Zdĺhavé (lenivé) radenie 2. stupňa

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Zdĺhavé (lenivé) radenie 2. stupňa

Příspěvekod martin110r » stř srp 18, 2010 18:04:50

V tých čapoch by si mal mať ešte segrovky. Kukni či tam sú. Nejakú vôlu čeľuste mať musia, ale nie moc veľkú.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Zdĺhavé (lenivé) radenie 2. stupňa

Příspěvekod sany » stř srp 18, 2010 18:07:15

ty segrovky maj bejt kde? mezi čim? nenašel bys nějaky obrazek? abych věděl, kde je hledat
sany
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 24
Registrován: ned srp 01, 2010 19:42:36
Bydliště: Turnov

Re: Zdĺhavé (lenivé) radenie 2. stupňa

Příspěvekod martin110r » stř srp 18, 2010 18:18:02

Obrázok nemám. Ale mal by si ich vidieť medzi unášačom čeľustí (to je to, na čom držia čeľuste) a samotnými čeľustami.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Zdĺhavé (lenivé) radenie 2. stupňa

Příspěvekod Starec » stř srp 18, 2010 18:40:47

sany píše:tak to je dobře, ale zajímavý je, že když vyndám a pak zandám pakny, tak první přeřezení je perfektní, krátké a v rychlosti cca 20 km/h, ale další je pak zase dlouhý...

Toto nasvedčuje tomu, že ak to máš vonku tak to asi očistíš, odmastíš a tak poskladáš, takže je suchá a preto preradí ako má. Poriadne si pozri gufero v ozubenom bubne, prípadne vymeň. Tak isto by som odporúčal nové O krúžko. Prevodovka musí byť ovzdušnená, pozri či tú dieročku nemáš náhodou upchatu. No a olej v prevodovke je niekedy dobre spustiť niečo pod kontrolku, takých dobrých pol deci. Môžeš ešte vyskúšať obyčajnú drvenú kriedu. Posyp z ňou radiacé čeľuste a ak ti za čas bude radiť dobre, tak je na vine 100% mastnota, ktorá sa tam potom dostáva.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Zdĺhavé (lenivé) radenie 2. stupňa

Příspěvekod martin110r » stř srp 18, 2010 18:51:34

Starec píše:
sany píše:tak to je dobře, ale zajímavý je, že když vyndám a pak zandám pakny, tak první přeřezení je perfektní, krátké a v rychlosti cca 20 km/h, ale další je pak zase dlouhý...

...spustiť niečo pod kontrolku, takých dobrých pol deci...

Spustiť pol deci oleja? To snáď nie, keď ho v prevodovke je normálne 0,8 deci. Keby spustil pol deci, tak by mu ostalo 0,3 deci. By išiel skoro nasucho. Inak aj som rozmýšlal nad tým, že mu tečie gufero. Ale na druhej strane, keby mu púšťalo gufero, tak by sa nešťažoval na to, že za studena radí dobre a za tepla nie. Keď je bubon zamastený, tak už na teplote motora nezáleží.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Zdĺhavé (lenivé) radenie 2. stupňa

Příspěvekod sany » čtv srp 19, 2010 19:53:27

tak problém přetrvává, zkusil jsem při namontovanejch čelistech nastrouhat trochu křídy do bubnu a první 2 přeřažení naprosto luxus, ale pak stejná písen. jako další variantu jsem zkusil obložení čelistí potřít křídou a tentokrát 3 přeřazení super, dále pak opět stejně jako před tim. Připadá mi, že se obložení prostě moc klouže po bubnu. Nastrouhaná křída zůstala sypká, takže únik oleje se nekoná. Já už nevim, z kopce to zařadí docela dobře, protože neni potřeba takovej moment na rozjetí, po rovině to trvá, ale pomocí plynu se tem ta 2 dá dostat, ale do mírné ho kopce ani za nic, 1 se vytočí nekam ke 30 km/h a nepřeřadí a když uberu, tak dvojka klouzne babetta zpomalí a opět hodí 1.
sany
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 24
Registrován: ned srp 01, 2010 19:42:36
Bydliště: Turnov

Re: Zdĺhavé (lenivé) radenie 2. stupňa

Příspěvekod milda » pát srp 20, 2010 18:33:50

Já bych ti doporučil ty čelisti zkusit vyměnit, já vím že nejsou zrovna levné a není to stoprocentní, ale mně to připadá že jsou nasáklé olejem. Kdysi mi to ukazoval jeden známý na STK, měl jsem ještě Škodu 120L. Tam býval problém z průsakem oleje z poloos přes gufero do brzdového bubnu na obložení. Tenkrát jsem gufera vyměnil a obložení doslova vykoupal v perchloru, vysušil, zdrsnil. Pak jsem jel na STK, měl jsem tam známého, tak jsem mu o těch brzdách říkal, jak jsem je odmastil. On mi odpověděl že to stejně nebude úplně dobré, že vždy nějaká mastnota v tom porézním osinku zůstane a teplem tření se dostane na povrch. Jak bylo auto na válcích, začal brzdit. Zpočátku byl brzdný účinek dobrý, ale po několika intenzivních bržděních se začal viditelně zhoršovat. A to je právě ten efekt zahřátí. Známku jsem tenkrát dostal, ale sám jsem viděl že je lepší jednou mastné čelisti vyměnit za nové.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: Zdĺhavé (lenivé) radenie 2. stupňa

Příspěvekod sany » pát srp 20, 2010 20:17:06

to mě taky napadlo, ale dneska jsem zase pojezdil a ted večer se zdá, že se rozřadila, takže zatim dobrý. no uvidíme...
sany
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 24
Registrován: ned srp 01, 2010 19:42:36
Bydliště: Turnov

Re: Zdĺhavé (lenivé) radenie 2. stupňa

Příspěvekod Starec » pát srp 20, 2010 20:55:57

martin110r píše:Spustiť pol deci oleja? To snáď nie, keď ho v prevodovke je normálne 0,8 deci. Keby spustil pol deci, tak by mu ostalo 0,3 deci. By išiel skoro nasucho.

Ak je tam 8 deci oleja a spustí pól deci, tak mu tam ešte stále ostane 7,5 deci a nie 3 deci. Pól deci nie je 5 deci ako si to ty počítal.

Snáď má martin110r aj pravdu, že obloženie je nasiaknuté olejom, ovšem krieda tú mastnotu dokáže aj absorbovať do seba, tak snáď zato sa ti to o niečo zlepšilo. Odporúčal by som to ešte niekoľkokrát posypať, nech to všetko vyťahá ak je to nasiaknuté.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Zdĺhavé (lenivé) radenie 2. stupňa

Příspěvekod martin110r » ned srp 22, 2010 17:34:44

Veď ale Babetta nemá v prevodovke 8 deci oleja. 8 deci je 0,8 litra, teda necelý liter. A kdeže by sa do prevodovky vošiel necelý liter oleja. By sa vylial nalievacím hrdlom von. V Babette je 0,8 deci oleja, nie 8 deci oleja.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Zdĺhavé (lenivé) radenie 2. stupňa

Příspěvekod Starec » ned srp 22, 2010 19:02:33

Nebudem sa s tebou škriepiť. Bača má v prevodovke asi 3.5 deci oleja, ak sa dobre pamätám, nemám možnosť odmerať. Tak ak spustí pól deci, stále tam ostane 3 deci. To som ťa len opravoval, lebo 0.8 deci je stále len 8 deci. To je osmina z litra 1.0 Podľa toho ako to ty uvádzaš a myslíš, tak by to bolo 0.08 l a to je len osmina z deci a nie z litra. Ja som mu radil nech odpustí pol deci, nepísal som z koľko, a ak by z 3.5 deci to odpustil, tak stále jazdí v pohode, len ty si tu to s tými číslami poprekrúcal. Ja si sem tam dám štamperlík a to je zhruba 0.22 až 0.25
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Zdĺhavé (lenivé) radenie 2. stupňa

Příspěvekod sany » ned srp 22, 2010 20:04:30

jednotku deci bych vyloučil a používal jen normovaný,takže mililitr ml a nebo litr l. Když jsem vypoštěl olej, tak mi do kádinky (kádinka z chemický laboratoře a má cejchovanou stupnici na 100ml) vyteklo malinko přez 100ml. Co se týče stavu oleje, tak jsem nalil po kontrolní šroub a je to dobrý, muj problém byl zkutečně v paknách a to nejspíš tim nasáknutím, který postupně eliminuju křídou. Mimochodem, to je skvělá rada a díky za ni
sany
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 24
Registrován: ned srp 01, 2010 19:42:36
Bydliště: Turnov

Re: Zdĺhavé (lenivé) radenie 2. stupňa

Příspěvekod martin110r » ned srp 22, 2010 20:26:26

No aby som sa tu nehádal, tak to nadobro rozlúsknem. Výrobca udáva objem oleja v prevodovke 80 cm kubických (prvý obrázok). A koľko to je v prepočte na decilitre? To nám zase napovie ujo Google respektíve druhý obrázok. Je tam napísané 1 kubický centimeter = 0,01 decilitrov. Keďže tých centimetrov kubických máme 80, vynásobíme to číslom 80. Teda 0,01 x 80 = 0,8 decilitra. Ťažká to matematika však?

Obrázek Obrázek
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Zdĺhavé (lenivé) radenie 2. stupňa

Příspěvekod Starec » pon srp 23, 2010 1:56:10

HM. OK beriem, dáko som sa poplietol, lenže 80 kubíkov je pól deci a niečo cez štamperlik.
Teraz pozri na toto, v Čechách sa leje do prevodovky 80 kubíkov a na Slovensku iba 60 kubíkov. To sme asi o toľko chudobnejší. :lol:
2010-08-23_004057.jpg
2010-08-23_004057.jpg (42.12 KiB) Zobrazeno 8955 krát

Takže je to máličko viac ako pól deci. To sa v prevodovke úplne stratí, tak isto ako 80 kubíkov.
Tu je zas 100 kubíkov, čiže 1 deci. Tak kde bude pravda?
Olej.jpg
Olej.jpg (14 KiB) Zobrazeno 8955 krát

Ak sa naleje do suchej prevodovky hoc aj 100 kubíkov, 1 deci tak sotva ti niečo potečie cez kontrolku.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Předchozí

Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků