Vrže, škrábe jedničkovej buben

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Vrže, škrábe jedničkovej buben

Příspěvekod Angelo » ned říj 17, 2010 14:44:38

Zdravím, i já po dlouhé době mám problém: Měl jsem moc volnej řetěz, byl úplně prověšený a občas škrtl o vejfuk, tak jsem ho trochu napnul, tak na vůli 2-3 cm. Jel jsem to projet a bylo to v pohodě, přijíždím ke křižovatce, pustim plyn a ono to jede furt, né že by to jelo pořád stejně, ale cejtil jsem jako když se snaží sama jet(troško táhla sama), řikam si to budou už volný pružiny na rozběhový spojce, přijedu domu a zkusim na místě trochu přidat plyn a Babetta nechcípala, takže to asi nebudou pružiny. Zkusim to dát na stojan, sundam kryt spojek a všechno funguje jak má, na volnoběh se točí jenom jedničkovej buben ale jsou z něj slyšet takový divný zvuky - škrábání, vrzání. Zkusim jí vyhnat do otáček na stojanu a zjišťuju, že se poměrně dlouho vrací zpátky na volnoběh. Potom zkusim zase povolit řetěz jak byl a beze změny, sice jsem to jel project jenom pár ulic a myslim si že je to tak nějak stejný. Máte nějaký návrhy, co by to mohlo dělat?

Díky moc za všechny odpovědi!
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Vrže, škrábe jedničkovej buben

Příspěvekod RofliXuS » ned říj 17, 2010 14:49:50

to stym volnobehom by som priradil k nastaveniu volnobehu na karburátore... pretože čokolvek robíš tak rozšteluješ to nastavenie... buď si znížil odpor na motor alebo zvýšil... a to vrzanie neviem... nemám predstavu čo by to mohlo robiť... ak máš možnosť skús spraviť video :)
Uživatelský avatar
RofliXuS
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 08, 2010 16:57:06
Bydliště: Slovensko - Pezinok

Re: Vrže, škrábe jedničkovej buben

Příspěvekod Angelo » ned říj 17, 2010 15:04:10

s volnoběh jsem si hrál zkoušel různý polohy, o volnoběh až tak nejde, ten drží parádně. De o to, když pustim plyn, tak to dlouho trvá než se to dostane na volnoběh, to způsobuje i to, když jedu na tu křižovatku tak to má trochu tah, že to jako nebrzdí motorem ale jede dál.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Vrže, škrábe jedničkovej buben

Příspěvekod RofliXuS » ned říj 17, 2010 15:37:56

to by som videl v opotrebovaných spojkových pružinkách... myslim že martin110r to tu už dakde spomenul :)
Uživatelský avatar
RofliXuS
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 08, 2010 16:57:06
Bydliště: Slovensko - Pezinok

Re: Vrže, škrábe jedničkovej buben

Příspěvekod Angelo » ned říj 17, 2010 16:09:54

Ano i já si to myslím, i když to by chcípalo na volnoběhu podle mě. Budu je moct vyměnit až příští víkend, teď jsem stahovák půjčil známýmu. Zatim díky za rady! Ještě počkám na názor Martina110r.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Vrže, škrábe jedničkovej buben

Příspěvekod martin110r » ned říj 17, 2010 19:41:36

Neviem, do akej miery sa táto závada dá pripísať napnutiu reťaze. Napadá ma, či to neni iba zhoda okolností. To škrabanie, čo popisuješ mi je povedomé. Mne sa to podarilo docieliť, keď som dával jednotkový bubon dolu, a pri spätnej montáži som ho dotiahol viac, než je zdravé. Výsledok bol ten, že sa mi časť v ktorej sú rozbehové spojky (tá čo je na kónuse) dostala moc blízko ku malej remenici (to je tá časť, na ktorej sú štartovacie čeľuste). No a potom mi tieto dve časti bubna drhli o seba (to bolo to škrípanie), tým pádom sa remenica roztáčala, hoci spojky neboli v činnosti a motor sa choval, ako keby nemal spojky. Skrátka kľukovka natvrdo roztáčala cez prevodovku zadné koleso. Od toho je to dlhé klesanie otáčok a snaha rozbiehať sa. Schválne skús až budeš mať sťahovák stiahnuť bubon a dotiahnuť ho slabšie. Ak by to nepomohlo, môžeš vložiť jednu podložku do bubna, čím vlastne zabezpečíš, aby sa nedostal moc blízko ku remenici.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Vrže, škrábe jedničkovej buben

Příspěvekod Angelo » ned říj 17, 2010 21:35:05

Díky Martine za radu, určitě se na to podívam. V 19 hodin jsem to jel ještě jednou pořádně vyzkoušet a ona se sama opravila :D , zas jela jak víno, všechno fungovalo, nic neskřípalo, nevrzalo. To fakt nechápu :D Jo a ještě jsem se chtěl zeptat - v jednom místě mam řetěz dost napnutý a v jinym místě zase hodně povolený, rozeta nešmajdá a pastorek je rok starý, že už by byl řetěz vytahaný po 4100km? Když už jsme u toho napínání řetězu, kolik necháváte vůli? Teď mám tak 3 cm odhadem. Díky!
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Vrže, škrábe jedničkovej buben

Příspěvekod martin110r » ned říj 17, 2010 21:41:32

Normálka. Žiadna Babetta nemá reťaz konštantne napnutú. Že rozeta nelieta 5 cm do strany ešte neznamená, že je všetko ok. Vždy má malú hádzavosť. Pokiaľ to robí rozdiel v napnutí + - 1 cm, tak je to v pohode.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Vrže, škrábe jedničkovej buben

Příspěvekod Angelo » ned říj 17, 2010 21:42:19

OK, díky.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Vrže, škrábe jedničkovej buben

Příspěvekod martin110r » ned říj 17, 2010 21:48:56

Inak samozrejme, lepšie keď je reťaz o trošku voľnejšia, ako o trošku napnutá. Nešponovať ju moc, inak trpí ložisko na výstupe z prevodovky. To bez polenia motoru nevymeníš.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Vrže, škrábe jedničkovej buben

Příspěvekod Angelo » pon říj 18, 2010 16:15:12

To jasný, že se snažím ho nechat vždycky volnější, díky za radu.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Vrže, škrábe jedničkovej buben

Příspěvekod martin110r » pon říj 18, 2010 19:05:47

Inak ako si vravel, že to škrabanie prestalo, tomu sa netreba diviť. Už sa to styčné miesto trením obrúsilo a nerobí to. Ale pri chvílke voľného času to radšej rozober a dotiahni slabšie. Nemusí to byť utiahnuté "na krv". Je to kónus, tomu stačí málo a drží pevne.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Vrže, škrábe jedničkovej buben

Příspěvekod Angelo » pon říj 18, 2010 20:07:57

To já to nepřitahuju nijak hodně, jenom to podržím rukou a dotáhnu, ale určitě se na to podívám, co by to mohlo dělat. Jak už si spomenul je to konus a ten se jakoby nalisuje na hřídel, mám pravdu?
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Vrže, škrábe jedničkovej buben

Příspěvekod martin110r » pon říj 18, 2010 20:15:16

Nuž tak nalisuje neviem či je zrovna ten správny výraz, ale mám dojem že ten princíp myslíš správne.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Vrže, škrábe jedničkovej buben

Příspěvekod Angelo » pon říj 18, 2010 20:17:41

Já vím, jiný výraz mě nenapadl :D
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun


Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků