"Vynechává" plyn, netáhne. jde o spojky?

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

"Vynechává" plyn, netáhne. jde o spojky?

Příspěvekod S0D4 » úte čer 07, 2011 20:14:36

Původně jsem nechtěl zakládat nové téma, ale problém bude vyžadovat asi trochu detailnější řešení.
Mám babettu 210 r.v. asi 85, všechno původní. Najeto má necelý 2000 km (tachometr ukazuje něco málo přes 1400 ale nějaký čas byl prý utržený náhon). Delší dobu stála, ale zatím jsem neměnil gufera (rozeberu později).

Při rozjezdu netáhne. Dneska jsem vyjížděl takový krátký kopeček hned za křižovatkou, kde jsem musel zastavit, a ten jsem sotva vyjel; chvíli jsem měl až strach, že se budu muset začít odstrkávat. Jakmile jsem se ale dostal na rovinku a dostal jsem se zhruba přes 15-20 km/h tak se to chytlo a táhlo to uplně normálně, potom po přeřazení na dvojku to jelo v pořádku kolem 35-40. Napadlo mě, že jsou zamaštěný spojky, a prokluzujou, ale dělá to jen při rozjezdu a pak šlape normálně. Bohužel se na ně teď stejně nedostanu, protože 1. buben se protáčí a já nemám správné nářadí, abych ho udržel. Dokud neseženu něco čím to udržím (třeba nedávno zde na foru diskutovaný řetězový klíč) tak s tím asi nehnu. To mi krom jiného komplikuje i plánovanou výměnu gufer, protože se k nim nemůžu dostat. (btw uvnitř 2. bubnu je sucho, tam jsem se dostal)

Druhý problém se pro změnu vyskytuje za jízdy. Občas, když pustím plyn a začnu brzdit motorem, tak po opětovném přidání plynu babetta najednou netáhne. Nejdřív jsem myslel, že problém odezní s poklesem rychlosti, ale při poslední jízdě jsem vypozoroval, že když se to stane, tak někdy pomůže uplně ubrat plyn a zase přidat a chytne se to. Akorát že jednou jsem to chytnul asi až na 3 "vrknutí" plynem. Můžou i tohle dělat spojky?

No a krom toho jen pár malých technický dotazů.
Ve druhym bubnu je malej unašeč uplně naraženej na tý hřídeli. Ven jde blbě a zpátky ještě hůř (resp. ven jsem ho ukecával šroubovákem a zpátky jsem ho dostával ještě dýl než ven a na tu hřídel jsem ho málem naklepával násadou od kleští). Je normální, že tam je takto fest?
Jak se dostanu k žárovce v tachometru? jde nějak rozšroubovat? nechci mu ublížit.
Řetězy mají trochu nepravidelný průhyb (trochu dost) a tak si myslím, že bude lepší je vyměnit. No, jenom nevím jaký. Našel jsem si začení řetězů, ale pořád nějak tápu. Šířku řetězu a počet článků bych asi odměřil od toho současnýho. Akorát nevim co s tou roztečí. Měží se déla článku, nebo vzdálenost mezi čepy?

Díky předem za reakce.
Já jsem elektrikář, ne automekánik, při psaní tady používám více logiky a selského rozumu než plnohodnotných znalostí, tak se moc nechytejte za hlavu :lol:
S0D4
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 40
Registrován: úte dub 12, 2011 20:41:51

Re: "Vynechává" plyn, netáhne. jde o spojky?

Příspěvekod Angelo » úte čer 07, 2011 20:31:57

Já si myslím, že by to mohly bejt i ty gufera. Jelikož řikáš, že je to rok asi 85 a má najeto 2000 to značí, že víc stála než jezdila. Po tom ubrání plynu a brždění motorem, jak potom netáhne, to bych možná viděl na špatně nastavenou hladinu v karburátoru. S tim unašečem nevím no, mě jde normálně vyndat rukou a je tam ještě vůle, možná bych ho zkusil trochu zbrousit(jestli půjde), aby tam šel líp, podle mě tam má být trochu volnější, ale zase né moc.

K žárovce tachometru se dostaneš tak, že vytáhneš objímku z tachometru, bacha nejde to celý, musíš tahat jenom za ten kousek, co čouhá(ne kabel), to uvidíš. Kdyžtak si pomůžeš kombinačkama nebo šroubovákem.

NA řetez se koukni na www.fichtlkramek.cz určitě ho tam SESA má a možná i rozměry. Nezapomeň řetěz se mění jako sada, tj. řetěz, pastorek a rozeta. V případě, že vyměníš jenom řetěz, tak se ti zase vytahá podle starý rozety a pastorku.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: "Vynechává" plyn, netáhne. jde o spojky?

Příspěvekod S0D4 » stř čer 08, 2011 20:00:03

Tak jestli to vyjde tak, jak si já představuju, tak o výkend bych se mohl dostat k výměně těch gufer. Mám jejich seznam, ale jelikož jsem se nikdy s gufery nesetkal (my elektrikáři s nimi jaksi nepřicházíme do styku 8) ) tak se chci ujistit o tom, "jak na to" abych něco nepodělal a nešel třeba pro nový gufera :twisted: .

Tak jestli jsem to pochopil správně:
Rozeberu spojky (to bych ještě věděl, jak na to). Gufera by se měly dát (jak jsem se dozvěděl od nekolika lidí) "vydloubnout" šroubovákem nebo podobným vynálezem z bloku (samozřejmě bez jeho poškození :roll: ). A teď přichází ten oříšek, z kterýho mám patřičnej respekt, jak tam nalisovat ty nový. Bylo mi řečeno, že vhodným kouskem nějake trubky nebo něčím podobným (o shodném průměru jako gufero) se tam zlehka naklepe (doporučeno mi bylo ho máznout po obvodu olejem). No jo, ale já v garáži trubky nevedu. Nějaký rady, tipy, triky ohledně lisování gufer, ideálně s minimem různých vymožeností jako jsou trubky, pokud to lze bez nich? Abych to nakonec neodvez do opravny, ale to mi zas přijde neekonomický vzhledem k problému :| .
Já jsem elektrikář, ne automekánik, při psaní tady používám více logiky a selského rozumu než plnohodnotných znalostí, tak se moc nechytejte za hlavu :lol:
S0D4
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 40
Registrován: úte dub 12, 2011 20:41:51

Re: "Vynechává" plyn, netáhne. jde o spojky?

Příspěvekod Angelo » stř čer 08, 2011 21:37:23

Jednoduchý, já taky nepoužívám trubky. Máš sadu goly předpokládám, tak vyber vhodný ořech a kladívko a můžeš jít na věc, a tam kde nejde ořech kvůli klice, tak jsem použil trubkovej klíč na svíčku a nebo jinej trubkovej klíč. To největší gufero namáčkni jenom rukou, bohatě to stačí, aspoň nedře o ložisko. Namáznout ano, ale jenom ten břit(vnitřní kroužek). Hlavně se snaž je tam dát co nejvíc rovně.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: "Vynechává" plyn, netáhne. jde o spojky?

Příspěvekod martin110r » stř čer 08, 2011 21:44:18

No vieš čo, pri troche šikovnosti ich tam vtlačíš rukou. Základom je aby si ich už na samom začiatku vystredil a mal ich rovno. Akonáhle sa ti už na začiatku začnú štorcovať tak potom začína byť problém. To už rukou nevtlačíš, musíš si pomôcť kladivkom - v lepšom prípade ich tam naklepneš bez poškodenia, v horšom sa môžu zdeformovať.

Proste chce to trochu cviku. Ja už guferá vtláčam rukou. To už musí byť, keď si pomôžem kladivkom-tým najmenším. Snáď nikoho nenapadne vletieť na guferá s 5 kilovým kladivom.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: "Vynechává" plyn, netáhne. jde o spojky?

Příspěvekod S0D4 » pon čer 13, 2011 14:28:53

Tak gufera jsem tam nacpal (doufám že dobře :) ) a dneska jsem testoval. Zezačátku to netáhlo vůbec, skoro jsem se nehnul z místa, ale pak se to rozjezdilo (je možný, že jsem si při montáži zapatlal buben rukama od oleje a špatně to setřel :oops: ). Akorát aby mi to nebylo líto se pro změnu urval náhon tachometru :evil: . Docela mě to štve. Sotva něco dodělám, objeví se další problém. Zajímalo by mě, co přijde potom.

edit: když byla řeč o tom karbecu, ten stojí v takové "vaně" (spíš "vaničce") a ta má na sobě znatelný (skoro bych řekl až výrazný) olejový povlak. Někdě tady na foru jsem zahlíd obrázek že benzín protékal skrz sání. Tohle vypadá podobně, takže s tou hladinou to bude pravda. No, asi si to nechám po tom tachometru. :|
Já jsem elektrikář, ne automekánik, při psaní tady používám více logiky a selského rozumu než plnohodnotných znalostí, tak se moc nechytejte za hlavu :lol:
S0D4
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 40
Registrován: úte dub 12, 2011 20:41:51

Re: "Vynechává" plyn, netáhne. jde o spojky?

Příspěvekod S0D4 » úte čer 28, 2011 7:25:47

Tak po kratší době poslušnosti moje spojkové problémy opět pokračují. Tentokrát se rozjíždí správně, ale nechce přeřazovat, když už tak někdy je problém podřadit a při startování mívá taky problémy. Popíšu to trochu podrobněji:
Nějakou dobu po výměně gufer se čím dál tím víc začaly projejovat problémy s řazením. Nechtělo se jí podřazovat, někdy "pustila" až při uplém zastavení, někdy ani to ne a rozjížděla se na dvojku, později přestala pro změnu řadit. Uprostřed stoupání (který předtim normálně vyjížděla na 2) si najednou podřadila na 1 a zbytek kopce jsem se táhnul tak 20km/h, až sem se bál, že nedojedu. Potom pro změnu ne a ne přeřadit na dvojku. Napadlo mě, že jsem některý z gufer nalisoval špatně a propouští olej, ale když jsem spojku doma v garáži otevřel, bylo tam krásně sucho. Pro jistotu jsem to celý přetřel lihem, no a zjistil jsem proč to tak špatně startuje. Ten problém při startování je ten, že spojka ve druhym bubnu se neroztáhne uplně. Resp. se roztáhne, chytne se a jakmile otočí bubnem zase vypadne, pak se zase chytne a pořád dokolečka. Když jsem zkusil soustavně šlapat, výsledek bylo rázové spínání a rozepínání spojky a zvuk jako pravidelné bouchání, jak spojka chytala.

Unašeče se mi zdají celkem v pohodě (aspoň myslim, nikdy jsem "ojetý" unašeče neviděl, ale vypadají celkem dobře, oběhaný by asi vypadali jinak) ale řadící čelist mi přijde že má moc velkou vůli v ose bubnu (jdou z něj jakoby "vyhnout" ven) a při točení trochu chrastěj (zkusil jsem s tim otáčet na stojanu a zachrastěj pokaždý, když se přetočí buben, tekže to dělaj ty čelisti, ale nevím co to přesně dělá.

btw je tam lehký typ

Nuže pánové, očekávám vaše názory, jenom dofám, že mi nepovíte že budu muset měnit celý čelisti nebo něco podobnýho.

edit: dneska jsem s tím jel kousek za město. Jelo to, řadilo to celkem na nic (podřadit to umí, ale z jedničky na dvojku mu to dlouho trvá, jedu tak dvacet, motor už docela vytočenej a pořád nic, až pak po chvíli jak rychlost roste, tak to pomalu, postupně, plynule přechází do dvojky a přidává) a spojka prostě chrastí. pokaždý když se přetočí tak jakoby cvakne a při jízdě se to mění v takový chrastění. Nevím co tam takhle cvaká, ale dělá to určitě spojka 2. stupně- Už mě napadlo vyměnit ty čelisti za nový, ale jaksi nemám zbytečný čtyři stovky.

Mimochodem při parkování do garáže jsem přišel na to, že když zatížím zadní kolo (stačí vlastní vahou babetty) tak jaksi nefunguje to odpojování motoru. Pořád se to točí a je slyšet i ty spojky jak cvakaj. Na stojanu se ale ani nepootočí a zadní kolo zůstaává opravdu odpojené.
Já jsem elektrikář, ne automekánik, při psaní tady používám více logiky a selského rozumu než plnohodnotných znalostí, tak se moc nechytejte za hlavu :lol:
S0D4
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 40
Registrován: úte dub 12, 2011 20:41:51


Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků