Dlouhé řazení 2-ky

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod Filip » úte črc 12, 2011 21:15:41

Zdravím. Na Babettě 210 mám problém s dlouhým přeřazovaním na dvojku. Po rovině cca od 18 km/h začně hučet a vibrovat někde od spojky a převodovky, motor jde do vysokých otáček, netáhne a trvá to až do přeřazení dvojky cca při 25-26km/h. Do mírného stoupání to nepřeřadí vůbec. Při podřazovaní motor jde do kopce na dvojku asi do 22km/h a pak když skočí jednička, jde opět do vysokých otáček a nechce táhnout, až když uberu trochu plynu, tak při těch 15 km/h opět začne normalně jet. Tady na foru jsem se dočetl, že špatné řazení je zapříčiněno opotřebovanými čelistmi, unášečmi nebo netěsnícimi gufery. Gufera, unášeč a čelisti jsem vyměnil, vše ostatní na spojkách vyčistil ředidlem, ale problém je pořád stejný. Motor má najeto něco přes 20 tisíc, karbec je čistý, sání taky čištěno, jinak jede celkém dobře, maximálka po rovině skoro 50km/h. Rozběhovou a spoštěcí spojku jsem taky čistil, startuje po 1-2 prošlápnutích. Díky za rady.
Babetta 210 (rv. 1984)
Filip
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte črc 12, 2011 20:37:54
Bydliště: Třinec

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod martin110r » úte črc 12, 2011 22:06:02

Pokiaľ už v tej spojke raz bol olej, tak ho odtiaľ už nedostaneš. Môžeš odmasťovať koľko chceš. Obloženie olejom nasiakne. Keď odmasťuješ obloženie, tak odmastíš iba povrchovú vrstvu. Lenže odstredivá sila je potvora a na povrch ti vyhádže ďalší olej. A takto to ide dokola.

Provizorným riešením je použitie nadrolenej kriedy alebo kalafuny rozpustenej v liehu. No je to také riešenie "z blata do kaluže". Osobne by som sa s tým nes..l a kúpil nové čeľuste + unášače a máš pokoj. Akýkoľvek iný spôsob je podľa mňa nekonečné odstraňovanie problémov - opravím toto, za chvílu riešim hento, po pár km zase ďalšie.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod Filip » stř črc 13, 2011 6:59:31

Jenže včera jsem vyměnil ty čelisti + unášeče a vyčistil ředidlem buben. Gufera jsou taky nové. Olej určitě neteče. V převodovce je taky nový olej(PP 80) a pořád to nechce normálně řadit. Může mít na to vliv i startovací a rozběhová spojka?(byla akorát rozmontovaná a vyčištěna, startuje ale dobře). Zkoušel jsem to včera trochu rozjezdit na rovině(asi 20 přeřazení) ale nezlepšovalo se to.
Babetta 210 (rv. 1984)
Filip
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte črc 12, 2011 20:37:54
Bydliště: Třinec

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod martin110r » stř črc 13, 2011 19:05:07

Pri kvalite dnešných dielov si to bude sadať oveľa dlhšie. S tým počítaj. Ja som dávnejšie dával novú radiacu spojku, má najazdených cca 300 km a furt to neni to čo by som chcel. Ale nehrabem do toho. Ono si to časom sadne. Čím viac sa v hov-e rýpeš, tým viac smrdí. Takže jazdi, jazdi, jazdi. Hlavne to prosím ťa nerozoberaj každých 20 km, lebo to nebude normálne radiť v živote.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod butan » sob črc 16, 2011 6:52:29

Taky doufám že se to zlepší samo. Dál už můžeš jen vizuálně zkontrolovat funkčnost, vůle, a možná i trochu zdrsnit spojkový buben jemným smirkem.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod Filip » sob črc 16, 2011 23:01:42

Díky za odpovědi.
Tak nová spojka má 50km za sebou a je vidět výrazné zlepšení. Obložení řadících čelistí už zabírá asi polovinou plochy. Přeřazovaní začíná při 22km/h a trvá maximálně 2-4s a do kopce při podřazovaní 1-2s. Buben řadící spojky jsem trochu zdrsnil, tak doufám, že se to ještě zlepší.
Babetta 210 (rv. 1984)
Filip
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte črc 12, 2011 20:37:54
Bydliště: Třinec

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod martin110r » ned črc 17, 2011 21:07:23

No vidíš, som vravel, že si musí sadnúť. Ja som tu o pár príspevkov vyššie písal, že som menil spojku a síce radí, ale nie tak dobre, ako by som chcel. Tak dnes som bol na výlete (viac v sekcii zážitky), kde väčšina cesty išla cez prudké kopce a spojka sa rozhodne nenudila, no a po 125 km v kopcovitom teréne môžem usúdiť že už to radí dobre. Predtým som jazdil 300 km po rovinkách a párkrát mesto a to bolo málo.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod biker_cz » stř srp 31, 2011 23:04:29

... no mam podobny problem .... dva pripady kdy to radilo moc dobre .... ze zacatku , proste jednicka a pak se tam sekla ( skokove) z dvojka a i v kopci pri rozjezdu ( ale i tak motor pobral).... stav pomalu prechazel ( cca tyden) k plynulemu razeni z jednicky na dvojku ( coz by asi tak melo byt) , ale nynejsi ( po dvou tydnech) stav je takovy, ze trva hrozne dlouho nez se tam velmi plynule nasune dvoja a betka zrychli ..... i do mirneho kopce nemam sanci tj pokud pod kopcem neni dvojka, tak muzu kroutit plynem sebevic- motor kvili jak blazen dvojak tam nepadne ..... takze shrnu-li na rovine dvojak az po cca 200 m ( musim plynule pomalu pridavat plyn), do mirneho kopce s rozjezdem(v mirnem kopci) ani boh; pakny jsou nove, lehke, nova volnobezka v prevodovce .. premyslim o vymene za tezke pakny ( + unasec ) ( jde to ? ) ..ci v cem je problem ?... je nekde foto-rozpad ci step by step foto, rozborky-sborky toho razeni -bubnu ? .. jen jestli jsem neudelal neco spatne ... je zajimavy, ze jak jsem popsal to postupne zhorsovani razeni, tak se to udalo vzdy po te co jsem to mel komplet rozebrany .. . tj po demotazi a nasledny motazi, to radilo cca prvni 3-4 dny jak vino a pak se to postupne zhorsovalo .... mrkev zime ..nemela by se Bettka jmenovat spis BERMUDSKY TROJUHELNIK ? :-)
biker_cz
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř srp 31, 2011 22:48:41

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod pcword » pát zář 02, 2011 17:25:49

Mám stejnej problém nové pakny lechké a taky velice mírní kopec a hned řadí spět na 1 po rovině taky tak za 20m zařadí na 2 ,ale jak píše tady předmnou u mě to samé velice mirnej kopec a hned 2.
Předtím spojky težké a řadilo to uplně jinač...bez problému jsem vyjel kopec na 2
Taky bych potřeboval poradit od znalců babett!!co to mu rozumí at poradí!!!
pcword
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 117
Registrován: sob črc 16, 2011 8:26:30

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod Starec » pát zář 02, 2011 18:58:38

biker_cz píše: tak se to udalo vzdy po te co jsem to mel komplet rozebrany .. . tj po demotazi a nasledny motazi, to radilo cca prvni 3-4 dny jak vino a pak se to postupne zhorsovalo

A vieš prečo sa ti to tak divné chová? Keď to rozobereš a znova poskladáš, tak samozrejme aj vyčistíš a odmastíš, tak radí dobre, ale postupne tam z niekade sa dostáva mastnota, až je to natoľko mastné že radiace čeľuste šmýkajú. Doporučujem vymeniť gufero v ozubenom bubne, čo je pod radiacími čeľusťami a tak isto dať nové O krúžko.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod biker_cz » pát zář 02, 2011 19:29:55

.. ne, musim te zklamat, gufero ( a oba o-krouzky) bylo dano po prvni demontazi nove .. to jeste byly i stare celisti, a i po druhe montazi nebylo po mastnotne ani naznaku a byly dany nove celisti a ani v jednom pripade, jsem neodmastoval .. proste nebylo treba .. jediny co v tom radicim bubnu je navic, je trochu prachu z oblozeni .. jinak absolutni sucho ..... spis by me zajimalo jestli mi pomuze vymena za novy unasec a tezkych celisti
biker_cz
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř srp 31, 2011 22:48:41

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod pcword » pát zář 02, 2011 20:26:58

To by mě taky zajímalo. Zda opravdu těžké spojky / čelisti+ unašeč/ jsou lepší na řazení
Já kupoval ty lechké nebot mě ty původní už přestaly chodit. tak jsem šel koupit nové v obchodě mě řekly že to je uplně jedno jaké se dají že řadit budou uplně stejně,tak jsem koupil ty lechké,ale už bych ted po zkušenostech raději koupil ty těžké!
Mě připadjí ty lechké že řadí / spíš přeřazují na 1 i do mírného kopce/i když jsem na před kopcem rozjet na 2
pcword
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 117
Registrován: sob črc 16, 2011 8:26:30

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod pcword » pát zář 02, 2011 20:28:25

Taky bych doplnil na bubnu apsolutně sucho bez mastnoty .Mám tam hned 2x o kroužek i nové gufero
pcword
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 117
Registrován: sob črc 16, 2011 8:26:30

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod Starec » sob zář 03, 2011 10:17:23

asdf.JPG
asdf.JPG (30.48 KiB) Zobrazeno 8405 krát

Ťažké či ľachke je absolutne jedno, ak sú bez závad radia rovnako. To že sa zdá niekomu, že to radí lepšie alebo horšie je len subjektívny dojem, prípadne aj výkon motora. To že výrobca zaviedol ťažké spojky, nemalo nič z radením, skôr s konštrukciou čeľustí. Mosadzné trecie plochy, ktoré sa často opotrebúvali nahradil pri ťažkých čeľustiach oceľovým valčekom.

Pre pcword: ty čo plačeš v každom príspevku, sám si si na vine. Napísal si, že ti nechce štartovať, rada pre teba bola, že môžu byť na vine radiace čeľuste. Ty si hneď kúpil komplet všetko do ľahkej radiacej spojky, vymenil a aj tak ti neštartovalo. Ďalšia rada bola, že to potom budú robiť štartovacie čeľuste a keďže vyzeralo že obloženie je na ňom dobré tak sa telo čeľustí môže opierať o bubon, tak z nich treba zbrúsiť. Ty si kúpil nové štartovacie čeľuste a problém teraz zo štartovaním nemáš, ale ti neradí dobre. Urobíš na tom 10-20 km a chceš aby to radilo správne. To nebude. Viackrát sa ti radilo, že ich musíš zabehnúť, alebo pilníkom prispôsobiť. Ja osobne som ti odporúčal, že ak ti radilo dobre zo starými ťažkými čeľusťami, aby si si to prehodil, lebo problém nebol v radiacej spojke ale v štartovacej, takže komu niet rady tomu niet pomoci. Apropo: môžeš mi povedať prečo si tam dal 2x O krúžok, keď tam ide iba jeden. Na to som ťa tiež upozorňoval. Aj to môže byť na príčine, tesný osku, čeľuste sa neroztiahnu hneď a preraduje pozdejšie. Jeden vyber. Ak máš nové, tak aj jeden bude dobre tesniť a olej stade nepôjde, ovšem musíš mať správnu hladinu oleja v prevodovke a dobre odvzdušnenu.
Nič si z toho čo sa ti radilo neurobil, len si všetko menil. http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=4&t=1837&start=30
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod biker_cz » sob zář 03, 2011 10:30:36

th .. mrknu na to
biker_cz
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř srp 31, 2011 22:48:41

Další

Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků