Těžké čelisti

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Těžké čelisti

Příspěvekod Frank » stř črc 04, 2018 21:52:19

Zdravím. Mám dotaz jestli můžu vyměnit na babetě 210 s lehkýma spojkama za těžké a co mám všechno koupit.
Frank
Právě začínám...
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned říj 14, 2012 17:25:50

Re: Těžké čelisti

Příspěvekod Azor » čtv črc 05, 2018 9:46:54

Samozřejmě to jde, je potřeba kompletní unašeč s těžkými čelistmi a k tomu příslušný vnitřní unašeč a regulační unašeč. Ovšem je to záležitost dost drahá, takže uvaž jestli to má cenu. Oni i lehké čelisti, pokud je vše OK, dokážou pracovat k plné spokojenosti a naopak, pokud ti tam pučí mastnota, něco je ožvejkané apod., tak to těžké čelisti nezachrání. Mám na několika babčách oba typy a rozdíly při jízdě nepociťuju.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1005
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Těžké čelisti

Příspěvekod RomanR » čtv lis 26, 2020 1:19:44

Dva roky jsem se trápil s prokluzováním lehkých řadících čelistí. Odmaštění ani výměna čelistí a odmaštění a později přebroušení bubnu nepomohlo, Po ujetí prvních 100 km zase začaly klouzat a ne a ne zařadit dvojku zejména do mírného stoupání. Zkoušel jsem různé druhy spojkového i brzdového obložení, které jsem zakoupil v metráži a úspěšně ho nalepil epoxidovým lepidlem (Epoxy 1200) - dnes EPOLEX. Benzín obsahuje mastnotu, tím neodmašťujte. Lepší je líh nebo speciální odmašťovací chemikálie, např. tetrachlor. Mastné obložení nikdy neodmašťujte. Tuk se rozředí a vsákne se do hloubky obložení. Povrchovou mastnotu na obložení odstraňujte jen smirkem, tedy mechanicky. Pokud je obložení tenké, vyměňte ho za nové. Protože všechny spojky spolupracují, musíte mít v pořádku všechny tři.
Ať jsem dělal co se dalo, nakonec pomohla investice do těžkých čelistí. Od té doby mám pokoj. Pokud je obložení všech čelistí v pořádku, vypořádá se to dokonce i se zapečeným olejem a řadí jak má.
RomanR
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 82
Registrován: pon lis 23, 2020 1:47:45

Re: Těžké čelisti

Příspěvekod Azor » čtv lis 26, 2020 9:23:51

Odmašťování smysl má, ale musí se provádět prostředkem, který chemicky degraduje tuky - typicky tedy chlorovanými rozpouštědly. Tetrachlor většinou běžný člověk nesežene, ale velmi dobrý je perchloretylen, který je k dostání v každé technické drogerii. Ideální je ponořit celé čelisti přes noc do nádoby s perchloretylenem, odmastí se skutečně hloubkově, takže po vysušení mají vlastnosti nových. Benzín, pokud se tedy nejedná o dvoutaktní směs, samozřejmě mastnotu neobsahuje, ale problém je v tom, že tuky sice rozpustí, ale nic víc, takže když se odpaří, ta mastnota tam zůstane. Obdobně líh, ten je navíc ještě slabším rozpouštědlem, takže výsledek nemůže uspokojit. To nepíšu proto, abych tvé názory nějak zesměšňoval, ale proto, aby se ostatní zbytečně netrápili. Je fajn, že ti těžké čelisti dobře řadí, ale např. já mám tři babči, kde mi perfektně řadí i ty lehké. Je ovšem pravda, že ty lehké jsou mnohem náchylnější k problémům - nesmí se sejít špatné tolerance, nesmí být na kterémkoliv funkčním místě nadlimitně opotřebovány atd atd.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1005
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Těžké čelisti

Příspěvekod RomanR » ned pro 13, 2020 3:13:47

Nevím jak dnes, kdysi jsem měl malý hasící tetrachlorový přístroj, který se vozíval v motorových vozidlech. Odmašťoval jsem s ním brzdové bubny u osobního auta a lepší prostředek neznám. Že je automobilový benzín mastný, samozřejmě jen málo, je pravda. Jsou v něm různá aditiva a rozhodně se nehodí na odmašťování např. předmětů před lepením nebo barvením. Jak je to s technickým benzínem, nevím. Neodmašťovat brzdové a spojkové obložení, ale jen mastný povrch odbrousit, jsem si nevymyslel. Poradil mi to profesionál, servisman Babett z Kladna.
RomanR
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 82
Registrován: pon lis 23, 2020 1:47:45

Re: Těžké čelisti

Příspěvekod Azor » pon pro 21, 2020 12:31:35

Toho servismana naprosto chápu, kdyby se s tím moc páral, tak si nevydělá ani na slanou vodu. Takže samozřejmě zvolí co nejrychlejší a nejjednodušší metodu (které se v technických oborech obecně říká "ještě vyhovuje") a maká na dalších zakázkách. Pokud ale má člověk trochu znalostí, trochu času, trochu manuální zručnosti a není zrovna nezbytné použít nějakých speciálních přípravků, opraví si ať už Babettu nebo auto podstatně lépe doma než v servisu. Ostatně servismani na babety už to téměř všichni stejně vzdali, uživit se tím nedá. Ale neztrácejme naději, kromě výbrusu a lisování kliky se u babety dá doma udělat prakticky všechno. :D
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1005
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko


Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron