>Starec:Děkuji za info. Je to moje první úplná generálka motoru, takže se teprve učím a sbírám zkušenosti. Hodně mi pomohlo toto fórum a fórum Babettron. Trvalo mi týden po večerech, než jsem si vyrobil různé pomůcky na sundávání, lisování, dokonce i ty mosazné kroužky jsem vyměnil (zašrouboval jsem šroub M14 do mírně obroušeného kroužku a udělal jsem vlastně do něj závit a šrouboval tak dlouho, až se opřel o karter a kroužek se vyšrouboval ven na šroubu). Složení karterů jsem raději zkonzultoval a udělal s profesionálním opravářem na Babetty poté, co se mi to nepodařilo složit napoprvé. Někde jsem četl tvůj postup, jak složit kartery. Že nejdříve ložiska nechat na doraz padnout na kliku a pak kliku i s ložisky do karterů, ale mě se zdá lepší nejdříve usadit všechny ložiska do karterů a pak až ve finále teprve nasadit kliku. Mě se to totiž šprajclo při finálním nasazování levého karteru. Ložisko v pravém karteru bylo správně, ale jak jsem nandával levý karter, tak to nedosedlo na doraz a měl jsem mezi kartery škvíru a tu už jsem neutáhl. Koupil jsem si na to horkovzdušnou pistoli, takže zahřáté to bylo dostatečně a klika zmražená na -30. Nechtěl jsem při skládání karterů vyvíjet násilí a klepat po tom silně kladivem.
Teď po smontování samozřejmě nevím, co mám od toho motoru očekávat a tak se raději ptám, než abych na tom vesele jezdil a zničil součástky za několik tisíc. Aspoň si mě utvrdil v tom, že nemám očekávat hned plný výkon, že se to prostě musí zajet. V podstatě to teď jede po rovince 35kmh s převodem 47/14 a víc ani ťuk. Dnes tam dám raději zpět originální převod, ať se to do kopců tolik netrápí a spojka se tolik nezahřívá.
No a pak mě trápí ještě jedna věc a to, že na pístním čepu mám nyní jehlovou klec (dostal jsem ji v kitu s novým pístem) a píst má teď docela vůli do všech stran, takže slyším mírné klepání, když brzdím motorem nebo když se prudce rozjíždím. Mám pocit, že kdybych tam dal těch 25jehliček z původního pístu, co se tam byly originálně, tak by tam nebyla taková vůle a neklepalo by tolik. Co si o tom myslíš?
Co se týče toho oleje, tak dávám kvalitní Valvoline Completition 2T
http://www.motokramek.cz/completion-valvoline/ a ředím to na 1:30. Ještě podotknu, že jsem pro jistotu před první montáží potřel silně olejem celý válec a pístní kroužky a navíc, jak jsem se už zmiňoval v jiném příspěvku, poté, co mi Babetta 3 týdny stála, olej klesl na dno nádrže a já po otevření palivového kohoutu napustil do karburátoru skoro samý olej a asi hodinu jsem hledal příčinu, proč mi to nechce startovat. Takže se to ještě víc namazalo ve válci a pak to dýmilo asi 10 minut, než jsem to vyjel. Tak možná proto tolik připečeného karbonu?