Vyřazení rychlosti při jízdě z kopce

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Vyřazení rychlosti při jízdě z kopce

Příspěvekod Ondrassek » úte čer 12, 2007 16:04:08

ahoj, chtěl bych se zeptat (jestli jste se třeba někdo s tím nesetkal.) Jestli je možné u nějakého delšího kopce vyřadit za jízdy rychlost a jet pouze na volnoběh bez zastavení? Protože zastavovat a "přecvaknout" ružici je takové nepohodlné. Díky za info :wink:
Ondrassek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned úno 04, 2007 20:39:56
Bydliště: Vyškov

setty

Příspěvekod SETTY » úte čer 12, 2007 16:28:32

pokial nemáš manuálnu spojku tak sa to bez zastavenia nedá
SETTY
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 47
Registrován: pát led 05, 2007 20:26:49
Bydliště: Jasna SVK

Re: setty

Příspěvekod Ondrassek » úte čer 12, 2007 17:29:15

SETTY píše:pokial nemáš manuálnu spojku tak sa to bez zastavenia nedá

nene, bavím se o babettě 210.viz.:http://www.speaker.cz/motoboard/viewtopic.php?t=171
Ondrassek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned úno 04, 2007 20:39:56
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod igoreva » úte čer 12, 2007 19:11:26

Aj ja by som mal o takú úpravu záujem. Vo Zvolene som to videl. Chlapík mal namiesto toho nášho vypínania pojazdu umietnený kotúč s lamelami priemeru tak 100 mm a na volante malú páku s bicyklovej prehadzovačky na jej ovládanie. Šlapal pedálmi, motor mu vrčal, potom len prehodil páčku a zapol sa mu náhon od motora. S kopca ho kedykoľvek vypol a šiel na volnobeh.
Čo bolo vnútri neviem. Už som ho nevidel.
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod Ondrassek » úte čer 12, 2007 19:29:23

igoreva píše:Aj ja by som mal o takú úpravu záujem. Vo Zvolene som to videl. Chlapík mal namiesto toho nášho vypínania pojazdu umietnený kotúč s lamelami priemeru tak 100 mm a na volante malú páku s bicyklovej prehadzovačky na jej ovládanie. Šlapal pedálmi, motor mu vrčal, potom len prehodil páčku a zapol sa mu náhon od motora. S kopca ho kedykoľvek vypol a šiel na volnobeh.
Čo bolo vnútri neviem. Už som ho nevidel.

kurnik, to by bylo super!!! Kdyby jste někdo našel někde nějakej návod nebo tak, jak to vrobit, tak bych Vám byl strašně vděčnej ;).. Diky
Ondrassek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned úno 04, 2007 20:39:56
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod Mr.babetta » úte čer 12, 2007 19:41:46

no věc jistě dobrá,ale já když jedu z kopce,vypnu zapalování a přidám plyn,aby se to mazalo..................protože kdo maže ten jede......... :D .......
Babetta 210,1988.přes 21380 km,modro-zelená metalíza. Druhá 210,44317 km,......konečne mám nastříkáno....tedka ještě čeká menší oživovací kůra motoru a pak se jedéééééééééé
Mr.babetta
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 155
Registrován: ned čer 10, 2007 22:25:47

Příspěvekod igoreva » úte čer 12, 2007 19:51:46

"Mr.babetta", dobre tomu nerozumiem, ideš z kopca a motor má vypnuté zapaľovanie? Ako?, držíš stlačený scípak? Piest behá bez zapaľovania?. To preplachuješ systém benzínom???
Lebo ak ručne odpojíš ozubený pastorok od motora a ideš z kopca tak ti bez zapaľovania piest nepôjde a žiadne mazanie predsa nebude!?
Vysvetli nám svoju metódu.
Pridanie plynu z kopca, pri odpojenom zapaľovaní a odpojenom náhone reťaze je úplne nelogické a zbytočné.
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod Mr.babetta » úte čer 12, 2007 19:59:21

igoreva píše:"Mr.babetta", dobre tomu nerozumiem, ideš z kopca a motor má vypnuté zapaľovanie? Ako?, držíš stlačený scípak? Piest behá bez zapaľovania?. To preplachuješ systém benzínom???
Lebo ak ručne odpojíš ozubený pastorok od motora a ideš z kopca tak ti bez zapaľovania piest nepôjde a žiadne mazanie predsa nebude!?
Vysvetli nám svoju metódu.
Pridanie plynu z kopca, pri odpojenom zapaľovaní a odpojenom náhone reťaze je úplne nelogické a zbytočné.


ne ne,normálně,jedu prostě a když je kopec a začnu ho sjíždět,tak chcípákem vypnu zapalování,protože sem slyšel že když brzdim motorem z kopce,že se motor špatně maže,a když se vypne a přidám plyn,motor se prej maže aspon nějak.Nevim,ale už to jinak než vypnutí zapalování nedělám.Zvyk sem si.A hlavně apson nemusim brzdit brzdama......
Babetta 210,1988.přes 21380 km,modro-zelená metalíza. Druhá 210,44317 km,......konečne mám nastříkáno....tedka ještě čeká menší oživovací kůra motoru a pak se jedéééééééééé
Mr.babetta
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 155
Registrován: ned čer 10, 2007 22:25:47

Příspěvekod igoreva » úte čer 12, 2007 20:07:59

To premazávanie a brzdenie morotorom pri jazde z kopca sa myslí pri zapnutom motore (zapaľovaní).
Lebo ak držís stále stalčený scípak, sviečka nehádže iskru, motor nasáva cez karburátor klasickú zmes (olej + benzín) a cez výfuk ju nespálenu vypúšťaš do prírody.
Navyše zohrievaš vinutie impulznej cievky trvalým skratom!!!
To fakt takto jazdíš?
To musíš mať úplne zasratý výfuk.
???
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod Mr.babetta » úte čer 12, 2007 20:12:10

igoreva píše:To premazávanie a brzdenie morotorom pri jazde z kopca sa myslí pri zapnutom motore (zapaľovaní).
Lebo ak držís stále stalčený scípak, sviečka nehádže iskru, motor nasáva cez karburátor klasickú zmes (olej + benzín) a cez výfuk ju nespálenu vypúšťaš do prírody.
Navyše zohrievaš vinutie impulznej cievky trvalým skratom!!!
To fakt takto jazdíš?
To musíš mať úplne zasratý výfuk.
???


já to vysvětlím později,ted jdu makat na červený babettě.
Babetta 210,1988.přes 21380 km,modro-zelená metalíza. Druhá 210,44317 km,......konečne mám nastříkáno....tedka ještě čeká menší oživovací kůra motoru a pak se jedéééééééééé
Mr.babetta
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 155
Registrován: ned čer 10, 2007 22:25:47

Příspěvekod Ondrassek » úte čer 12, 2007 20:17:03

igoreva píše:To premazávanie a brzdenie morotorom pri jazde z kopca sa myslí pri zapnutom motore (zapaľovaní).
Lebo ak držís stále stalčený scípak, sviečka nehádže iskru, motor nasáva cez karburátor klasickú zmes (olej + benzín) a cez výfuk ju nespálenu vypúšťaš do prírody.
Navyše zohrievaš vinutie impulznej cievky trvalým skratom!!!
To fakt takto jazdíš?
To musíš mať úplne zasratý výfuk.
???

Každý máme teda jako svůj styl jízdy. Většinou teda podobný, ale toto je docela hukot. To by mě nikdy nenapadlo :) :lol:. To bych u svý měl strach, abych ten motor časem nezrušil :).. Já to dělám tak, že když je to menší kopeček, tak plyn mám tak kolem 1/2 z kopce a brzdím. Tu 1/4 až 1/2 právě proto, aby to mazalo ;). A pokud je to, a vím to, dlouhý kopec, tak normálka přecvaknu růžici a jedu na volnoběh (nevypinám motor kvůli světlům). Jo a jednou se mi stala taková zajímavá věc, že jsem jel z kopca v lese s vyplím motorem a prostě z ničeho nic mi zaskočila ružice a začal startovat motor. Naštěstí jsem jel pomalejš (35-40 km/h), protože tam byl štěrk a mám resekt ke svému zdraví a hlavně k babettě, tak se to dalo nějak přežít, ale lekl jsem se pěkně :).
Ondrassek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned úno 04, 2007 20:39:56
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod igoreva » úte čer 12, 2007 20:34:57

Ano, to náhle a nečakané zaskočenie náhonu je veľmi nebezpečné!!!
Ak sa ti to stane napríklad pri jazde z kopca pri plnej rýchlosti, tak v najhoršom prípade ti pedále zlomia nohy. Tento režim je naozaj veľmi nebezpečný.
Pri vypnutí si preto treba poriadne skontrolovať či naozaj zacvakla spojka do vypnutej polohy.
Naposledy upravil igoreva dne úte čer 12, 2007 22:10:15, celkově upraveno 1
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod Ondrassek » úte čer 12, 2007 21:01:09

igoreva píše:Ano, to náhle a nečakané zaskočenie náhonu je veľmi nebezpečné!!!
Ak sa ti to stane napríklad pri jazde z kopca pri plnej rýchlosti, tak pedále ti v najhoršom prípade zlomia nohy. Tento režim je naozaj veľmi nebezpečný.
Pri vypnutí si preto treba poriadne skontrolovať či naozaj zascvakla spojka do vypnutej polohy.

jj, tak já nohy mám na těch krytech... Na šlapátka je dávám pouze když babču rozšlapávám :).. Jinak vubec.. prostě takovej zvyk :)
Ondrassek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned úno 04, 2007 20:39:56
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod Mr.babetta » úte čer 12, 2007 21:47:07

Tak abych vám to vysvětlil lidi.Prostě normálně někde jedu a když nechci používat brzdy,tak zmáčknu chcípák a motor nespaluje směs,to je snad jasný.a tim prostě brzdí žejo.A jelikož právě nechci ten motor třeba někde z velkýho kopce zadřít,přidám mu plyn aby si nasával směs kterou ale nespálí no.Ale vejfuk zasranej nemám,akorát mi z něj teče olej když je babetta vejfukem nakloněná z kopce třeba.Nevim,možná to nedělám dobře,nechci tady na nikoho machrovat že já to umím nejlíp,nechám si od vás klidně poradit. :shock: . A s tim vynutím v tej cívce,no to mě nenapadlo že se tam dělá zkrat.A myslíte že bych to vynutí moch spálit? :shock: . :evil:.......Jo a jakotože vám jde odpojit růžice při běžícím motoru? mě se to nikdy nepovedlo i když sem se snažil. :!: :!: :!: :!: Jak na to? :o .
Babetta 210,1988.přes 21380 km,modro-zelená metalíza. Druhá 210,44317 km,......konečne mám nastříkáno....tedka ještě čeká menší oživovací kůra motoru a pak se jedéééééééééé
Mr.babetta
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 155
Registrován: ned čer 10, 2007 22:25:47

Příspěvekod igoreva » úte čer 12, 2007 21:51:47

Veď práve, odpojiť ružicu za jazdy sa nedá!
Ale existujú úpravy ktoré to riešia.
Niečo na lamelovom princípe. Ale videl som aj ozubenú spojku ovládanu bowdenom.
Má niekdo niečo také?
Naposledy upravil igoreva dne ned čer 24, 2007 1:22:12, celkově upraveno 1
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Další

Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků