Vyřazení rychlosti při jízdě z kopce

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: setty

Příspěvekod avar » čtv čer 14, 2007 16:36:15

SETTY píše:ťiež by som ťa poprosil na jsettey@pobos.sk

Si si istý, že tá adresa je správna?
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Příspěvekod ben » čtv čer 14, 2007 16:51:43

prosim ta poles mi to na 991miso991@azet.sk ?
vopred dakujem
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

setty

Příspěvekod SETTY » čtv čer 14, 2007 17:54:34

prepač mi to je to jsettey@pobox.sk
SETTY
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 47
Registrován: pát led 05, 2007 20:26:49
Bydliště: Jasna SVK

volnoběh na 207

Příspěvekod oswald » pát úno 08, 2008 19:46:24

ahoj sem tu nový toto je super forum a moc prosím také o pslání navodu na volnoběžku na adr. skudcepetr@seznam.cz
díky moc oswald
Kam nedojedu tam došlapu ale je to dřina:-) 207 válec hlava píst
210
oswald
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 31
Registrován: pát úno 08, 2008 19:16:47
Bydliště: Praha

Příspěvekod avar » pát úno 08, 2008 22:44:38

avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Příspěvekod TrIaN » sob úno 09, 2008 16:33:30

avar: výborně popsaný, nemá chybu
oswald: nemá cenu, udělej si papíry na něco rychlejšího, btw. mz 251 prodává bratránek už asi 10 let, tu samou dobu mu stojí v garáži, už slevil na 12k z původních 20 :))
all: opravdu babetta vydrží všechno, skladník (lamer začátečník) při skládání auta mi na ni hodil stoh palet, odnesl to košík a pravej zadní tlumič a zástěrka, košík se jakžtakž vyrovnal, zástěrku vem čert a tlumič narovnal, 5 minut práce navíc 8)
babettka 210 rv10/97, aktuálně cca 3700km :)
koupeno za bůra :)
stav km při koupi - 3130km
Uživatelský avatar
TrIaN
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 18
Registrován: ned led 07, 2007 10:41:14

Příspěvekod oswald » sob úno 09, 2008 19:58:24

Díky za tip AVAR 8) určitě to nejak pořeším a hned jak se to podaří tak se hned pochlubím :P A pro TrIaN spoustu lidí mi říká at osedlám něco silnějšího ale pro mě je bábina koníček mam jednorychlostní 207 s motorem z dvourychlostní po výbrusu skrácenou trubku do výfuku leštěnou trubku z karbu do motoru a dutý čepy na klice jezdím s tím po centru prahy kolem 60ky a je krásnej pocit když suveréně předjíždím messengery na novejch dvourychlostních babetách a stejně velkou motorku nemam kam dát a na ulici mi jí ukradnou nebo zničej to víš prágl :evil:


ps bábinku neopustím máme se totiž rádi tatínku :lol:
Kam nedojedu tam došlapu ale je to dřina:-) 207 válec hlava píst
210
oswald
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 31
Registrován: pát úno 08, 2008 19:16:47
Bydliště: Praha

Příspěvekod radeon » čtv čer 05, 2008 1:59:46

Ahoj lidi sem tu nový na tomhle fóru ale čtu zdejší informace plnými doušky. Dozvěděl sem se tu zajímavé věci ale tahle ta volnoběžka by mně docela zajímala bývám totiž v poměrně kopcovitém terénu a pořád zastavovat a rozpojovat růžici se mně nechce, ale jak sem koukal na ten článek s toho Urob si sám není to nic jednoduchého aspoň pro mně. Má to už někdo udělané ? Jak to chodí ? Jinak co se týče osvětlení Babči když jedu bez motoru dal sem si pod sedlo dobíjecí baterku 6V 4Ah a na světle mám přepínač Motor/Baterka na jedno nabití jezdím cca 2 měsíce pak to vrazím přes noc do sítě a mám zase nabito je to jednoduché a není potřeba žádná další svítilna.
radeon
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv čer 05, 2008 1:38:59
Bydliště: Týnec

startování na trhačku

Příspěvekod oswald » pon čer 30, 2008 15:38:43

tak sem se chystal na delší cestu do kopcovitého terénu a řikal sem si že když vyřadím startovací spojky tak po ubrání plynu by se to mělo odpojit a pojedu na volnoběh tak sem sehnal startování z křovinořezu po dlouhém bádání se mi podařilo to přidělat vymontoval sem startovací spojky a šel to vyzkoušet nastartoval sem krásně a jel sem to pustit s kopce. rozjel sem seč pustil plyn a hle nic se nestalo motor se prostě neodpojil. vyjel sem spátky zastavil sem odrazil sem se a vyjížděl sem na volnoběh ale jakmile sem trošku přidal plyn páč to začlo chcípat tak se to zas chytlo a už se to neodpojilo takže podle mých skušeností zbytečná ůprava tak sem to celý sundal,ale už vymejšlim novej způsob nic mě nezastaví :lol:
Kam nedojedu tam došlapu ale je to dřina:-) 207 válec hlava píst
210
oswald
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 31
Registrován: pát úno 08, 2008 19:16:47
Bydliště: Praha

Příspěvekod radeon » stř črc 02, 2008 21:42:34

Je super že tě nic nezastaví sem na tom stejně jen v tomto směru techniky moc zdatný nejsem. Budeme se těšit na další tvé pokusy s věřím že se s nima podělíš mezi nás všechny dík
radeon
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv čer 05, 2008 1:38:59
Bydliště: Týnec

Příspěvekod milda » čtv črc 03, 2008 6:52:46

Vymontování startovacích čelistí, jak zkoušel Oswald, by mohlo fungovat za těchto podmínek: perfektně seřízený motor, aby volnoběžné otáčky byly co nejnižší a motor nechcípal, a druhá je ta že na začátku klesání by bylo třeba skoro zastavit aby se rozjezdová spojka rozpojila a pak už nepřidávat plyn. Určitě by stálo zato si pohrát se sílou pružin v rozjezdové spojce, aby se lépe rozpojovala a zapínala při trochu vyšších otáčkách. Pružiny ale nesmí být moc silné, spojka by pak při jízdě prokluzovala a spálila by se! Byla by to piplačka, ale stejně mi to připadá jako proveditelnější a bezpečnější řešení než přídavná mechanická spojka z časopisu. Ten návod jsem sice neviděl, chápu že ho nikdo nechce uveřejnit, ale alespoň by někdo mohl popsat jak ten zázrak funguje když už se to tu tak rozebírá.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod oswald » čtv črc 03, 2008 12:04:49

jo jo o síle pružin sem taky dlouho přemýšlel a zanámej mi poradil nechat je o půl otáčky přetočit,tak sem koupil 6 pružin nechal je v práci od železářů opatrně přetočit namontoval sem je rozjezdy byly o něco živější ale životnost takhle upravených pružin je asi 10-15 kilometrů pak postupně praskaj.to sem skoušel dřív než sem začal s tou volnoběžkou.Jediná možnost na kterou sem přišel je nechat si změřit sílu origo pružin "někde na něčom asi v newtonech"a nechat si v nějaký pružinárně natočit silnější,ale je to metoda pokus omyl a nevim jestli by mi někde natočily třeba 12 pružin s rozdílem třeba 10 newtonů. chtělo by to znát třeba někoho na strojárně kdo by to spočítal :D
Kam nedojedu tam došlapu ale je to dřina:-) 207 válec hlava píst
210
oswald
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 31
Registrován: pát úno 08, 2008 19:16:47
Bydliště: Praha

Re: Vyřazení rychlosti při jízdě z kopce

Příspěvekod butan » pon kvě 24, 2010 16:37:12

Tak jsem vymyslel úpravu, zde dosud nediskutovanou, která odpojení zajistí.

Použít se dá na 225, nebo na 210 s ručním startérem, (jako má Oswald), nebo na 210 s elektrickým startérem.
Regulační unašeč zbrousíme (rozbruškou) aby při protisměrném puhybu nerozvíral spojkové čelisti, ale tím řezem se o ně pevně opřel, popřípadě je stahoval. U lehkých čelistí musíme zbrousit i čelisti, ale tam bych tu úpravu nedoporučoval.

Omezující zůstává rychlost kolem 30km/hod. kdy se čelisti rozevřou odstředivou silou a začnou brzdit motorem. Na rozdíl od jízdy na motor čelisti nesepnou skokem, ale plynule zvyšují brzdnou sílu.

Lubor
Naposledy upravil butan dne pát črc 09, 2010 5:11:13, celkově upraveno 1
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Vyřazení rychlosti při jízdě z kopce

Příspěvekod Starec » pon kvě 24, 2010 18:06:05

Pozorne som si prečítal vaše príspevky a môj názor je, NO COMENT. Takých riešení už mám vo zbierke neúrekom, ale ani jedná nevyriešila o čo sa vy tu snažíte. Už sa to riešilo na rôznych fórach a ak sa dobre pamätám tak dávnejšie aj tu, no bezvýsledne. Jediná možnosť je vyrobiť špeciálny odpojovač medzi motorom a náhonom na zadné koleso a toto tiež už tu bolo riešené ak sa dobre pamätám.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Vyřazení rychlosti při jízdě z kopce

Příspěvekod butan » pon črc 05, 2010 19:11:05

Doplním i negativní zkušenost, s použitím standartního odpojovače řetězu.
Včera jsem si udělal pěkný průjezd lesem, asi 4 km z kopce, pro zajímavost cesta z Mučírny na Soukenník v jižních čechách.
Tady jsem jel bez motoru, s odpojeným motorem.
A v posledním úseku jsem jel asi 30, a najednou lup, cuklo to se mnou, a motor se točí. Tak jsem zastavil abych zjistil příčinu, no a zadřelo se mi řetězové kolečko na hřídeli. Je pravdou, že jsem ho před měsícem měnil na 14 zubů, a to nové bylo docela těsné. O tom že může zaskočit odpojovač tu psalo pár lidí. Ale se zadřením jsem asi první...
Tak teď zvažuji, zda babettu nevylepšit o nějaký knot namočený do oleje, který by kolečko mazal, nebo je to u "zajetého" kolečka zbytečné?
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 28 návštevníků