Stránka 1 z 1

Řazení

PříspěvekNapsal: pon říj 25, 2010 11:45:56
od James
Vím, že to předchůdce řešil, ale nezlobte se zeptám se znovu. Babeta má najeto 6500 Km, vše jsem vyčistil ale prokluzovala dvojka. Nalepil jsem nové obložení na těžké čelisti, babetu projel delší trasu a zdá se mi, že vůbec nezařadí za jedna. V kopcích by měla za jedna zařadit sama ne? Rozběhové čelisti jsou ještě dobré, takže co by mohlo být špatné. A jak vlastně dojde k přeřazení na jedničku? U dvojky to asi chápu, řadící čelisti při zvýšení otáček odstředivou silou přibrzdí velký buben a dojde k zařazení dvojky. Ale u té jedničky? Díky všem za odpověď.

Re: Řazení

PříspěvekNapsal: pon říj 25, 2010 14:29:49
od Angelo
Neudělal jsi to nový obložení moc tlustý? Aby nedřelo o buben.

Re: Řazení

PříspěvekNapsal: pon říj 25, 2010 15:13:38
od James
Chodí to volně.

Re: Řazení

PříspěvekNapsal: pon říj 25, 2010 17:24:27
od martin110r
Môžu to robiť unášače. Zrovna včera mi Babetta nechcela podradiť, držala furt dvojku aj pri rozbiehaní. Vymenil som obidva unášače a pokoj svätý. Schválne sa kukni, či nie sú vymačkané. Mám tiež ťažké spojky a už mám odsledované, že životnosť unášačov je cca 1 000 - 1 500 km.

Re: Řazení

PříspěvekNapsal: pon říj 25, 2010 18:20:06
od Angelo
Martine to máš ty unašeče ze Stingu? To já myslel že vydrží mnohem víc. Já mám na původních z výroby nalítáno 4100 km a jsou skoro jako nové.

Re: Řazení

PříspěvekNapsal: pon říj 25, 2010 18:23:35
od martin110r
No to mám zo STINGU. A to mi bolo povedané že sú z prvovýroby. Schválne im tam skúsim napísať, čo to mám za šmejd. Už kontaktujem firmy na okolí, či by mi nové unášače zakalili. To neni normálne aby som každých 1 000 km menil. Ale ono asi veľa záleží na prevádzke Babetty.

Re: Řazení

PříspěvekNapsal: pon říj 25, 2010 18:29:43
od Angelo
To je dobrý nápad to nechat zakalit, i když by už z výroby měly být tak tvrdé aby se jen tak neopotřebovali. Na provozování Babetty to má určitě nějaký vliv, ovšem nemůže mezitím být až takový rozdíl.

Re: Řazení

PříspěvekNapsal: pon říj 25, 2010 18:36:22
od martin110r
No podľa mňa je úprava tvrdosti, respektíve kalenie odfláknuté. Buď sú zakalené pri nízkej teplote, alebo v nevhodnom kaliacom prostredí (chladnutie bolo príliš dlhé) a tak podobne. Keby som najazdil na Babette ročne 600 km, tak kašlem na životnosť dielov. Raz za dva roky vymeniť unášače ma predsa nezabije. Ale ročne najazdím cca 5 000 km a to nemám nervy, aby som každé dva mesiace menil unášače. Chcem si teda unášače nechať poriadne zakaliť.

Re: Řazení

PříspěvekNapsal: pon říj 25, 2010 18:39:14
od milda
Abys mohl ocel kalit, musí mít určité složení, nebudu zabíhat do detailů, nejsem metalurg, tak ať neplácnu nějaký nesmysl. Jako reálnější bych viděl cementování nebo nitridování. Velmi zvětší povrchovou tvrdost materiálu ale nezpůsobí zkřehnutí, jako kalení, a dá se použít univerzálně. Ovšem musel by to posoudit opravdu odborník.

Re: Řazení

PříspěvekNapsal: pon říj 25, 2010 18:52:44
od martin110r
No ešte mám "v talóne" dve úpravy z toho jednu odskúšanú. Raz to oco urobil tak, že odbrúsil pár mm tej plochy, kde unášače zaberajú, a na jej miesto zváračkou navaril kov. Všeobecne platí že zvary sú tvrdšie. Vtedy tie unášače vydržali viac. A druhá možnosť-kúpiť vidiový vrták, odstrániť z neho vidiovú korunku, z unášača odbrúsiť toľko, o koľko je korunka hrubá a skrátka ju tam mosadzou napájkovať (tak drží na vrtáku). No a to vidium sa len tak nevymačká.

Re: Řazení

PříspěvekNapsal: pon říj 25, 2010 19:43:15
od milda
Zajímavá metoda, ještě použít k navaření legovanou elektrodu, to by mohlo stát za vyzkoušení. Pokud jde o to vidium, to je zas extrémně tvrdé, asi by to pak odnášely ty válečky na unašeči čelistí.

Re: Řazení

PříspěvekNapsal: pon říj 25, 2010 20:15:24
od butan
James píše: A jak vlastně dojde k přeřazení na jedničku? U dvojky to asi chápu, řadící čelisti při zvýšení otáček odstředivou silou přibrzdí velký buben a dojde k zařazení dvojky. Ale u té jedničky? Díky všem za odpověď.


Čelisti jsou rozvírané odstředivou silou, a samosvorností která závisí na momentu.
Čelisti jsou svírané regulačním unašečem, ta síla závisí na momentu a na stavu regulačního unašeče. Při vyběhaném motoru bude moment menší, a dvojka rozepne později, problém může být i v motoru. Samosvorná síla určuje ten rozdíl (hysterezi) mezi zapnutím a vypnutím spojky.
Nízké obložení a hodně vybroušený buben samosvornost zvýší, to může být základní příčina poptávaného problému. Druhým problémem je suché tření nebo vymačkané zuby v regulačním unašeči.
Každé čelisti, (staré, nové) májí své specifické záludnosti.
K podřazení dojde když síla vyvozená regulačním unašečem překoná sílu odstředivou i samosvornou, a čelist utrhne od bubnu.

Lehké čelisti
Samosvornost záleží na tom, ve kterém místě obložení čelisti doléhá na buben. Když trochu obrousíš obložení směrem k ose čelisti, podřazování se zlepší.
Vymačkaný regulační unašeč (má mít nepoškozený tvrdochromový povrch), nebo poškozený mosazný povrch na čelisti zhorší podřazování.

Těžké čelisti
Obložení je poměrně malé, jeho vliv na samosvornost je omezen.
Vymačkaný regulační unašeč, nebo ploška na rolničce která se po něm má odvalovat zhorší podřazování.
Těžké čelisti moc neznám je na nich taky tvrdochrom??? Myslím na jejich regulačním unašeči. Doplňte mně někdo.


Lubor