zlobí řazení

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: zlobí řazení

Příspěvekod heslar » čtv kvě 26, 2011 8:45:08

Ako tak pozeram ono by ani nebol problem upravit aj stary karter tak aby sa stator dal vyberat aj bez tych strihanych kablov. Staci sa trosku pohrat s ostrym linikom a bude dierka cez cely karter. Martin vdaka za inspiraciu.
Student STU FEI v BA odbor elektronika.
Uživatelský avatar
heslar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 368
Registrován: sob úno 26, 2011 21:27:09
Bydliště: Topolčany

Re: zlobí řazení

Příspěvekod jiřík » čtv kvě 26, 2011 9:59:04

Novější provedení karteru má aspoň u mě tu nevýhodu, že gumová průchodka kolem bužírky s dráty odtlačuje pravé plastové víko zapalování a dovnitř vniká prach a mastnota od motoru. Budu muset vypilovat trochu větší díru, aby to pěkně těsnilo.
jiřík
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 59
Registrován: čtv led 06, 2011 12:31:28
Bydliště: Moravský Beroun, Ústí nad Orlicí, Jihlava

Re: zlobí řazení

Příspěvekod deywis » sob čer 11, 2011 2:27:46

PetrT30 píše:jo. 4 kabílky. Klidně je ustřihni a pak třeba zase naletuj zpět, ale nějaký konektory jsou lepší.
Podle tý fotky povoluješ kartery aniž bys vyndal kola a čelisti? To snad ne!? Vyndej ho a upni si ho do svěráku. Uvidíš jak to půjde hezky.



ještě dotaz, jelikož tomu fakt nerozumím... co konkrétně mám do toho svěráku upnout? celej motor? nebo jak mám postupovat?
a další dotaz - budu muset ten motor půlit? nebo se motoru nebudu muset ani dotknout? neměl jsem v plánu se motorem zatím zabývat, jelikož ten fungoval.. akorát to neřadilo...

po neděli mám v plánu s tím zase pohnout...
deywis
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 30
Registrován: úte led 12, 2010 2:52:58

Re: zlobí řazení

Příspěvekod PetrT30 » sob čer 11, 2011 8:06:35

ještě dotaz, jelikož tomu fakt nerozumím... co konkrétně mám do toho svěráku upnout? celej motor?

reagoval jsem na tohle:
tak dneska jsem chtěl pokročit. měl sem v plánu že si vymontuju celej motor, kterej si vezmu domů, v klidu si to rozmontuju, pročistím, vyměním gufera atd.

A tohle mě dostalo:
neměl jsem v plánu se motorem zatím zabývat, jelikož ten fungoval.. akorát to neřadilo...

Vono v tom motoru taky kromě pístu a kliky nic jiného není než vše co se zabývá řazením.
Pokud fungoval tak ho nerozebírej. Jen vyměň gufera = je to nejlevnější a nejjednodušší oprava :oops:
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: zlobí řazení

Příspěvekod deywis » sob čer 11, 2011 8:59:06

aha, asi jsem to napsal tak že to nebylo hned jasné co jsem chtěl říct. takže pro upřesnění:

v plánu mám od začátku jenom zprovoznit řazení, do motoru vrtat nechci :wink: vymontovat sem to chtěl celý, abych si to mohl vzít domů a tady se v tom vrtat.
deywis
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 30
Registrován: úte led 12, 2010 2:52:58

Re: zlobí řazení

Příspěvekod PetrT30 » sob čer 11, 2011 9:02:44

kvůli řadícím a rozběhovým čelistem bych motor nevyndával. Není důvod
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: zlobí řazení

Příspěvekod deywis » stř čer 15, 2011 17:49:39

takže dnes malý pokrok. Nakonec jsem motor sundal celej. Zvenčí byl zasvi*něnej od špíny až hanba, takže jsem čistil a čistil.
nemám u sebe foťák takže fotky budou až zítra.
ale mám malý problémek a otázku. Dovolím si použít fotky nalezené tady na foru.

V místě který je v kroužku je celkem dost oleje - předpokládám že to asi být nemá? Nevím ale odkud by se tam mohl vzít.
Obrázek


druhej dotaz - za boha nemůžu povolit ty dva šrouby v kroužku. Když zaberu, tak se to pořád točí. Chtěl jsem to upnout do svěráku ale nemohl jsem to tam celý dostat. Stahovák mám, ale nevím na kterej šroub ho mám použít. Poraďte prosím.

Obrázek
deywis
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 30
Registrován: úte led 12, 2010 2:52:58

Re: zlobí řazení

Příspěvekod martin110r » stř čer 15, 2011 18:41:36

Spoznávam svoj motor :lol: . No k veci.

K prvému obrázku - veľa oleja v okolí alternátora. Môže byť, že si hodne premazal reťaz a olej ti nacákal do altíku. Ja viem, je tam kryt, ale netesní hermeticky. Mne sa tam tiež párkrát olej dostal.

K druhému obrázku - Povoliť maticu na ľavom bubne je trošku "sranda". Bude sa ti furt pretáčať. Ja na to používam reťazový kľúč, ktorým si bubon pridržím. Vravel si niečo že máš sťahovák. Ten použiješ v prípade že, chceš stiahnuť konkrétne tento bubon. No aby si ho použil, tak najprv musíš povoliť tú maticu, ktorá ti nejde.

Tú maticu na pravom bubne povolíš jednoduchšie. Stačí zabrzdiť zadné koleso. Ak by sa pretáčalo, tak trochu pritiahni brzdu. Pokiaľ brzda neni nasiaknutá olejom, tak to podrží. Netreba pchať do kolesa žiadne klacky a podobne.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: zlobí řazení

Příspěvekod deywis » stř čer 15, 2011 19:00:32

řetěz jsem právě vůbec ještě nemazal, je možný že jak jsem s tím motorem různě otáčel, že vytekl z převodovky...

s tou matkou si teda zítra ještě nějak pohraju :lol:

tu druhou matku tak jednoduše nepovolím, jelikož to mám sundaný z babetty, takže zadní kolo nezabrzdím :roll: takže se s tím budu muset párat...

jinak díky za rady :wink:
deywis
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 30
Registrován: úte led 12, 2010 2:52:58

Re: zlobí řazení

Příspěvekod martin110r » stř čer 15, 2011 19:36:02

Tak to áno, môže byť. V blízkosti alternátora je otvor, ktorým sa vyrovnáva tlak v prevodovke. Takže ak si vymontovával motor a všeliako ho otáčal tak sa ti olej mohol týmto otvorom vyliať.

Čo sa povolenia tej druhej šrobky týka. Keďže je motor z Babetty von a teda nemáš ako zabrzdiť koleso, je ešte jedna možnosť. Tá matica je zašrobovaná na osku, ktorá prechádza prevodovkou a z druhej strany je na nej ozubené reťazové koliesko a unáčaš ktorým sa odpája motor (šlapanie). Rozober ten unášač, daj dolu reťazové koliesko a kukni sa na osku. Na konci neni guľatá, ale má dve rovné plochy. Strč tam vidlicový kľúč. Trinástka by tam mohla sedieť. Netuším. Tým si pridržíš osku a z druhej strany môžeš maticu povoliť.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: zlobí řazení

Příspěvekod PetrT30 » stř čer 15, 2011 19:51:36

Martine je to neuvěřitelné jak dokážeš popsat věc, která se dá vyřešit celkem rychle pokud by deywis zapojil trochu více mozek. Nebo se aspoň mrknul do manualu. Nic proti, ale tohle mi přijde už jako lenost. A nemluvím o tom kolik to diskutování (čekaání na odpověď) zabere času.
K druhému obrázku - Povoliť maticu na ľavom bubne je trošku "sranda". Bude sa ti furt pretáčať. Ja na to používam reťazový kľúč, ktorým si bubon pridržím.

No a já si kombinačkama přidržím magneto z druhě strany (je to tak i v nějakém manualu) :D :D :D
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: zlobí řazení

Příspěvekod deywis » stř čer 15, 2011 20:39:37

Promiň, ale už v úvodu jsem napsal že tomu absolutně nerozumím, a sháněl jsem nějakého opraváře. Nechal jsem se nakonec zlomit abych to zkusil opravit sám. Protože to dělám poprvé v životě, tak mám takové (možná pro tebe) hloupé otázky. Věř, že jsem strávil dost času prohlížením těchto stránek abych aspoň něco pochytil. Do manuálu bych se třeba podíval, kdybych nějakej měl...

Myslel jsem že jsme na diskusním fóru, a můžu se zeptat, když něčemu nerozumím.
Co se týče čekání na odpověď, to mi až tak nevadí, protože dotaz sem napíšu jak skončím v garáži, přes noc jsem v práci a ráno si odpověď přečtu.

Každopádně, děkuji všem kteří mi jakkoliv poradili :wink:
deywis
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 30
Registrován: úte led 12, 2010 2:52:58

Re: zlobí řazení

Příspěvekod PetrT30 » stř čer 15, 2011 20:56:45

Do manuálu bych se třeba podíval, kdybych nějakej měl...

Tak se hned nečerti :twisted: :D :D
Tady ho máš: http://www.uloz.to/4668468/eduard-durkovic-babetta-zip
edit: link na stažení manualu
Naposledy upravil PetrT30 dne čtv čer 16, 2011 6:56:57, celkově upraveno 1
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: zlobí řazení

Příspěvekod martin110r » stř čer 15, 2011 23:10:44

Ale tak ja ho celkom chápem, pretože som začínal v podstate rovnako. Kým som nemal vodičák, tak som na Babette nejazdil. A keďže som na nej nejazdil, tak ma vôbec nezaujímala. Hoci som ju doma furt obchádzal, vedel som o nej iba to, že sa štartuje pedálmi a každý sa tomu smeje.

Až som si spravil vodičák, Babettu som dostal a k nej základné pokyny typu ako zapnem sytič, ako ho vyradím, ako otočiť ventil aby bola rezerva a podobne. Všetko bolo dobré do tej doby, pokiaľ Babetta nezačala trucovať a prestala štartovať. Šrobky na karburátore pre mňa znamenali jedinú vec - nechytať sa toho!!! A keď som Babettu po týždni neoživil, naložil som ju na auto a odviezol do servisu 50 km ďaleko. Keďže bolo leto, ústretovosť technika, ktorý Babettu preberal bola ukážková - no viete sú prázdniny, mechanici majú dovolenky, nemá kto robiť. A tak mi jedny sprosté guferá menili vyše mesiaca, na Babette najazdili viac ako 40 km a z nádrže ubudli cca 2 litre benzínu. A to si ešte zaúčtovali poplatok za testovaciu jazdu. Parádička, čo viac si priať.

Povedal som si dosť. No a keďže ma znervózňoval pocit jazdiť na Babette o ktorej nič neviem, zabrúsil som tu na fórum. A nebyť tých skúsenejších, od ktorých som pochytil znalosti, tak by som dnes neradil novým členom-začiatočníkom.

Ovšem pokiaľ sa jedná o problém pre začiatočníka zložitý. Jasné že pokiaľ niekto pustí perlu ako vymeniť žiarovku a ako má nafúkať gumy, tak už je to minimálne na povraz.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: zlobí řazení

Příspěvekod deywis » čtv čer 16, 2011 15:37:32

takže, povolilo se mi povolit ty dva šrouby, ale ani za nic nemůžu sundat ten buben. stahovák mám, ale je mi prd platnej, prostě s tím nehnu... vypadá to že se v tom už někdy někdo vrtal a strhnul u toho závit :roll:

edit: takže je to tak jak jsem avizoval výše, u toho bubnu je ten vnitřní závit strhnutej, takže je mi tady stahovák k ničemu.. existuje ještě nějaká jiná metoda jak to nenásilně sundat? Někde jsem tady četl že by třeba pomohl 3 ramennej stahovák, ale jelikož ho nevlastním, ptám se na další možnosti..


a zjištěna další závada:
Obrázek
deywis
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 30
Registrován: úte led 12, 2010 2:52:58

PředchozíDalší

Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků