od Jenda » pát dub 27, 2007 17:39:29
Koukni na to jsou tam dvě, k problému stačí prasknutí jednoho. Může být ale i prasklá rozběhová čelist /jsou tam také dvě/, ta se dá koupit, nestojí mnoho. Ale v tom případě to nejde tlačit /hned to spíná/, volnoběh však funguje normálně. Pak spíše to může být ještě prasklý pérko jedničky, tam jsou tři čelisti, menší a tři pérka, o hodně silněší. Rozběhový pérka jdou vyměnit v pohodě, chce to jenom takovej grif, vyndat ty čepy, na kterejch to vše drží v mělký drážce. Jedničkový už hůře, jsou na čepech a jištěný ségrovkama, pérka u nich mají velký tah a jsou společně provázaný těma čelistma, co stahují. Chce to trochu síly, ale jde to udělat. Stáhnout tři ségrovky, vytáhout to jako celek, pak vyměnit pérko, sestavit do polohy v jaký to na bubnu je /pozor, chce to sílu a pérka táhnou jako svině a má to celý snahu vystřelit a může to pěkně švihnout/. Nasadit čepama do děr v bubnu. Jinak to ani nede, čepy by byly dovnitř a spojka by nešla sestavit. Poté zajistit podložkama a nastrčit zpět ségrovky. Pouze dej pozor, jsou tam na hřídeli kliky dvě jehlový ložiska, naštěstí v klecích, tedy odpadá to děsný sraní s jehlama. Bacha se musí dát na to, aby ti ty ložiska nevypadla do prachu na zem, musely by se pak vyprat. Každopádně když to máš venku, namaž je běžnou vazelínou pro motory, tím se nic nezkazí, pozor však na zamaštění čelistí!. Tedy jen trochu vazelíny. Dvojka to asi nebude ta, pokud je složená blbě většinou teče a motorka ani nejde našlápnout, klouže to, nebo zase pokud je např. obrácenej unašeč, může se stát, že je tam dvojka trvale, motorka neřadí a špatně se rozjíždí /motor rozjezd na dvojku nepobere, obzvlášť v kopci/, volnoběh však funguje. Ale to přesně nevím. Spíše, pokud to nornálně řadí, ale na malý otáčky nevypíná, vidím to na tu jedničku, rozběhovka by měla být v pořádku, pokud motorku můžeš pomalu tlačit. Pouze by to při tlačení mělo takto spínat jen o něco dříve, jednička na rozdíl od rozběhovky chce o dost vyšší otáčky /od 1700 otáček a více/. Rozběhovce, pokud je prdlý pérko, k sepnutí stačí již tak 100 - 150 ot/min, tedy stačí jen motorkou hnout a sepne. Navíc rozběhovka je postavená tak, že zabírá v opačném smyslu, tedy přenáší při startu tah na motor, vlivem obráceného smyslu složení čelistí z běžícího motoru již tah nepřenáší, ačkoli je sepnutá. Jedničkovej /rozběhovej/ buben je navíc složen ze dvou dílů a pokud motorka jede a primární spojka je vzáběru, oba díly uzamkne. Jejich otáčky jsou proti sobě pak nulové, tedy startovací spojka, která již pro jízdu není nutná, zbytečně neklouže a nepálí se. Geniálně vymyšlený stroj.