1. stupeň klže

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

1. stupeň klže

Příspěvekod vengeroff » pon srp 30, 2010 13:56:28

No tak, opravil som babettu a poriadne som vyčistil spojky a obloženia s acetonom. No keď idem tak na 1/4 plynu na 1.stupni a pomaly začínam pridavať (jemne), tak motor dostáva vysoké otáčky a ja spomaľujem. A ak pridám plynu viac, tak už zaberá. No fakt neviem čím to može byť, ale aj olej mi ide k spojkám, no na rozbehovej je stále sucho.
Uživatelský avatar
vengeroff
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 236
Registrován: stř srp 04, 2010 13:50:59
Bydliště: Prešov

Re: 1. stupeň klže

Příspěvekod martin110r » čtv zář 02, 2010 16:38:45

To ti nešmýka prvý stupeň, respektíve rozbehová spojka, ale šmýka radiaca. Ty ideš na prvý stupeň, dosahuješ rýchlosť, respektíve otáčky, kedy je čas zaradiť dvojku. Babetta chce zaradiť dvojku, no vzhľadom na to, že je radiaca spojka mastná, začne to šmýkať. Následne ty prudko pridáš. Automat v Babette je konštruovaný tak, že v prípade potreby väčšej akcelerácie (napríklad krízova situácia, križovatka, predbiehanie atď) si pri prudkom pridaní plynu sám podradí do jednotky. Takže tým vlastne zase "zrušíš" preklzujúcu radiacu spojku a uvedieš do činnosti, rozbehovú spojku ktorá nešmýka a Babetta zrýchli. Takže vymeň guferá v radiacom bubne a potom to odmasti. Samozrejme budeš musieť spojku zabehnúť, tak nie že tu po 5 minútovej jazde začneš stresovať a vypisovať, že ti zle radí dvojku. Nechaj tomu čas.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: 1. stupeň klže

Příspěvekod vengeroff » ned zář 05, 2010 13:17:59

No na babette som nabehal asi 100km ale ona klže na rozbehovej asi tak v trištvrte plynu na 1. stupni. Guferá su menené a už som 2x odmasťoval olej, ktorý mi tam vošiel z prevodovky od toho najvačšieho gufera. Stiahol som pružinku a skrátil ju, do tej veľkej šrubky som spravil dierku, aby v prevodovke nevznikal tlak , a ajtak mi tam načape olej... ale spojkou to nebude, pretože bude opotrebovaná ihla šoupatka. Je teňšia ako nová a ako dam plný plyn, tak nenaberie otáčky, ale stratí a potom až rýchlo naberie. Ja to skúsim dať na youtube a potom tu dám link...
Uživatelský avatar
vengeroff
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 236
Registrován: stř srp 04, 2010 13:50:59
Bydliště: Prešov

Re: 1. stupeň klže

Příspěvekod Bzuk » ned zář 19, 2010 23:49:03

Skus to co tady myslím radil stařec skus rozpustit kalafunu v bezinu a s skus to potřít .
A jak ti to startuje za tepla a za studena a jestli si měnil gufera tak ti tam nemůže téci olej
Uživatelský avatar
Bzuk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 137
Registrován: ned čer 07, 2009 12:29:00
Bydliště: Příšovice

Re: 1. stupeň klže

Příspěvekod martin110r » pon zář 20, 2010 9:27:38

Tú kalafunu rozhodne neodporúčam. Trpia dosť unášače. Jedného času som ju mal aj ja, no je to len také ako z blata do kaluže. V prípade, že všetko je odmastené a guferá tesnia, tak to musí radiť aj bez kalafuny. Kalafuna je len oddialenie problému, nie však jeho vyriešenie.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: 1. stupeň klže

Příspěvekod vengeroff » pon zář 20, 2010 17:59:56

No štartuje to výborne, ako za studena, tak za tepla, no keď jazdím dlhšie, tak tam je olej. Mastnota a potom to nechce naskočiť. Musím šľapať ako ,,debil",aby som to natočil. A keď sa spojka zahryzne do bubna, tak to skočí hneď.
Uživatelský avatar
vengeroff
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 236
Registrován: stř srp 04, 2010 13:50:59
Bydliště: Prešov

Re: 1. stupeň klže

Příspěvekod martin110r » pon zář 20, 2010 18:05:52

Daj si dolu ten plastový kryt spojok a skús šliapnuť. Pozri, ktorý bubon sa krúti/nekrúti. Ak sa radiaci bubon krúti, ale nekrúti sa rozbehový, hľadaj chybu v rozbehovom. Ak sa nekrúti ani radiaci, tak zase hľadaj chybu v radiacom. Prípadne natoč video, aby sme videli čo sa pri štartovaní hýbe a čo nie.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: 1. stupeň klže

Příspěvekod vengeroff » sob říj 09, 2010 15:40:21

Takže už mám asiq závadu, odtrhlo sa mi obloženie zo štartovacej čeľuste a potom to už nenaskočilo. Ono tam určite bolo len tak voľne. V pondelok si idem kúpiť nové čeľuste tak uvidím.
Uživatelský avatar
vengeroff
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 236
Registrován: stř srp 04, 2010 13:50:59
Bydliště: Prešov

Re: 1. stupeň klže

Příspěvekod vengeroff » pát říj 15, 2010 16:24:47

Čeľuste som kúpil, ale oproti starším sú tenšie unášače... No namontované...
Uživatelský avatar
vengeroff
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 236
Registrován: stř srp 04, 2010 13:50:59
Bydliště: Prešov


Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků