DVOJKA POŘÁD ZAŘAZENA-prosím help!!

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

DVOJKA POŘÁD ZAŘAZENA-prosím help!!

Příspěvekod BetMobil 225 » čtv črc 29, 2010 13:01:12

Chlapi prosím o pomoc, radu.Koupil jsem babetu po rybářovi dal ji do cajku, stála asi 10 let a tedka jsem zjistil že jezdí jen na dvojku.Prostě ani v kopečku nepřeřadí,ani plynem ji to nepomůže nic.Rozjezdy atd jsou tim padem uplne slabé.Připadá mi jako by to nebyla ani jednička ani dvojka ale tak 1,5 kvalt a přeřazení jakoby na dvojku vubec nejde postřehnout.

Další věc je co mě šokovala že nemám otvory na vypouštění převodového oleje,prostě blok motoru je celý odlitek,žádné blindy ani otvory pro olej,kontrolní šroub atd...nic!! .Existuje doživotní náplň??
BetMobil 225
Začátečník...
 
Příspěvky: 9
Registrován: čtv črc 29, 2010 12:47:21

Re: DVOJKA POŘÁD ZAŘAZENA-prosím help!!

Příspěvekod Angelo » čtv črc 29, 2010 13:23:53

Zdar, U 225 je nahoře pod tim plastem nalejvací šroub, hned vedle nakopávačky je kontrolní šroub a na spodku je malej šroubek na vypuštění. Jestli je motor špinavej, tak je možný, že to nejde vidět ale určitě to tam je.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: DVOJKA POŘÁD ZAŘAZENA-prosím help!!

Příspěvekod BetMobil 225 » čtv črc 29, 2010 13:47:02

ahoj, diky za odpověď,motor je jak zrcadlo :-).prostě to tam není, vím o čem píšeš kamoš ma babetu a ma tam 3 otvory jak píšeš,ale ja tam nemám ani jeden.Přísáhám
BetMobil 225
Začátečník...
 
Příspěvky: 9
Registrován: čtv črc 29, 2010 12:47:21

Re: DVOJKA POŘÁD ZAŘAZENA-prosím help!!

Příspěvekod Ajo » čtv črc 29, 2010 16:19:17

aký typ babetty máš 210, 215, 225 ? vyzerá to na 215 tá ma od výroby stále len dvojku.
3x Babetta 210
ČZ 250/455
Jawa 350/362 CALIFORNIAN-OILMASTER
Jawa 350/640
Uživatelský avatar
Ajo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 183
Registrován: sob črc 26, 2008 10:37:00
Bydliště: Slovensko

Re: DVOJKA POŘÁD ZAŘAZENA-prosím help!!

Příspěvekod BetMobil 225 » pát črc 30, 2010 6:16:38

hojte lidi, je to typ 225, jsem teprve druhý majitel takze bez předchozích zásahů.najeto 3200km,motor přede jak kocur!!akorat ta spojka že tam neskace ta jednicka.
BetMobil 225
Začátečník...
 
Příspěvky: 9
Registrován: čtv črc 29, 2010 12:47:21

Re: DVOJKA POŘÁD ZAŘAZENA-prosím help!!

Příspěvekod butan » pát črc 30, 2010 9:51:02

A jde ti startovat ze zabržděným zadním kolem?
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: DVOJKA POŘÁD ZAŘAZENA-prosím help!!

Příspěvekod BetMobil 225 » pát črc 30, 2010 12:11:12

Zdarec,diky za radu,po šichtě hnedka to doma zkusím, ale jak říkám připadá mi že je tam ze začátku něco mezi jedničkou a dvojkou,tak kvalt 1,6 a ani se motor nevytočí jako kamošovi a je tam dvojka bez skoro poznání přeřazení
BetMobil 225
Začátečník...
 
Příspěvky: 9
Registrován: čtv črc 29, 2010 12:47:21

Re: DVOJKA POŘÁD ZAŘAZENA-prosím help!!

Příspěvekod BetMobil 225 » pát črc 30, 2010 12:13:00

ještě jsem se chtěl zeptat čím nejučiněji odmastit spojky?mam doma cinol to je čistič motorů na mastnoty a bordel,můžu to na to použít?
BetMobil 225
Začátečník...
 
Příspěvky: 9
Registrován: čtv črc 29, 2010 12:47:21

Re: DVOJKA POŘÁD ZAŘAZENA-prosím help!!

Příspěvekod butan » pát črc 30, 2010 15:27:38

No on stačí i benzín, já používám perchloretylen (tetrachloretylen)
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: DVOJKA POŘÁD ZAŘAZENA-prosím help!!

Příspěvekod BetMobil 225 » sob črc 31, 2010 12:58:28

Chlapi zdravím, tak sem se na to a jak je to velke ozubene tak ten vnitřek je prazdny,neni tam ani jedna lamela, a hřídel je k tomu kolu normalne přivařená,byl jsem za tou pani co je ta babeta po manželovi a ona jsi vzpoměla že to někde dával a tak to asi vykuchali tu jedničku,jsem smutný..prosím poraďte co mam dělat ať tam mam jedničku pr. sou u nas same kopce a furt šlapu.

přikladam foto ,tam kde je to kolo, buben tak to mam ve vnitř uplně prazdne...ach joooo
Přílohy
210.JPG
210.JPG (155.28 KiB) Zobrazeno 11623 krát
BetMobil 225
Začátečník...
 
Příspěvky: 9
Registrován: čtv črc 29, 2010 12:47:21

Re: DVOJKA POŘÁD ZAŘAZENA-prosím help!!

Příspěvekod Graun » sob črc 31, 2010 21:29:16

Ach jo, takovéto bastlení je snad nejhorší co může být. :| No co bys mohl dělat? Jedině koupit nové díly a poskládat to tak, jak to má být. Musíš rozpůlit motor, vyměnit tu hnací hřídel, pak buben, čelisti snad i unašeče. Mrkni se do toho rozpadu co si zde uložil a podle toho budeš vědět co a jak. Počítám tak 1600-2000CZK (nové díly).
Podle Tvého popisu to půjde rozpůlit pouze ze strany pastorku (dát ty segerovky pryč, jinak to nerozděláš).
Babeta 210, ročník 1984, momentálně po GO motoru, takže zajíždím
Graun
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 41
Registrován: sob črc 24, 2010 11:49:08
Bydliště: Šenov u Nového Jičína

Re: DVOJKA POŘÁD ZAŘAZENA-prosím help!!

Příspěvekod butan » ned srp 01, 2010 7:32:33

Jestli tam nemáš spojky, chybí nalévací otvory oleje, tak předpokládám že nemáš ani nakopávací páku?
Prostě máš 215.
Jestli chceš 2 rychlosti, asi nejlépe někde sehnat starý motor z 210 a repasovat ho.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: DVOJKA POŘÁD ZAŘAZENA-prosím help!!

Příspěvekod Starec » ned srp 01, 2010 8:40:03

Pokiaľ je to skutočne jedno rýchlostná a som presvedčený že je, je to typ 215 a tie skutočne majú tendenciu pri dlšom stúpaní strácať výkon a tým aj rýchlosť. Stým už nič nenarobíš, len motor musíš udržiavať v dobrom stave, aby tie straty v stúpaní boli čím menšie.
Pokiaľ máš 215 a bývaš kraji kde je veľa kopcov, tak máš smolu. Je tu ešte taká malá nádej ako to troška zlepšiť, a to skúšať vymieňať ozubené kolečko a prípadne rozetu, až nenájdeš ideálnu kombináciu. Pozri si tu sa riešili podobný problém ako máš ty: http://www.babetta.eu.sk/stare/viewtopi ... e7ddbc1129
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: DVOJKA POŘÁD ZAŘAZENA-prosím help!!

Příspěvekod BetMobil 225 » pon srp 02, 2010 6:50:08

CHlapi, je to typ 225.mam před sebou maly techničák, jen je ta jednička vykuchaná, a je buben přivařený ke hřídeli!Normálně tam mám vše jak na tom obrázku co jsem tam daval,tak proč bych to měl mit jednorychlostní?????
věděl jsem že to budu muset půlit,pustím se do toho v zimě,a taky si tam vyrobím ty nalevací,kontrolní a vypouštěcí otvory pro převodový olej.

Motor se krásně rozhejbal, pěkně se krmí plnou syntetikou od Fuchse a ani nekouří nic,jak 4 takt.
BetMobil 225
Začátečník...
 
Příspěvky: 9
Registrován: čtv črc 29, 2010 12:47:21

Re: DVOJKA POŘÁD ZAŘAZENA-prosím help!!

Příspěvekod Starec » úte srp 03, 2010 18:53:16

Počúvaj tu niet čo špekulovať. Na techničáku to môže byť kľudne preklep. Ak by si mal 225, tak nemáš pedále, ale nakopovaciu páku.
Toto je motor z 225, ktorý ty určite nemáš:
Motor 225.jpg
Motor 225.jpg (59.19 KiB) Zobrazeno 11573 krát

Ak by si mal motor z 210 alebo 225 tak by si mal mať tam toto, čo zas určite nemáš:
Radiacé spojky.JPG
Radiacé spojky.JPG (48 KiB) Zobrazeno 11573 krát

Ak je motor 215 tak miesto radiacej spojky tam nemáš nič iba toto a toto je tvoj prípad:
Ozubené koleso.JPG
Ozubené koleso.JPG (26.33 KiB) Zobrazeno 11573 krát


Tak ak sa do toho nerozumieš a človek ti chce poradiť, tak nerob tu na nás múdreho. Proste ti z toho obrázka čo si sem dal, tam nemáš veľa. Nemáš žiadnu prevodovku, radiacú spojku, proste je to typ 215 a tá je jedno rýchlostná. Nič tam nie je vykuchané a ani dierky ti nechybujú. Proste ozubený bubon je bez radiacej spojky, otočený a privarený k výstupnému hriadeľu, tak isto aj bloky sú orginál bez nalievacieho otvoru, kontroly hladiny a vypúšťania oleja a to je tak z výroby.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Další

Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků