Stránka 1 z 5

Vyřazení rychlosti při jízdě z kopce

PříspěvekNapsal: úte čer 12, 2007 16:04:08
od Ondrassek
ahoj, chtěl bych se zeptat (jestli jste se třeba někdo s tím nesetkal.) Jestli je možné u nějakého delšího kopce vyřadit za jízdy rychlost a jet pouze na volnoběh bez zastavení? Protože zastavovat a "přecvaknout" ružici je takové nepohodlné. Díky za info :wink:

setty

PříspěvekNapsal: úte čer 12, 2007 16:28:32
od SETTY
pokial nemáš manuálnu spojku tak sa to bez zastavenia nedá

Re: setty

PříspěvekNapsal: úte čer 12, 2007 17:29:15
od Ondrassek
SETTY píše:pokial nemáš manuálnu spojku tak sa to bez zastavenia nedá

nene, bavím se o babettě 210.viz.:http://www.speaker.cz/motoboard/viewtopic.php?t=171

PříspěvekNapsal: úte čer 12, 2007 19:11:26
od igoreva
Aj ja by som mal o takú úpravu záujem. Vo Zvolene som to videl. Chlapík mal namiesto toho nášho vypínania pojazdu umietnený kotúč s lamelami priemeru tak 100 mm a na volante malú páku s bicyklovej prehadzovačky na jej ovládanie. Šlapal pedálmi, motor mu vrčal, potom len prehodil páčku a zapol sa mu náhon od motora. S kopca ho kedykoľvek vypol a šiel na volnobeh.
Čo bolo vnútri neviem. Už som ho nevidel.

PříspěvekNapsal: úte čer 12, 2007 19:29:23
od Ondrassek
igoreva píše:Aj ja by som mal o takú úpravu záujem. Vo Zvolene som to videl. Chlapík mal namiesto toho nášho vypínania pojazdu umietnený kotúč s lamelami priemeru tak 100 mm a na volante malú páku s bicyklovej prehadzovačky na jej ovládanie. Šlapal pedálmi, motor mu vrčal, potom len prehodil páčku a zapol sa mu náhon od motora. S kopca ho kedykoľvek vypol a šiel na volnobeh.
Čo bolo vnútri neviem. Už som ho nevidel.

kurnik, to by bylo super!!! Kdyby jste někdo našel někde nějakej návod nebo tak, jak to vrobit, tak bych Vám byl strašně vděčnej ;).. Diky

PříspěvekNapsal: úte čer 12, 2007 19:41:46
od Mr.babetta
no věc jistě dobrá,ale já když jedu z kopce,vypnu zapalování a přidám plyn,aby se to mazalo..................protože kdo maže ten jede......... :D .......

PříspěvekNapsal: úte čer 12, 2007 19:51:46
od igoreva
"Mr.babetta", dobre tomu nerozumiem, ideš z kopca a motor má vypnuté zapaľovanie? Ako?, držíš stlačený scípak? Piest behá bez zapaľovania?. To preplachuješ systém benzínom???
Lebo ak ručne odpojíš ozubený pastorok od motora a ideš z kopca tak ti bez zapaľovania piest nepôjde a žiadne mazanie predsa nebude!?
Vysvetli nám svoju metódu.
Pridanie plynu z kopca, pri odpojenom zapaľovaní a odpojenom náhone reťaze je úplne nelogické a zbytočné.

PříspěvekNapsal: úte čer 12, 2007 19:59:21
od Mr.babetta
igoreva píše:"Mr.babetta", dobre tomu nerozumiem, ideš z kopca a motor má vypnuté zapaľovanie? Ako?, držíš stlačený scípak? Piest behá bez zapaľovania?. To preplachuješ systém benzínom???
Lebo ak ručne odpojíš ozubený pastorok od motora a ideš z kopca tak ti bez zapaľovania piest nepôjde a žiadne mazanie predsa nebude!?
Vysvetli nám svoju metódu.
Pridanie plynu z kopca, pri odpojenom zapaľovaní a odpojenom náhone reťaze je úplne nelogické a zbytočné.


ne ne,normálně,jedu prostě a když je kopec a začnu ho sjíždět,tak chcípákem vypnu zapalování,protože sem slyšel že když brzdim motorem z kopce,že se motor špatně maže,a když se vypne a přidám plyn,motor se prej maže aspon nějak.Nevim,ale už to jinak než vypnutí zapalování nedělám.Zvyk sem si.A hlavně apson nemusim brzdit brzdama......

PříspěvekNapsal: úte čer 12, 2007 20:07:59
od igoreva
To premazávanie a brzdenie morotorom pri jazde z kopca sa myslí pri zapnutom motore (zapaľovaní).
Lebo ak držís stále stalčený scípak, sviečka nehádže iskru, motor nasáva cez karburátor klasickú zmes (olej + benzín) a cez výfuk ju nespálenu vypúšťaš do prírody.
Navyše zohrievaš vinutie impulznej cievky trvalým skratom!!!
To fakt takto jazdíš?
To musíš mať úplne zasratý výfuk.
???

PříspěvekNapsal: úte čer 12, 2007 20:12:10
od Mr.babetta
igoreva píše:To premazávanie a brzdenie morotorom pri jazde z kopca sa myslí pri zapnutom motore (zapaľovaní).
Lebo ak držís stále stalčený scípak, sviečka nehádže iskru, motor nasáva cez karburátor klasickú zmes (olej + benzín) a cez výfuk ju nespálenu vypúšťaš do prírody.
Navyše zohrievaš vinutie impulznej cievky trvalým skratom!!!
To fakt takto jazdíš?
To musíš mať úplne zasratý výfuk.
???


já to vysvětlím později,ted jdu makat na červený babettě.

PříspěvekNapsal: úte čer 12, 2007 20:17:03
od Ondrassek
igoreva píše:To premazávanie a brzdenie morotorom pri jazde z kopca sa myslí pri zapnutom motore (zapaľovaní).
Lebo ak držís stále stalčený scípak, sviečka nehádže iskru, motor nasáva cez karburátor klasickú zmes (olej + benzín) a cez výfuk ju nespálenu vypúšťaš do prírody.
Navyše zohrievaš vinutie impulznej cievky trvalým skratom!!!
To fakt takto jazdíš?
To musíš mať úplne zasratý výfuk.
???

Každý máme teda jako svůj styl jízdy. Většinou teda podobný, ale toto je docela hukot. To by mě nikdy nenapadlo :) :lol:. To bych u svý měl strach, abych ten motor časem nezrušil :).. Já to dělám tak, že když je to menší kopeček, tak plyn mám tak kolem 1/2 z kopce a brzdím. Tu 1/4 až 1/2 právě proto, aby to mazalo ;). A pokud je to, a vím to, dlouhý kopec, tak normálka přecvaknu růžici a jedu na volnoběh (nevypinám motor kvůli světlům). Jo a jednou se mi stala taková zajímavá věc, že jsem jel z kopca v lese s vyplím motorem a prostě z ničeho nic mi zaskočila ružice a začal startovat motor. Naštěstí jsem jel pomalejš (35-40 km/h), protože tam byl štěrk a mám resekt ke svému zdraví a hlavně k babettě, tak se to dalo nějak přežít, ale lekl jsem se pěkně :).

PříspěvekNapsal: úte čer 12, 2007 20:34:57
od igoreva
Ano, to náhle a nečakané zaskočenie náhonu je veľmi nebezpečné!!!
Ak sa ti to stane napríklad pri jazde z kopca pri plnej rýchlosti, tak v najhoršom prípade ti pedále zlomia nohy. Tento režim je naozaj veľmi nebezpečný.
Pri vypnutí si preto treba poriadne skontrolovať či naozaj zacvakla spojka do vypnutej polohy.

PříspěvekNapsal: úte čer 12, 2007 21:01:09
od Ondrassek
igoreva píše:Ano, to náhle a nečakané zaskočenie náhonu je veľmi nebezpečné!!!
Ak sa ti to stane napríklad pri jazde z kopca pri plnej rýchlosti, tak pedále ti v najhoršom prípade zlomia nohy. Tento režim je naozaj veľmi nebezpečný.
Pri vypnutí si preto treba poriadne skontrolovať či naozaj zascvakla spojka do vypnutej polohy.

jj, tak já nohy mám na těch krytech... Na šlapátka je dávám pouze když babču rozšlapávám :).. Jinak vubec.. prostě takovej zvyk :)

PříspěvekNapsal: úte čer 12, 2007 21:47:07
od Mr.babetta
Tak abych vám to vysvětlil lidi.Prostě normálně někde jedu a když nechci používat brzdy,tak zmáčknu chcípák a motor nespaluje směs,to je snad jasný.a tim prostě brzdí žejo.A jelikož právě nechci ten motor třeba někde z velkýho kopce zadřít,přidám mu plyn aby si nasával směs kterou ale nespálí no.Ale vejfuk zasranej nemám,akorát mi z něj teče olej když je babetta vejfukem nakloněná z kopce třeba.Nevim,možná to nedělám dobře,nechci tady na nikoho machrovat že já to umím nejlíp,nechám si od vás klidně poradit. :shock: . A s tim vynutím v tej cívce,no to mě nenapadlo že se tam dělá zkrat.A myslíte že bych to vynutí moch spálit? :shock: . :evil:.......Jo a jakotože vám jde odpojit růžice při běžícím motoru? mě se to nikdy nepovedlo i když sem se snažil. :!: :!: :!: :!: Jak na to? :o .

PříspěvekNapsal: úte čer 12, 2007 21:51:47
od igoreva
Veď práve, odpojiť ružicu za jazdy sa nedá!
Ale existujú úpravy ktoré to riešia.
Niečo na lamelovom princípe. Ale videl som aj ozubenú spojku ovládanu bowdenom.
Má niekdo niečo také?