Řazení

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Řazení

Příspěvekod James » pon říj 25, 2010 11:45:56

Vím, že to předchůdce řešil, ale nezlobte se zeptám se znovu. Babeta má najeto 6500 Km, vše jsem vyčistil ale prokluzovala dvojka. Nalepil jsem nové obložení na těžké čelisti, babetu projel delší trasu a zdá se mi, že vůbec nezařadí za jedna. V kopcích by měla za jedna zařadit sama ne? Rozběhové čelisti jsou ještě dobré, takže co by mohlo být špatné. A jak vlastně dojde k přeřazení na jedničku? U dvojky to asi chápu, řadící čelisti při zvýšení otáček odstředivou silou přibrzdí velký buben a dojde k zařazení dvojky. Ale u té jedničky? Díky všem za odpověď.
James
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 28
Registrován: sob zář 20, 2008 6:14:05

Re: Řazení

Příspěvekod Angelo » pon říj 25, 2010 14:29:49

Neudělal jsi to nový obložení moc tlustý? Aby nedřelo o buben.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Řazení

Příspěvekod James » pon říj 25, 2010 15:13:38

Chodí to volně.
James
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 28
Registrován: sob zář 20, 2008 6:14:05

Re: Řazení

Příspěvekod martin110r » pon říj 25, 2010 17:24:27

Môžu to robiť unášače. Zrovna včera mi Babetta nechcela podradiť, držala furt dvojku aj pri rozbiehaní. Vymenil som obidva unášače a pokoj svätý. Schválne sa kukni, či nie sú vymačkané. Mám tiež ťažké spojky a už mám odsledované, že životnosť unášačov je cca 1 000 - 1 500 km.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Řazení

Příspěvekod Angelo » pon říj 25, 2010 18:20:06

Martine to máš ty unašeče ze Stingu? To já myslel že vydrží mnohem víc. Já mám na původních z výroby nalítáno 4100 km a jsou skoro jako nové.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Řazení

Příspěvekod martin110r » pon říj 25, 2010 18:23:35

No to mám zo STINGU. A to mi bolo povedané že sú z prvovýroby. Schválne im tam skúsim napísať, čo to mám za šmejd. Už kontaktujem firmy na okolí, či by mi nové unášače zakalili. To neni normálne aby som každých 1 000 km menil. Ale ono asi veľa záleží na prevádzke Babetty.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Řazení

Příspěvekod Angelo » pon říj 25, 2010 18:29:43

To je dobrý nápad to nechat zakalit, i když by už z výroby měly být tak tvrdé aby se jen tak neopotřebovali. Na provozování Babetty to má určitě nějaký vliv, ovšem nemůže mezitím být až takový rozdíl.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Řazení

Příspěvekod martin110r » pon říj 25, 2010 18:36:22

No podľa mňa je úprava tvrdosti, respektíve kalenie odfláknuté. Buď sú zakalené pri nízkej teplote, alebo v nevhodnom kaliacom prostredí (chladnutie bolo príliš dlhé) a tak podobne. Keby som najazdil na Babette ročne 600 km, tak kašlem na životnosť dielov. Raz za dva roky vymeniť unášače ma predsa nezabije. Ale ročne najazdím cca 5 000 km a to nemám nervy, aby som každé dva mesiace menil unášače. Chcem si teda unášače nechať poriadne zakaliť.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Řazení

Příspěvekod milda » pon říj 25, 2010 18:39:14

Abys mohl ocel kalit, musí mít určité složení, nebudu zabíhat do detailů, nejsem metalurg, tak ať neplácnu nějaký nesmysl. Jako reálnější bych viděl cementování nebo nitridování. Velmi zvětší povrchovou tvrdost materiálu ale nezpůsobí zkřehnutí, jako kalení, a dá se použít univerzálně. Ovšem musel by to posoudit opravdu odborník.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: Řazení

Příspěvekod martin110r » pon říj 25, 2010 18:52:44

No ešte mám "v talóne" dve úpravy z toho jednu odskúšanú. Raz to oco urobil tak, že odbrúsil pár mm tej plochy, kde unášače zaberajú, a na jej miesto zváračkou navaril kov. Všeobecne platí že zvary sú tvrdšie. Vtedy tie unášače vydržali viac. A druhá možnosť-kúpiť vidiový vrták, odstrániť z neho vidiovú korunku, z unášača odbrúsiť toľko, o koľko je korunka hrubá a skrátka ju tam mosadzou napájkovať (tak drží na vrtáku). No a to vidium sa len tak nevymačká.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Řazení

Příspěvekod milda » pon říj 25, 2010 19:43:15

Zajímavá metoda, ještě použít k navaření legovanou elektrodu, to by mohlo stát za vyzkoušení. Pokud jde o to vidium, to je zas extrémně tvrdé, asi by to pak odnášely ty válečky na unašeči čelistí.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: Řazení

Příspěvekod butan » pon říj 25, 2010 20:15:24

James píše: A jak vlastně dojde k přeřazení na jedničku? U dvojky to asi chápu, řadící čelisti při zvýšení otáček odstředivou silou přibrzdí velký buben a dojde k zařazení dvojky. Ale u té jedničky? Díky všem za odpověď.


Čelisti jsou rozvírané odstředivou silou, a samosvorností která závisí na momentu.
Čelisti jsou svírané regulačním unašečem, ta síla závisí na momentu a na stavu regulačního unašeče. Při vyběhaném motoru bude moment menší, a dvojka rozepne později, problém může být i v motoru. Samosvorná síla určuje ten rozdíl (hysterezi) mezi zapnutím a vypnutím spojky.
Nízké obložení a hodně vybroušený buben samosvornost zvýší, to může být základní příčina poptávaného problému. Druhým problémem je suché tření nebo vymačkané zuby v regulačním unašeči.
Každé čelisti, (staré, nové) májí své specifické záludnosti.
K podřazení dojde když síla vyvozená regulačním unašečem překoná sílu odstředivou i samosvornou, a čelist utrhne od bubnu.

Lehké čelisti
Samosvornost záleží na tom, ve kterém místě obložení čelisti doléhá na buben. Když trochu obrousíš obložení směrem k ose čelisti, podřazování se zlepší.
Vymačkaný regulační unašeč (má mít nepoškozený tvrdochromový povrch), nebo poškozený mosazný povrch na čelisti zhorší podřazování.

Těžké čelisti
Obložení je poměrně malé, jeho vliv na samosvornost je omezen.
Vymačkaný regulační unašeč, nebo ploška na rolničce která se po něm má odvalovat zhorší podřazování.
Těžké čelisti moc neznám je na nich taky tvrdochrom??? Myslím na jejich regulačním unašeči. Doplňte mně někdo.


Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha


Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků