Vyřazení rychlosti při jízdě z kopce

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Příspěvekod Mr.babetta » úte čer 12, 2007 21:55:14

igoreva píše:Veď práve, odpojiť ružicu za jazdy sa nedá!
Ale existujú úpravy ktoré to riešia.
Niečo na lamelovom princípe.


jasně to je mi nějak jasný,ale tady někdo psal že přecvakne růžici aby moch jet z dlouhýho kopce,ale nevypíná motor kvůli světlum.ale to přece nejde když motor běží vypnou si pohon :shock: :shock: .......a tak sem myslel že sem jenom tak nešikovnej že se mi to nepovedlo
Babetta 210,1988.přes 21380 km,modro-zelená metalíza. Druhá 210,44317 km,......konečne mám nastříkáno....tedka ještě čeká menší oživovací kůra motoru a pak se jedéééééééééé
Mr.babetta
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 155
Registrován: ned čer 10, 2007 22:25:47

Příspěvekod Jenda » úte čer 12, 2007 21:57:16

Zaskočení pastorku bych na zlámání nohou sice neviděl /u kousnutí cvrčka ano/, ale u pastorku při takových 50-60km je to na urvání pastorku, rozbití ložiska a poničení motoru a nevylučuje se ani fatální držkopád. Sám toto ale využívám také. Platí zde ale několik zásad:
1. Při vypnutí se řádně přesvědčit že pastorek je bezpečně aretován v poloze vypnuto.
2. Motor nesmí nikdy běžet! Pokud takto jedem v noci, jediné řešení je halogenová cyklistická svítilna na baterie upnutá na řídítkách. Mám to tak udělané. Zní to jako špatný vtip, ale baterčička s halogenem 4,7V 5W napájená čtyřmi NiMH akumulátory svítí líp o 200% než původní světlo. Na jedno nabití v létě vydrží tak 2-3 měsíce. NiMH články jsou však drahé /100 - 180,- peněz kus/ a musí mít speciální nabíječku, která přijde tak na 700,- peněz. Ale mají obrovskou kapacitu /až 2800 mAh/ a neuvěřitelnou výdrž. Možno použít i akumulátory levnější, obyčejné NiFE nebo NiCA, ale budeme častěji nabíjet. Zde můžeme mít nabíječku obyčejnou. Navíc, používáme li NiMH články, musí mít svítilna kontrolku vybití. Pokud je dostaneme pod 1V na článek, nic je nezachrání a jsou na vyhození. Taktéž v zimě, kdsys e nejezdí je musíme alespoň 1-2x nabít. Mají velký samovybíjecí proudy. Požívání běžných AA /tužkových/ baterií je vyhazování peněz. Alkalické baterie PHILIPS /největší sračka mezi baterkama/ mi vydržely svítit přesně 15 minut. Pak už se rozsvítilo světýlko hlásící vyvití. Což při ceně 20 až 25,- za kus je dost drahá sranda.
3. Pastorek, respektive jeho hřídel musíme bezpodmínečně mazat a to před každou jízdou, kdy uvažujeme o dlouhejch úsecích s vypínáním. Stačí na to obyčejný M2T.
Poznámka:
Tuhle baterku jsem koupil v bazaru za neuvěřitelných 120,- peněz i s baterkama. Byla evidentěně z čórky a tak se smlouvalo o ceně. Bazarník chtěl víc, ale ukecal jsem ho, že u těhle baterek nikdy člověk neví. Skočil na to. Jak se ale ukázalo, byly všechny čtyři O.K. Nabíjel jsem je nabíječkou od služebního foťáku, který používal stejné baterie. Vydržely mi 2 roky, po té co ji nechal někdo doma svítit a baterky šly do kopru. Musím koupit nový.
Naposledy upravil Jenda dne úte čer 12, 2007 22:01:23, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod igoreva » úte čer 12, 2007 22:00:37

Čo je na tom nejasné?
Keď odpojim náhon od motora ružicou (pri státi) tak ten mi ide na voľnobeh ďalej a svetla svietia.
Vôbec ho nemusím "premazávať" lebo ide s kopca na volnobeh.
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod Mr.babetta » úte čer 12, 2007 22:01:19

to sou věci tohleto....... :shock: :shock: :shock: :shock: .....co člověk nevymyslí
Babetta 210,1988.přes 21380 km,modro-zelená metalíza. Druhá 210,44317 km,......konečne mám nastříkáno....tedka ještě čeká menší oživovací kůra motoru a pak se jedéééééééééé
Mr.babetta
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 155
Registrován: ned čer 10, 2007 22:25:47

Příspěvekod Jenda » úte čer 12, 2007 22:12:20

igoreva:
Je to jednoduchý. Pokud při tom motor jede, je o 50-70% větší nebezpečí náhodnýho zaskočení pastorku, například při prudkým přidání plynu, pokud ti to chípá na světlo zhasíná. Investice do baterky je pořád lepší, než 1000-3000,- a víc peněz za opravu motoru, novej řetěz, a taky možná rozetu, kde to na jistotu vyrve šrouby z v bubnu, takže i novej buben a výplet kola a novej pastorek /tutově/. Nehledě k tomu že to, pokud se ti to stane v 60km/h tutově to položíš...

Dělám to tak 15 let. Zatím bez problému, ale motor vždy v klidu a ne víc než 50km/h, taktéž se 3x přesvědčím za pastorek bezpečně zaskočil do volnoběhu. Jiný řešení není. Je to tak rychlý, že brzdit totiž nemá cenu. Pokud ti to tam v 60 - 70 km/h vlítne, tak jenom koukat kam si bezpečně ustlat.
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod igoreva » úte čer 12, 2007 22:18:42

Jenda, ale aj systém jazdy so stále skratovaným scípakom ako tu popisuje "Mr.babetta" je čudný.
Veď to mu musí pri jazde s kopca tá nespálena zmes zatopiť celý výfuk.
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod Mr.babetta » úte čer 12, 2007 22:24:22

Jenda píše:igoreva:
Je to jednoduchý. Pokud při tom motor jede, je o 50-70% větší nebezpečí náhodnýho zaskočení pastorku, například při prudkým přidání plynu, pokud ti to chípá na světlo zhasíná. Investice do baterky je pořád lepší, než 1000-3000,- a víc peněz za opravu motoru, novej řetěz, a taky možná rozetu, kde to na jistotu vyrve šrouby z v bubnu, takže i novej buben a výplet kola a novej pastorek /tutově/. Nehledě k tomu že to, pokud se ti to stane v 60km/h tutově to položíš...

Dělám to tak 15 let. Zatím bez problému, ale motor vždy v klidu a ne víc než 50km/h, taktéž se 3x přesvědčím za pastorek bezpečně zaskočil do volnoběhu. Jiný řešení není. Je to tak rychlý, že brzdit totiž nemá cenu. Pokud ti to tam v 60 - 70 km/h vlítne, tak jenom koukat kam si bezpečně ustlat.


No pohon si naštěstí vypínám zřídkakdy.Protože přece jenom ty dva koně co tam pode mnou makaj sou lepší žejo. :D :lol: :lol: :lol: .........a babču sem naštěstí položil jenom jednou a ještě na trávě asi ve 20 km/h takže se akorát lehce pohla nádrž a začal téct ven benzín.Jo když se tady tak bavíme,ta moje druhá babetta má najeto tech 44317 km,zajímalo by mě,jeslti při tolika km bude třeba už v pytly volnoběžka v převodovce nebo něco jinýho? Vim že záleži na způsobu jízdy,ale třeba něco obecnýho by se šiklo poznamenat. :?: :idea:
Babetta 210,1988.přes 21380 km,modro-zelená metalíza. Druhá 210,44317 km,......konečne mám nastříkáno....tedka ještě čeká menší oživovací kůra motoru a pak se jedéééééééééé
Mr.babetta
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 155
Registrován: ned čer 10, 2007 22:25:47

Příspěvekod Mr.babetta » úte čer 12, 2007 22:27:47

igoreva píše:Čo je na tom nejasné?
Keď odpojim náhon od motora ružicou (pri státi) tak ten mi ide na voľnobeh ďalej a svetla svietia.
Vôbec ho nemusím "premazávať" lebo ide s kopca na volnobeh.


no ale dyt to má přece odpor a aspon u tý mojí babči to nejde odpojit když mám zaplej motor.Když ho vypnu,hned to jde.Každopádně zejtra to ještě zkusím.A jakou máš babettu? 207 nebo 210? třeba to jde u tý 207? :idea:
Babetta 210,1988.přes 21380 km,modro-zelená metalíza. Druhá 210,44317 km,......konečne mám nastříkáno....tedka ještě čeká menší oživovací kůra motoru a pak se jedéééééééééé
Mr.babetta
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 155
Registrován: ned čer 10, 2007 22:25:47

Příspěvekod igoreva » úte čer 12, 2007 22:31:22

Musí sa ti to dať na rovine vypnúť pri volnobežných otáčkach.
Samozrejme pokial ich nemáš tak vysoké, že sa babča chce rozbiehať.
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod Mr.babetta » úte čer 12, 2007 22:38:14

igoreva píše:Musí sa ti to dať na rovine vypnúť pri volnobežných otáčkach.
Samozrejme pokial ich nemáš tak vysoké, že sa babča chce rozbiehať.


no rozjíždět se nechce,ale prostě se mi to nikdy zatim nepovedlo.Ještě to zkusim a pak povim jak to dopadlo.
Babetta 210,1988.přes 21380 km,modro-zelená metalíza. Druhá 210,44317 km,......konečne mám nastříkáno....tedka ještě čeká menší oživovací kůra motoru a pak se jedéééééééééé
Mr.babetta
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 155
Registrován: ned čer 10, 2007 22:25:47

Příspěvekod igoreva » úte čer 12, 2007 22:41:54

Znovu opakujem, máš asi vysoké volnobežné otáčky.
Daj Babču na stojan a pri zapnutom motore si odsleduj či sa začína krútiť zadné koleso
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod Mr.babetta » úte čer 12, 2007 22:50:16

igoreva píše:Znovu opakujem, máš asi vysoké volnobežné otáčky.
Daj Babču na stojan a pri zapnutom motore si odsleduj či sa začína krútiť zadné koleso


no kolo se mi na stojanu točí........ale zase když tomu uberu volnoběh,tak to chcípá......je to prostě už hodně vojetý no.Ale všem co znám,se kolo na stojanu točí ale babetta se jim jinak nerozbíhá.Tak nevim no.zejtra zkusim a uvidim,použiju pořádnou sílu a snad to pude.
Babetta 210,1988.přes 21380 km,modro-zelená metalíza. Druhá 210,44317 km,......konečne mám nastříkáno....tedka ještě čeká menší oživovací kůra motoru a pak se jedéééééééééé
Mr.babetta
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 155
Registrován: ned čer 10, 2007 22:25:47

Příspěvekod igoreva » úte čer 12, 2007 22:54:29

Nie silou, .... máš veľký volnobeh, Musíš si nastaviť karburátor. To koleso sa na stojane nesmie točiť.
Mne sa netočí a motor pritom nescípne.
Možno máš už vyťahabé prižiny rozbehovej spojky.
Alebo, ako som už povedal, máš utopený výfuk v oleji a preto ti zle "tahá". Musíš pridávať plyn aby volnobeh nezdochol.
Vyčisti si výfuk a nastav karbec!
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod ben » úte čer 12, 2007 23:07:59

igoreva píše:Jenda, ale aj systém jazdy so stále skratovaným scípakom ako tu popisuje "Mr.babetta" je čudný.
Veď to mu musí pri jazde s kopca tá nespálena zmes zatopiť celý výfuk.

jak by mohla zatopit cely vyfuk, ved za takych 200m s vypnutym zapalkom si podla mna nenatahal viac ako 0,2dcl a to asi tazko "vytopi" vyfuk
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod igoreva » úte čer 12, 2007 23:13:43

Ale ten olej tam predsa ostane, benzín sa odparí a olej nema čo spáliť a na najbližšom kopci sa to znova zopakuje. Za mesiac dva máš pný výfuk. Samozrejme ak budeš jazdič systémom Mr.babetta.
Chcel by som ten výfuk vidieť, určite sa mu s tade vyleje plno svinstva.

Záver: Jazdiť z kopca a nasávať motorom zmes a nespalovať ju je poriadna blbosť.
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

PředchozíDalší

Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků

cron