroufám.

Nevíte o někom šikovném v Praze či okolí, kdo by se me mi na Battetu podíval?
Uživatelský avatar
ninja
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 30
Registrován: pát bře 30, 2007 11:03:04

Příspěvekod Jenda » pát bře 30, 2007 15:20:29

Startovací /rozběhová/ spojka neklouzne tak často, většinou až po totálním opotřebení, kdy jde kov na kov. Ale vyloučený to není. Spíše to vidím na zaolejovanou dvojku, to bejvá často. Také když se to neopraví, bude se to horšit. Pokud si na to netroufneš, jak trvrdíš, což je moudré, z neznalosti se toto poničí často 10x víc, než samotná původní závada. Navíc k opravě spojek je nutný stahovák. Je to takovej jednoůčelovej kousek, dá se občas koupit v krámě s motopotřebama. Stojí něco okolo 100,- peněz a bez něho to fakt nejde. Jedině tedy hledat nejbližší servis, nebo fachmana co to dělá. Pokud by to byl ale takový člověk, který tvrdí, "jasný, Babetta to je jednoduchý, vem to sem a mrknu se na to" a začne buben jedničky rvát dolů bez stahováku, tak rychle říci děkuji a hledat jiného.

Ještě nápad:
Napiš odkud jseš, když bude někdo z komunity bytem blízko, rád ti to vopraví, pakli to půjde tedy. Navíc si to jistě rád spojí s příjemnou jarní vyjížďkou.
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod ninja » pát bře 30, 2007 18:33:49

Zaolejovana dvojka to asi bude, protoze to na ni z jendicky i spatne radi (teda mam takovy dojem, Babettu mam prvne).

Jsem z Prahy 6 (Dejvice), ale auto mam velky a neni problem Babu nekam dovest, pokud to bude v rozumnem dosahu. Najde se nekdo sikovny? Odmena a tisicere diky je samozrejmosti.

Jeste me napadlo koupit nejaky odmastovadlo a nejak to tam zkusit nastrikat. Jen mam strach abych tim neudelal vice skody nez uzitku.
Uživatelský avatar
ninja
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 30
Registrován: pát bře 30, 2007 11:03:04

Příspěvekod Jenda » sob bře 31, 2007 2:10:20

Vynikající odmašťovadlo je v tomto případě tichloretylen, tedy čichačům známý toulen. Nechá se koupit v dogerii. Je to skutečne razantní přípravek, pozor na ruce a oči. Vysušuje kůži a stříiknutí do oka /pokud je to POUZE jen jedna malá kapka/ neznamená většinou vážný úraz, ale způsobí strašlivé bolesti. Každopádně je v tomto případě dobré vyhledat lékaře, pokud nesnesitelný pálení během chvíle neodezní. Benzín /čistý vždy bez oleje!!/ obyčejně nepomáhá, není tak agresivní. Pak už je vždy v nouzi lepší čistý aceton.
Teď kvěci: Nalití odmašťovadla sice může pomoci, ale to neodstraní většinou příčinu, tou bývá opotřebovaný, nebo i prasklý "O" kroužek na hřídeli přímo ve spojce, nebo také gufero těsnící karter /blok motoru/ v místě výstupu obou dutých hřídelí /jsou vloženy soustředně v sobě na třetí hřídeli, která je předlohou a vede přes volnoběžku až k pastorku na druhé straně/ z prostoru rychlostní skříně. "O" lroužek pak těsní tu nejmenší hřídel uvnitř té větší. Gufero na bubnu těsní hřídel 1 a 2. Další Gufero těsní hřídel č. 1 /tu nejsilnější, která nese celý buben /Gufero je gumový těsnění s břitem a vloženou pružinkou/ je investice řádu desítek korun, "O" kroužek /malý gumový kolečko/ pak je korunová záležitost. Měli by to mít. Gufero, /teď nevím z hlavy rozměr, je udáván číslem/ je univerzální motosoučástka a je k dostání vždy. V motorech, i automobilních je jich mraky, různých velikostí. "O" kroužek už je speciálnější díl, používají jej hodně Babetty. Ale také je k dostání. To je potřeba koupit. I kdyby si třeba gufero, či "O" kroužek neměnil, hodí se později určitě. Na motoru k Babetty je použito tuším pět kusů Gufer, dvě nejmenší a stejná /klika, výstup z obou karterů/ a tři různá /Buben spojky II. hřídele 1 a 2/ tam je o něco menší, levý karter /hlavní hřídel spojky II č.1/ zde je použito největší a pravý karter na straně pastorku, tam mám dojem, že je každé jiné. Jejich montáž není takový problém, dělal jsem to jednou, dokonce na cestě, prasklo, co naděláme. Nechá se staré širokým šroubovákem opatrně vypáčit a nove tam s citem /!!!/ obrácenou rukojetí šrobováku decentně naklepat. S "O" kroužkem je to trochu složitější. Ne montáž, či demontáž, to je už sranda, ale pořadí dílů se musí zachovat. Sesadí se nedřív spojka II. Tedy buben a česlisti s držákem, který je pevně navařen na hřídeli č. 2, Buben s čelistma je tam, nandaváš "O" kroužek: Od bloku motoru je to: Dvě planžetky, "O" kroužek a jako poslední rozpínací kroužek. Ten vypadá jako malinkej prstýnek s tupým břitem na jedné straně. Tím břitem přijde vždy směrem k "O" kroužku. Pak už jen vnitřní díly spojky II., tedy unašeč čelistí, jsou to dva silné plechové díly /asi 2-3mm/ jeden z nich má chromované plošky a zapadají přesně do sebe a do vybrání na vnitřní hřídeli. Jakákoliv chyba v pořadí znamená, že to poteče. A spojka po pár kilometrech zase začne klouzat, většinou tak, že to už nenakopneš.

A teď veselá historka nikoli z natáčení, ale z jedné mých kdysi častých cest na Moravu:
Že se nedbalá montáž "O" kroužku svinsky nevyplácí, jsem se jednou přesvědčil. Stalo se mi to jednou u v krpálech u Poličky, jel jsem domů ze Svitav. Nebylo to původně kvůli voleji. Povolila se mi hlavní matka na spojce II. Naštěstí spadla jen do plastovýho krytu spojek a současně vyjel z uložení buben dvojky a opřel se o ten kryt. Stane se to. Nemusí to bejt fatální závada, ale pokud je jezdec prase a ihned nezastaví, může bejt dost nepříjemnej problém, tedy ustřihnutí unášecích zubů na obou hřídelích, končící odvozem nepojízdný motorky a půlením motoru, tedy servisem. Jak to zarachtalo a vyskočila dvojka, kamžitě chcípám, kryty jdou dolů, vidím a řeším. Naštěstí nic zlýho, vybrání na obou hřídelích to naštěstí přežila, nevomlátilo se to. Pravda, ukrůplo to trochu oleje do spojek, ale to nás skalní jezdce, nerozhází. Musel jsem tedy mimo sestavení spojky čistit a odmastit. Takže i na ten volej vlastně došlo. Spravoval jsem to, klel jak pohan, chvátal a přehodil rozpínací kroužek s "O" kroužkem. Míjeli mne zrovna dálkový cyklisti, sportem ke zdraví a neříkali nic. Složil sem to nakop a po třech kilometrech ten peleton předjel. Byli v mírným kopci, již utahaný a tak to nebyl problém. Ještě na dohled od nich, byl jsem už na kopci, to začalo klouzat znova a dvojka už tam nepadla. Něco si posral Jeníčku, říkám si. A už mi to dochází. "O" kroužek. To mám za to, jakej sem vůl. Kvalt a pak je času dost. Zastavil jsem u lesa a rozhodil sem to znova, čekám až to vychladne, abych se do toho dal. Toulen na odmaštění pochopitelně vozím sebou. Sportsmeni už tu byli, dojeli mne a chechtali se. Nejede? Nejede?? Hahaha! Jó, to sou ti motoristi!!! Místo aby se zeptali co se mi stalo a zda nepotřebuji pomoc. To mne fest a neskutečně nasralo. Vokázal jsem jim fakůvku. Zaslech jsem snad i poznámku o namachrovanejch frajerech. Na mou adresu. Zvedli rypáky a odfrčeli. Za 20 minut to bylo vochlazený tak, že se to dalo vzít do ruky. Vodmastil, pozorně složil podle pořadí a nakopnul. Na první ťuk. Skočím na stroj a jedu. Spojka je už O.K. Před Novým Městem u Žďáru n/S je strašlivej kopec, dlouhej a hroznej. Asi 10%. Byl jsem v tý době ještě štíhlej kluk, cca 64 kg netto. Babetta, moje věrná černá přítelkyně se zakousla do toho krpálu s chutí a za dvě, nešel jsem pod 30km/h. A co nevidím? V půlce toho příšernýho vrchu dupají ti vysmátý sportovci, zalomený, se zpocenejma ksichtama na řídítkách, nejlehčí převod a námahou plivají v tom červnovým hicu plíce. Ale neslezou, sportovní čest a takový ty kecy, to znám. Znova jsem je předjel. Když jsem byl před nima tak 30m přišla chvíle odplaty. Es komm der tag!! Podtrhl jsem plyn a Babetta v kopci ochotně dala za jedna. Přidal jsem znova, ale ne tak by to tam začalo cpát dvojku a přivřel sytič. Naštestí první díl kopce končil a byla tam asi 100m krátká rovinka /v kopci bych se sytičem neměl šanci/. Mazal jsem v tý době M2T. To není jen olej, to je hrozná chemická zbraň a kladivo na ekology, zbavila mne již jednou dotírajícího psa při nočním průjezdu Brodku u Přerova. V zrcátku jsem spatřil vražedná oblaka hustého modrého dýmu a cyklisty svíjející se v křečovitém kašli, slézající z kol. Nechci přehánět, nekteří i dost rychle, téměř padali. Já vám dám: "Nejede, nejede" a "to jsou voni motoristi"... Nejsem v jádru parchant, ale pro každou svini se někde vaří voda, říkáme u nás na Podblanicku. Rovinka končila ti zdatnější, co nabyli opět vědomí, už nasedali. To by nebylo dobrý, olympijský ideály by asi tutově šly stranou a jich bylo skoro deset, i když po tom chemickým útoku měli asi tři tutově dost. Seděli ve škarpě a nechápali. Dal jsem "plný chod", sytič s cvaknutím automaticky vyskočil a stroj zabral. Dvojka ta vlítla hned a byl jsem v dáli...
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod toxer » pon dub 07, 2008 17:05:14

ja uz nevim kde presne to tam bylo ale jednou jsem vezl babcu nekam do Vraneho nad Vltavou mam tam kousek chatu ale uz nevim kde to tam je (teda bylo a nevim jestli este dne s ja ti to zjistim jo pak napisu)
toxer
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 34
Registrován: sob bře 29, 2008 20:54:53

Příspěvekod toxer » pon dub 07, 2008 17:16:35

hej tak vono je to znama firma http://www.mopedy.cz/ je to praha jih a este je v praze http://mujweb.cz/www/motoruz/ ale nejsou nejlepsi skusenosti
toxer
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 34
Registrován: sob bře 29, 2008 20:54:53

Příspěvekod zbortas » ned čer 08, 2008 16:19:26

nazdar já vím o jedný opravně v praze 9 -horních počernicích.Ulice Bozděchovská.Ale nevím,ještě jsem tam nebyl. :D
zbortas
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 19
Registrován: stř čer 04, 2008 22:14:26
Bydliště: Praha

Příspěvekod Duro » pon čer 09, 2008 11:44:06

Je to uz neskoro a uplne mimo temy, ale neda mi ... prepacte ostatni!

Jenda: Tvoju prirucku "Jak na dlohou streku" som si uz niekolkokrat precital /pacila sa mi/ a tiez Tvoju cestu na zraz Vapenky 2007. Teraz, ako som sa nahodou dostal k tejto historke s cyklistami, tak som sa takmer "valel smichy". Moja poklona! Az sa divim, ze si programator. Ty si mohol byt spisovatel!
Babetta 207 ... co k tomu dodat ?!
Uživatelský avatar
Duro
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 202
Registrován: pát úno 22, 2008 9:02:58
Bydliště: Ružomberok, SK

Příspěvekod Jarda » pát led 02, 2009 20:10:46

Motoslužby ŘÍHA
Jana Nohy
Benešov u Prahy
256 01
Parádní opravna,mám od nich i Betku,jsem hrozně spokojenej.Vřele doporučuji.
Uživatelský avatar
Jarda
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 147
Registrován: pát kvě 30, 2008 10:34:08
Bydliště: Praha

Re: Servis Praha nebo okoli

Příspěvekod tobias » pon kvě 06, 2013 16:39:38

Dneska jsem byl zde

http://www.moto-ruzicka.cz/
moc milý pán a fajn malý obchůdek s díly. Dělá i nějaký servis Babett, teda třeba výbrus, vycentrování kol apod
a prý má i kontakt na dobrého opraváře přímo babett, takže fajn :)

a taky sem volal sem:

http://www.jawa-moto.cz/Servis.html

a babetty dělají, ale nemám osobní zkušennost.
tobias
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon kvě 06, 2013 2:25:45


Zpět na Helpdesk

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků