neradi

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

neradi

Příspěvekod radik20 » ned zář 19, 2010 9:07:54

zdravim.Mam taky problem, ze mi vytaca vysoke otacky na jednotke ale nie a nie zaradit tam dvojku.Napriklad idem do mierneho kopceka ,tak nechce zaradit dvojku ,ale skusal som aj kriedu ako to tu niekto spominal,babeta sla vynikajuco, priblizne po 3 km sa to zas zhorsilo.Isiel som mozno takych 10-15km/h a vytacalo vysoke otacky.Pokial to bola rovinka,alebo mierne klesanie tak v pohode. Vsetko mam odmastnene. :( .Cital som tu niekde ze vraj pomaha aj vymena oleja ale este som to neskusal.(ten kopcek je miernulilinke stupanie) :P
radik20
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 44
Registrován: úte črc 13, 2010 8:09:39

Re: neradi

Příspěvekod laacco » ned zář 19, 2010 9:42:17

nemoze byt ze ten motor uz nevlaze ist o kopca tak si automaticky neha v jednotke?jakom stave je motor ?
Uživatelský avatar
laacco
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 279
Registrován: sob zář 11, 2010 10:49:45

Re: neradi

Příspěvekod radik20 » ned zář 19, 2010 10:24:47

Ja si myslim ze motor je ok pretoze ked som kupoval babcu tak pred dvoma mesiacmi tak mi vraveli ze je po go motora.A ked som dal na celuste a na bubon rozdrvenu kriedu tak to slo v pohode bez problemov.Presiel som 3 km a zase to je na prd. :x
A nemoze to byt sposobene zlymi unasacmi?
radik20
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 44
Registrován: úte črc 13, 2010 8:09:39

Re: neradi

Příspěvekod martin110r » ned zář 19, 2010 10:25:10

laco: To by ten motor musel mať 50 000 km, aby nezvládol zaradiť dvojku vo veľmi miernom stúpaní. Trafil si naozaj vedľa.

radik: Podľa toho čo popisuješ by som to tipoval na vadné gufero v oblasti spojky. Ty to odmastíš, poskladáš, chvíľu je to dobré a po čase sa to začne zhoršovať. Na 80% by to mohlo byť gufero v radiacom bubne 28x38x7. Ale nemusí to byť pravidlom. Mne napríklad tieklo gufero 35x47x7, pričom obloženie a vnútro bubna vyzerali zdanlivo suché. Nič nepokazíš, keď vymeníš obidve guferá, ktoré som tu spomenul. Investícia 2 eurá. Samozrejme všetko znovu dôkladne odmastiť.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: neradi

Příspěvekod radik20 » ned zář 19, 2010 10:30:40

Ja ked som tie spojky dal dole tak to bolo suche aspon to tak vyzeralo :lol: . A nemoze byt chyba niekde v tom rozbehovom bubne?A ked menim gufera ako ich mam spravne vybrat zatial som menil iba jedno a to v rorbehovym bubne vybral som ho tak ze som ho roztrhol :oops: ???
radik20
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 44
Registrován: úte črc 13, 2010 8:09:39

Re: neradi

Příspěvekod Angelo » ned zář 19, 2010 11:47:53

Samozřejmě, že když vyndaváš gufero, tak ho musíš zničit, buď vydloubnout šroubovákem, nebo do něj navrtat dva vruty a vytáhnout. Mě jednou nešlo vyndat to z rozběhovýho bubnu - bylo suchý a připeklý(voloupala se mi ta guma ale nemohl jsem vyndat ten kovovej kroužek) tak jsem to musel nahřát horkovzdušnou pistolí až se z toho kouřilo a pak mi vypat ten kovovej kroužek a bylo to.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: neradi

Příspěvekod radik20 » ned zář 19, 2010 11:50:58

A nemoze to byt sposobene zlymi unansacmi ?Cital som to tu niekde.
radik20
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 44
Registrován: úte črc 13, 2010 8:09:39

Re: neradi

Příspěvekod laacco » ned zář 19, 2010 11:59:31

ALE MARTIN POCUJES ZE TO ROZOBRAL A NEBOLO TO MASNE TAK TAM NEBUDU GUFERA JA SOM MAL TO ISTE ZE SOM MAL MINULE GUFERO NA SPOJKE ALE SOM TO MAL AJ MASNE KED SOM ROZOBRAL A ROZOBRAL SOM TO ASI 5 KRAT A STALE BOLA TA ISTA CHIBA
Uživatelský avatar
laacco
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 279
Registrován: sob zář 11, 2010 10:49:45

Re: neradi

Příspěvekod martin110r » ned zář 19, 2010 12:01:32

Ako som už spomenul, to že mastnotu ty nevidíš ešte neznamená, že tam nie je. Spojky sú na mastnotu citlivé a stačí doslova mikroskopická vrstva oleja a už to šmýka. Na to aby spojky šmýkali nemusia zrovna plávať v oleji.

V rozbehovom bubne chyba nie je. Ty máš problémy s radením, tak treba pozerať na radiacu časť spojky. Keby bola chyba v rozbehovom bubne, tak by to nesúviselo s horším radením. Ide o to, že v určitých otáčkach má dojsť ku preradeniu na druhý stupeň. Radiace čeľuste sa pritlačia ku bubnu, no keďže je tam mastnota, začnú šmýkať. Takže chybu hľadaj v radiacom bubne, nie v rozbehovom.

Ako vytiahnuť guferá? Rozhodne nie šrobovákom. Ja ich vyťahujem takýmito kliešťami. Sú tenké, takže sa dostanem medzi brit a hriadeľ a gufero vytiahnem. Trvá mi to celých 10 sekúnd a gufero takmer vôbec nepoškodím.

Laco: Keď som ja vlastnil Babettu prvý mesiac a mal o Babettách také znalosti ako ty, určite som tak nepoučoval skúsenejších. Na jednej strane riešiš také banality ako ktorá spojka lepšie radí, čo je to gufero, ako ho vymeniť a v inej téme ma už chceš poučiť, že sa určite mýlim, lebo spojka vyzerá byť suchá. A nabudúce si vypni funciu CAPS LOCK.
Naposledy upravil martin110r dne ned zář 19, 2010 12:32:22, celkově upraveno 1
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: neradi

Příspěvekod radik20 » ned zář 19, 2010 12:26:46

takze v unasacoch chyba nebude?Cital som v jednej teme ze je dôlezite aby neboli odtlacene :D .Tento môj unasac je odtlaceny hlavne iba z jednej strany :idea:
Přílohy
unasac1.jpg
unasac1.jpg (25.78 KiB) Zobrazeno 9885 krát
radik20
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 44
Registrován: úte črc 13, 2010 8:09:39

Re: neradi

Příspěvekod martin110r » ned zář 19, 2010 12:38:07

Mohol by si ten unášač odfotiť zboku? Podstatná je pre nás pracovná (styčná) plocha unášača. I keď keby bolo na mne, tak by som si kúpil nový unášač. Zrovna toto otlačenie neni úplne normálny stav.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: neradi

Příspěvekod radik20 » ned zář 19, 2010 13:04:34

Ja mam tu babetu na chate takze nie som vzdy pri nej ale odfotim
radik20
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 44
Registrován: úte črc 13, 2010 8:09:39

Re: neradi

Příspěvekod RofliXuS » ned zář 19, 2010 18:42:06

Odmasti celý dvojkový bubon aj čeluste ak to pomôže tak je to ok :) ak sa to potom zhorší tak vymeň guferá :)
Uživatelský avatar
RofliXuS
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 08, 2010 16:57:06
Bydliště: Slovensko - Pezinok

Re: neradi

Příspěvekod radik20 » ned zář 19, 2010 19:55:10

vdaka za rady.Ale fakt to je len tou mastnotou?Lebo ja ked som presiel po tom bubne tak to fakt vyzeralo velmi suche.Jedine pocas jazdy ze tam spadne nejaka kvapka oleja a neradi to.Tak ja skusim vymenit tie gufera. 8)
radik20
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 44
Registrován: úte črc 13, 2010 8:09:39

Re: neradi

Příspěvekod RofliXuS » ned zář 19, 2010 19:56:14

ja som masívne nastriekal trychlór z hasiaceho prístroja do toho bubna... a počkal kym sa to vyparí :)
Uživatelský avatar
RofliXuS
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 08, 2010 16:57:06
Bydliště: Slovensko - Pezinok

Další

Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků