Stránka 1 z 2
Přepnutý nový řemen (černý)

Napsal:
úte črc 20, 2010 21:42:03
od rfk
Zdarec,má někdo zkušenost s tím černým řemenem? Když jsem ho namontoval, byl tak přepjatý ,že babeta nechtěla jet více jak 30 km/h a po 500metrech se ložiska v motoru ohřála tak ,že to nejelo vubec. Zajímalo by mě jestli ten řemen je vubec na babetu použitelný a jestli to někomu jede?
Re: Přepnutý nový řemen (černý)

Napsal:
úte črc 20, 2010 23:11:19
od Angelo
A byl opravdu na Babettu? Většina z nás má černý řemen, já taky a nemám s ním problém. Jaký jsi měl předtim?
Re: Přepnutý nový řemen (černý)

Napsal:
stř črc 21, 2010 1:44:20
od Matrix
Ja zatím nikdy žadnej černej neměl a ani nevíím kde se da sehnat, všude co sem byl prodavaj jen pruhlednej.
Re: Přepnutý nový řemen (černý)

Napsal:
stř črc 21, 2010 1:55:12
od Waverley
Já mám černej už od výroby. A taky s ním nemám problémy. Takže buď byl vadný výrobek, což je nepravděpodobný, nebo jiná (v tomhle se fakt tak detailně nevyznám) značka, nebo kdo ví co...
Ať napíšou zkušenější, jenom obhajuji ten černý řemen

Re: Přepnutý nový řemen (černý)

Napsal:
stř črc 21, 2010 16:50:46
od rfk
No dneska jsem ho vyměnil za ten originální (průhledný s vinutým lankem uvnitř) a bez problémů sedl. Ten černý s nápisem Good Year(pochybuju že by ta firma dělala na Babety

,to spíše nějaký chytrák zjistil že to má podobný rozměr a nabízí se to jako na Babetu) si bez řečí vzali v prodejně zpět.
Re: Přepnutý nový řemen (černý)

Napsal:
stř črc 21, 2010 16:53:14
od martin110r
Odjakživa som mal na Babette čierny remeň. Momentálne tam mám už asi štvrtý. Ani jeden z nich nebol moc napnutý. Čiže buď si nekúpil remeň na Babettu, alebo si kúpil "kvalitnú" druhovýrobu (ako ostatné diely na Babettu, ktoré sa predávajú), kde platí pravidlo čo kus, to originál.
Re: Přepnutý nový řemen (černý)

Napsal:
stř črc 21, 2010 16:55:14
od rfk
Re: Přepnutý nový řemen (černý)

Napsal:
stř črc 21, 2010 16:59:09
od milda
Nezáleží jakou má řemen barvu, ale musí mít správnou velikost. To znamená jak délka a šířka řemenu, tak i velikost a rozteč zubů. Tyhle řemeny se vyrábí ve veliké škále rozměrů, bohužel nevím jestli existuje nějaké jednotné rozměrové značení. Prostě musíš koupit ten správný, což se v tvém případě (asi ne tvojí vinou) nestalo. Když v obchodě řeknu řemen na Babettu, věřím že ho dostanu a na označení se nedívám. Ale doma mám jeden náhradní, tak se dnes večer podívám a jeho označení sem dopíšu, snad to někomu pomůže.
Ještě p.s. - výrobce Babetty určitě použil nějaký typizovaný rozměr, který do svých strojů začal montovat. Pochybuju že by si nechal vyrábět pro sebe atypický řemen, to je ekonomický nesmysl. Takže neexistuje originální řemen na Babettu, pouze řemen který do Babetty rozměrově patří.
Re: Přepnutý nový řemen (černý)

Napsal:
stř črc 21, 2010 21:33:46
od Starec
Vyvinuté a vyrábané špeciálne pre Babettu.

- rem.jpg (129.23 KiB) Zobrazeno 10433 krát
Re: Přepnutý nový řemen (černý)

Napsal:
stř črc 21, 2010 22:23:43
od martin110r
Ty vole, to je silná káva. Pozerám, že niekto sa za socializmu nudil a objavoval objavené. To sa fakt nedalo ísť cestou univerzálnosti?
Re: Přepnutý nový řemen (černý)

Napsal:
čtv črc 22, 2010 6:51:22
od Starec
martin110r:
Tak to sa veľmi mýliš. Podľa teba by asi bolo ľahšie vyvíjať motor, bloky, spojky, prevody a všetko prispôsobovať k dákemu sériovému klinovému remeňu, ako si vyvinúť a dať vyrábať vlastný klinoví remeň. Máš pomýlený názor na socializmus, aj vtedy existovali odborníci ktorí nie raz v sťažených podmiekach, niekedy doslovne na kolene vyvinuli výnimočné stroje. Samotná Babetta je toho príkladom.
Re: Přepnutý nový řemen (černý)

Napsal:
čtv črc 22, 2010 17:28:03
od Waverley
Starec:
S tím vyjímečným strojem to je pravda. Kudy projdu, tam vidím snad více Babett než skútrů (nebo podobných maloobjemových strojů).
K tomu řemenu: nevím jestli to může být pravda, ale na tom motokrámku je ten černý řemen dokonce dražší, než ten průsvitný béžový, takže je teoreticky vzato kvalitnější.
Re: Přepnutý nový řemen (černý)

Napsal:
čtv črc 22, 2010 17:45:32
od Starec
Samozrejme poznám obidve typy remeňov, ovšem nie som až tak dopodrobna informovaný prečo sa 2 typy vyrábali. Ovšem z praxe viem, že skôr by som veril tomu gumovému. Totiž ten priesvitný asi je málo odolný zvýšeným teplotám a mäkne, natiahne sa, zuby nesedia a zacveká sa medzi blok a ozubený bubon. Čo sa gumeného týka, tak som sa stým za svojej servisnej činnosti nestretol, hádam iba raz, ale to bol už ten remeň poškodený, lebo zadieral a bol poškodený plášť. Prvé remene boli zásadne gumené, kto a na akom základe začal tie priesvitné z umelej hmoty vyrábať to už neviem. Takže ak je možnosť, tak odporúčam používať ten gumený.
Re: Přepnutý nový řemen (černý)

Napsal:
čtv črc 22, 2010 19:16:26
od rfk
Rozdíl mezi nima je takový ,ten průsvitný je vyrobený lisostřikem a proto má přesné rozměry. Černý je nějak vinutý (asi jako pneu)a lisovaný a proto neřesný a bude spíše určený pro systémy s napínáním nebo s napínací kladkou.
Re: Přepnutý nový řemen (černý)

Napsal:
čtv črc 22, 2010 20:19:05
od martin110r
Starec píše:Podľa teba by asi bolo ľahšie vyvíjať motor, bloky, spojky, prevody a všetko prispôsobovať k dákemu sériovému klinovému
Prečo tak zložito? Kto tu vraví o tom, že by sa musel upravovať celý motor, spojky bla bla bla? Pozri sa, ako to majú vyriešené moderné autá. Je tam napínacia kladka a potom rovnako dobre môžeš použiť remeň na Clio 1,2 16 V, ako na Megane 1,6 16 V. Motory úplne rozdielne vzdialenosti taktiež, ale vďaka napínacej kladke je variabilita remeňa väčšia. Takže to bolo tak zložité zobrať nejaký raz existujúci remeň, ktorý mal podobné rozmery ako "budúci" remeň pre "novú" Babettu, a "doladiť" ho napínacou kladkou?