Pomalé a pozdní podřazení na jedničku

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Pomalé a pozdní podřazení na jedničku

Příspěvekod OS » ned kvě 20, 2007 19:12:07

Ahoj.

Mám Babettu 210 a mám problém s řazením, pomalu a pozdě mi podřadí na jedničku, třeba při jízdě pod plným plynem do kopce. Motor už se trápí a pomalu klepe a pořád tam je dvojka, až při nízké rychlosti to podřadí, ale trvá to trochu déle, než se mi zdá optimální. Vyměnil jsem olej v převodovce, na dvojku to řadí přesně podle mých představ, rychle a přesně podle plynu, plný plyn, hezky to jedničku vytočí a potom za dvě. Když to lochtám, tak to tam dvojku hodí při asi 10-15 km/h a téměř neznatelně.
Ale ta jednička mě trápí, mám asi 100kg a ta dvojka to prostě do kopce neutáhne. A když už mi to v kopci podřadí, tak to jedničku vytočí a zase tam hodí dvojku a ta se zase trápí.

Děkuji za vaše rady.
OS
Začátečník...
 
Příspěvky: 5
Registrován: ned kvě 20, 2007 19:00:39

Regulačný unášač

Příspěvekod igoreva » ned kvě 20, 2007 19:52:30

Podľa mňa to bude možno v regulačných unášačoch. Nie sú drahé tak ich preventívne vymeň oba naraz (vonkajší aj vnútorný).
Ovšem ak sa Ti závada prejavila náhle môže to byť aj niečo vážnejšie. Treba spojku rozobrať a pozorne prezrieť, môže to byť v čeľustiach dvojky alebo, čo by bolo oveľa horšie, nezopína ti volnobežka. Tá totiš pri jednotke musí byť pevne zopnutá.
Táto závada je zlá, to budeš musieť rozpoliť motor.
Uff, nikdy viac!
Ale ak máš prípravok na rozlisovanie je to hračka.
PS: Ozaj, poradí mi niekdo kde ten prípravok na rozlisovanie motora sa dá kúpiť?
Igor
Naposledy upravil igoreva dne pon kvě 21, 2007 7:20:03, celkově upraveno 1
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod OS » ned kvě 20, 2007 20:41:53

Dík.
Ještě jsem si vzpomněl, při tom podřazování má motor celkem vysoké otáčky a jednička tam jde pomalu a přirovnal bych to, jako když v autě nechám dlouho klouzat a pomalu pouštím spojku. Jestli to pomůže.
Doufám, že na půlení motoru nedojde. :?
OS
Začátečník...
 
Příspěvky: 5
Registrován: ned kvě 20, 2007 19:00:39

Příspěvekod Mr.babetta » úte čer 12, 2007 22:17:40

OS píše:Dík.
Ještě jsem si vzpomněl, při tom podřazování má motor celkem vysoké otáčky a jednička tam jde pomalu a přirovnal bych to, jako když v autě nechám dlouho klouzat a pomalu pouštím spojku. Jestli to pomůže.
Doufám, že na půlení motoru nedojde. :?


To mě možná dělá něco podobnýho.jedu do kopce za dvě ( 35 km/h) a když už to prostě dvojka nevytáhne,začne spojka klouzat a než to sepne uplně,nedá se pořádně přidat plyn protože by to stejně o nic víc nejelo.Ale uplně nejvíc mě štve to,že když mi to zařadí dvojku a pak chci třeba hodně přidat abych to rychlejc rozjel na nákejch 30 km/h tak to podklouzne a hodí jedna a motor zase prosí u ubrání.Nebo teda spíš moje uši protože já ten motor nerad trápim..... :evil: :evil: :evil: .....já vim že to tak je psaný,když chcete rychlejší akceleraci,stačí přidat plyn,mopeed přeřadí na první rychlostní stupen a akcelerace je rychlejší,ale to je právě ta špatná vlastnost podle mě.
Babetta 210,1988.přes 21380 km,modro-zelená metalíza. Druhá 210,44317 km,......konečne mám nastříkáno....tedka ještě čeká menší oživovací kůra motoru a pak se jedéééééééééé
Mr.babetta
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 155
Registrován: ned čer 10, 2007 22:25:47

Příspěvekod Ondrassek » stř čer 13, 2007 16:49:46

Mě to něco podobého teď udělalo o víkendu. Jel jsem do kopce v tom pařáku a jelo to pořád na dva, i když už motor jasně nemohl a trvalo to něž to přeskočí. Vyjel jem pak už na jedna na kopeček, zastavil a z motoru šla mračna kouře :), myslím, že to bylo tím, že jsem vařil. Každopádně, pokud se ti to stává často, tak to tím nebude... Jen jsem se chtěl zeptat, jestli je to tím, že jsem vařil, nebo už zase něco začíná těžce odcházet (např. regulační unašeč?). Btw. udělalo mi to pouze takto jednou.. Nechal jsem to 10 min., jel jsem dál (asi 18 km) a kopečky vše už oka. Díky
Ondrassek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned úno 04, 2007 20:39:56
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod OS » pát čer 15, 2007 19:54:05

No, hele, já musím kopce jezdit na plný plyn, takže já už nemám kam škubnout, aby mi to hodilo za jedna. I když teď jsem natankoval nový benzín a jede to lépe, na dvojku to vyjedu už lépe. Ale prostě, když v kopci už podřadí na jedna, tak s plným plynem se zase vytočí a zařadí dvojku. Budu muset asi zhubnout, aby se mnou babetka neměla tolik práce. :)
OS
Začátečník...
 
Příspěvky: 5
Registrován: ned kvě 20, 2007 19:00:39

Re: Regulačný unášač

Příspěvekod Starec » sob čer 16, 2007 0:42:22

igoreva píše:Podľa mňa to bude možno v regulačných unášačoch. Nie sú drahé tak ich preventívne vymeň oba naraz (vonkajší aj vnútorný).
Ovšem ak sa Ti závada prejavila náhle môže to byť aj niečo vážnejšie. Treba spojku rozobrať a pozorne prezrieť, môže to byť v čeľustiach dvojky alebo, čo by bolo oveľa horšie, nezopína ti volnobežka. Tá totiš pri jednotke musí byť pevne zopnutá.
Táto závada je zlá, to budeš musieť rozpoliť motor.
Uff, nikdy viac!
Ale ak máš prípravok na rozlisovanie je to hračka.
PS: Ozaj, poradí mi niekdo kde ten prípravok na rozlisovanie motora sa dá kúpiť?
Igor

K tomu prípravku na zozpoltenie motora. Navštív moje stránky
www.babettron.sk
tam návštiv fórum a v príspevkoch o motoroch si najdi- rozpolenie motera. Ináč to nezoženieš.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod Starec » sob čer 16, 2007 0:53:45

OS píše:Dík.
Ještě jsem si vzpomněl, při tom podřazování má motor celkem vysoké otáčky a jednička tam jde pomalu a přirovnal bych to, jako když v autě nechám dlouho klouzat a pomalu pouštím spojku. Jestli to pomůže.
Doufám, že na půlení motoru nedojde. :?

Bolo by trocha citlivejšie narábať z plynom. Ked už začína dvojku dusiť treba ubrať plyn a zbytočne to nevytáčať, lebo potom znova bude preraďovať do 2. Ináč odporúčam skontrolovať hrany unášačov a tak isto aj dosadacie plochy na radiacích čelustiach- tie bronzové plošky. Všetko musí byť rovné a hladké.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková


Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků