zlobí řazení

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: zlobí řazení

Příspěvekod martin110r » ned bře 27, 2011 21:59:54

Presne toto mi robilo, keď som mal v karbiku väčšiu hlavnú trysku. Proste Babetta dosiahla otáčky kedy mala začať radiť dvojku, lenže pri týchto otáčkach už dávkovanie prebrala hlavná dávkovacia sústava. Keďže bola hlavná tryska väčšia, tak sa motor zahltil a nechcel ísť ďalej do otáčok a teda sa radenie do dvojky neuskutočnilo. Ubral som plyn, klesli otáčky, už to brala na starosti voľnobežná sústava a Babetta išla dobre. Výmena hlavnej trysky problém vyriešila. V mojom prípade bola hlavná tryska zväčšená úmyselne. Ako je to v tvojom prípade, to netuším. Stačí že ju nejaký "odporník" čistil oceľovým drôtom. Oceľ je tvrdšia než mosadz, takže hádaj čo skôr uhne.


EDIT PO DVOCH HODINÁCH :lol:
Napadol ma ešte nefunkčný ihlový ventil. Proste prepúšťa palivo, hoci je hladina už dostatočne vysoká. To znamená že by sa mohol zahltiť motor. Na druhej strane, mne sa raz tiež zasekol ihlový ventil a valil do karbiku palivo (vytekal benzín, za mnou iba čiara), ale dvojku to radilo celkom dobre. Možno malinko horší ťah. Iba keď som zastavil, tak motor zhasol. Proste natoľko vysoká hladina, respektíve bohatá zmes, že to nepobral. No každopádne skontroloval by som hladinu, plaváky, funkčnosť ventilu a ak by to nepomohlo, tak by za pokus stálo vymeniť tie trysky. Konieckoncov trysky nestoja majland. A navyše presným dielom ako sú trysky, ktorých minulosť nepoznám z princípu neverím. Veľa ľudí ich čistí drôtmi, rozhodia ich veľkosť a potom sú s tým iba problémy. A ľudia nastavujú hladinu, kupujú ventily, plaváky, nastavujú karburátor, keď si nevedia rady kupujú Dell Orto a podobne. Pritom mnohokrát stačí vymeniť trysky za pár korun a Babetta šlape ako QUARTZ.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: zlobí řazení

Příspěvekod deywis » sob dub 16, 2011 17:46:15

takže včera jsem se konečně k něčemu dostal... vymontoval sem karbec snad poprvý za dobu co je babetta doma (některý šroubky šly fakt ztuha) a nafotil ho. tímto bych chtěl poprosit všechny znalé, aby mi poradili jak pokračovat - jestli ho rozložit uplně co to jde, vyčistit nějaký acetonem nebo benzínem, co vyměnit atd.


fotky jsou tady: http://deywis.rajce.idnes.cz/babetta_karbec/

za každou radu předem díky :wink:

edit: příští týden se chystám mrknout na tu spojku proč to neřadí, už jsem se tady na klubu dočetl že bude asi nejlepší vyměnit všecky gufera včetně O-kroužku. Taky jsem se dočetl že je při určitých případech potřeba stahovák - budu ho potřebovat taky, případně kde ho seženu?
deywis
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 30
Registrován: úte led 12, 2010 2:52:58

Re: zlobí řazení

Příspěvekod PetrT30 » sob dub 16, 2011 20:00:10

Ten karbec je solidně zajebanej. Vyčisti ho štětcem a nějakým benzínem a pak pořádně profoukni stlačeným vzduchem. Opatrně vyndej plovák a dej ho do horké vody. Pokud z něj půjdou bublinky tak šup s ním do koše. Nebo se dá i zaletovat, ale to každý neumí nebo nemá prostředky.
Máš někde celkové foto tý babetty? Podle toho karbecu tipuju, že musí vypadat "hrozně" (nic ve zlým) :lol:
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: zlobí řazení

Příspěvekod deywis » sob dub 16, 2011 20:31:57

fotky mám zatím jenom tyto.
nepamatuju si že by na ní otec nebo bráchové jezdili, takže do loňskýho podzimu stála asi 17 let v garáži... :wink: takže se není čemu divit že karbec vypadá jak vypadá...
Přílohy
Kopie - 195122_1610059782482_1565857384_31225605_2388228_o.jpg
Kopie - 195122_1610059782482_1565857384_31225605_2388228_o.jpg (226.28 KiB) Zobrazeno 10503 krát
205772_1832614948115_1622652018_1844226_2377215_n.jpg
205772_1832614948115_1622652018_1844226_2377215_n.jpg (61.94 KiB) Zobrazeno 10503 krát
deywis
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 30
Registrován: úte led 12, 2010 2:52:58

Re: zlobí řazení

Příspěvekod Angelo » sob dub 16, 2011 20:32:45

No takhle zabordelenej jsem teda ještě neviděl :D To ti to s tim jezdilo? Možná bych ho vyvařil v octu, ale s tím se musí hodně opatrně, myslim, že to byl poměr 1:10(ocet:voda) a vody trochu víc. Ale nemám s tím zkušenosti, nejdřív to zkus vyčistit benzínem, Arvou. Vymontuju z toho trysky, jehlovej ventil a vyčisti, popřípadě kup nový. Pokud bys ho nevyvařoval v tom octu, tak ho celej profoukej stlačeným vzduchem.

Stahovák na spojku seženeš třeba tady: http://www.fichtlkramek.cz/nahled/staho ... abeta.html
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: zlobí řazení

Příspěvekod PetrT30 » sob dub 16, 2011 20:47:51

Na čištění snad všeho se mi nejvíce osvědčil XINTOX http://www.xintex-group.com/cs/content/ ... d=1&did=17 . Tím tyhle usazeniny jdou sami.
Nebo na železné součástky AQUATEX. Není na hliník :!: :!: :!: - vyžere ho.
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: zlobí řazení

Příspěvekod deywis » ned dub 17, 2011 6:47:07

ještě bych se chtěl zeptat, naco jsou ty dva šroubečky u kterých sou šipky?

Obrázek
deywis
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 30
Registrován: úte led 12, 2010 2:52:58

Re: zlobí řazení

Příspěvekod PetrT30 » ned dub 17, 2011 6:59:06

vlevo - volnoběžná tryska
vpravo - hlavní tryska
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: zlobí řazení

Příspěvekod Matrix » ned dub 17, 2011 12:48:58

Tak tohle je nejvostřejší karbec co sem kdy viděl :shock:
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: zlobí řazení

Příspěvekod deywis » ned dub 17, 2011 15:17:33

PetrT30 píše:vlevo - volnoběžná tryska
vpravo - hlavní tryska



sice mi to moc neřeklo ale i tak díky :lol: mám do nich nějak vrtat nebo nechat jak jsou?
deywis
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 30
Registrován: úte led 12, 2010 2:52:58

Re: zlobí řazení

Příspěvekod Dave842 » ned dub 17, 2011 17:06:19

No podle toho, v jakým jsou stavu, tak vem normálně plochej šroubovák a odšroubuj obě dvě. Kup určitě nový. Originální velikosti jsou: volnoběžná 35, hlavní 63. Ještě možná zkontorluj emulzní trubici (je v ní zašroubovaná hlavní tryska, je to ta "matka" pod hlavní tryskou).
Babettář Dave!
Uživatelský avatar
Dave842
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 249
Registrován: úte pro 14, 2010 19:43:39
Bydliště: Olomouc

Re: zlobí řazení

Příspěvekod kubo HC » pon dub 18, 2011 20:32:50

,,no ti vole,, tak toto je asi najviac zasratý karbec čo som kedy vydel :D určite nové trysky toto nemá zmysel čistiť
tu nájdete info o mojej babče čo sa týka ladeného výfuku, motora, fotiek a podobne http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=18&t=1350&p=14722#p14722 PREDANÁ do Rumanovej blízko Hlohovca
Uživatelský avatar
kubo HC
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 267
Registrován: úte pro 21, 2010 18:28:36
Bydliště: Hlohovec

Re: zlobí řazení

Příspěvekod milda » pát kvě 13, 2011 17:22:30

Když vidím ten karbec, mám velké obavy o nádrž. Už ses díval dovnitř, jestli není rezavá ?
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: zlobí řazení

Příspěvekod kopr » sob kvě 14, 2011 11:38:12

Mě se osvědčilo vvyaření karburátoru v octě. Karburátor rozebrat do šroubku a pak vyvařit. Nechat bublat ocet cca 15 minut. Pak vše propláchnout v mýdlové vodě aby se zneutralizoval ocet. Smontovat dohromady a rozhodně nové trysky.
Uživatelský avatar
kopr
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 199
Registrován: pon kvě 31, 2010 21:19:43
Bydliště: České Budějovice

Re: zlobí řazení

Příspěvekod PeterYAMAHA » sob kvě 14, 2011 18:44:07

kopr píše:Mě se osvědčilo vvyaření karburátoru v octě. Karburátor rozebrat do šroubku a pak vyvařit. Nechat bublat ocet cca 15 minut. Pak vše propláchnout v mýdlové vodě aby se zneutralizoval ocet. Smontovat dohromady a rozhodně nové trysky.


pamätám sa, ako náš majster v dielni varil karburátorovu polievku (Š 120) a nakoniec vytiahol z hrnca miesto karbeca len akúsi hrču hliníka zmiešaného s tryskami :D

deywis: trysky vymeň nikdy ich nevyčistíš sú extra...
babeta 207, 210, 225
YAMAHA XT350
JAWA 50/21
ČZ 250/513
JAWA 175
dirtbike a štvorkolka 250-ky 4T
Uživatelský avatar
PeterYAMAHA
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 39
Registrován: stř kvě 11, 2011 9:53:52
Bydliště: Púchov

PředchozíDalší

Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků