Dlouhé řazení 2-ky

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod biker_cz » pát lis 04, 2011 22:19:19

.. odsroubujes ten sroub( myslim ze je to M5 ci M4) ma magnetu-rotoru, a v magnetu je zavit ( ted nevim bud M8 ci M10) a do nej nasroubujes sroub tim magneto stahnes z kuzele klik hridele ... pozor pak na klinek
biker_cz
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř srp 31, 2011 22:48:41

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod Filip » sob lis 05, 2011 21:58:01

Takže motor je komplet rozmontovaný. Teď bych potřeboval poradit, co všechno mám koupit. Jak už tady biker_cz psal, výměna ložisek bude samozřejmostí. Ty ložiska v převodovce jsou trochu přidřené, jinak na klikovce chodí pěkně, ale asi je taky vyměním(ikdyž 420 za pár kuliček je docela dost :wink: ) Gufera jsou dobré, nikde to neteče, takže nevím, jestli je měnit. Nikdy tam nebyl dělán výbrus, takže jaké mám koupit pístní kroužky? Jinak ten jeden starý kroužek měl zlomený konec asi 1mm, a udělalo to pár dírek do hlavy. Píst je v pořádku. Ty dírky šlo přebrousit smírkovým papírem (zrnitost 1000). Dále bych chtěl vyměnit 12z kolečko za 14z, budu muset měnit řetěz, když ho mám teď napnutý na těch šroubech skoro na max? A taky jsem se díval, že hodně Babett má problém s vůlí dvojkového bubnu a celé té hřídeli) Čím to je způsobené a jak to odstranit?
Babetta 210 (rv. 1984)
Filip
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte črc 12, 2011 20:37:54
Bydliště: Třinec

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod biker_cz » ned lis 06, 2011 12:59:11

Filip píše:Takže motor je komplet rozmontovaný. Teď bych potřeboval poradit, co všechno mám koupit. Jak už tady biker_cz psal, výměna ložisek bude samozřejmostí. Ty ložiska v převodovce jsou trochu přidřené, jinak na klikovce chodí pěkně, ale asi je taky vyměním(ikdyž 420 za pár kuliček je docela dost :wink: ) Gufera jsou dobré, nikde to neteče, takže nevím, jestli je měnit. Nikdy tam nebyl dělán výbrus, takže jaké mám koupit pístní kroužky? Jinak ten jeden starý kroužek měl zlomený konec asi 1mm, a udělalo to pár dírek do hlavy. Píst je v pořádku. Ty dírky šlo přebrousit smírkovým papírem (zrnitost 1000). Dále bych chtěl vyměnit 12z kolečko za 14z, budu muset měnit řetěz, když ho mám teď napnutý na těch šroubech skoro na max? A taky jsem se díval, že hodně Babett má problém s vůlí dvojkového bubnu a celé té hřídeli) Čím to je způsobené a jak to odstranit?


loziska kazdopadne vsechny ... kdyz uz se puli motor tak to delat poradne .. ono to karterum moc neprospiva kdyz se to louska kazdym druhym rokem ... takze to udelat tak aby se nejakej ten patek lézt do motoru nemuselo ..... gufera na 100% vymenit vsechny bezezbytku .... zvlast u Betky je lepsi cyklus meneni gufer; ( neni nic horsiho nez kvuli kravine, si komplikovat zivot ->usetreneych par korun za gufero- kdyz nalíta pres praskly ci zpuchrely gufero olej na pakny, to pak kupujes misto gufera za par korun novy pakny) .. ja menim kazdy dva roky .... at vypadaj jak vypadaj, dam vsude novi ...

..... pokud mas pozskozeny pist krouzek, tak rozhodne vymenit , ale tim by spravne nasledovalo i novy vybrus se sadou ( tj vybrus valce, nove krouzky, novy pist, novy pistni cep a ev klec s valeckama) ... ja osobne podobnou situaci resil tak ( kdyz mi krouzek prasknul a sprasil vybrus - rejha ve vybrusu valci jak kanon smrti), ze jsem akorat koupil vhodnej novej pist s cepem a krouzkama , s tim ze vybrus bude v bodoucnosti delanej komplet- sada ... co se tyka trochu te otrkane hlavy-spalovaci prostor nemyslim si ze by to melo viditelny-meritelny vliv na provoz. Pokud mas pist dobrej ( nejsou opotrebovany zamky - musi byt kulate) tak kdyz nebudes chtit kupovat vybrus-sadu tak jen novy vhodny krouzky ( oba)

at 12 vs 14 ti zub kolecko, zalezi jak moc mas napnutej retez .. resp pokud vytahanej tak staci povolit zadni kolo a pujde tam .... dalsi reseni by bylo pridat 1-2 clanky .... ...samozrejme cely spravne by se to melo delat taky jinak, tj: .... nove kolecko-> novy retetez-> nova rozeta ..... vse zalezi jak uz je to do sebe zabehany a opotrebovany


jeste technicka .. pri motazi lozisek samozrejme kartery ohrivat .... rvat loziska do studenyho karteru je prasecina
biker_cz
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř srp 31, 2011 22:48:41

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod Filip » ned lis 06, 2011 14:55:55

Díky za informace. Takže ložiska půjdou všechna nové. Gufera taky vyměním(není to drahé, takže při jednom to dám nové). K těm kroužkům. Píst s válcem bych chtěl nechat tak, takže koupím jen ty kroužky. Jaký to má být rozměr na originál píst? Jinak před vložením ložiska to samozřejmě vždy nahřeju horkovzdušnou pistoli. Chtěl bych se taky zeptat, čím čistíte motor. Na spodní straně žeber mám zapečený olej a prach. Benzínem to skoro vůbec nejde, koupil jsem si i přípravek na čištění motorů, ale to bych ho musel spotřeboval celý(400ml) na kousíček, jelikož to velice špatně pouští. Navíc není se tam moc čím dostat. Nešlo by tu hlavu s válcem vyvařit v nějakém roztoku, nebo neznáte něco, po čem by to pouštělo?
Babetta 210 (rv. 1984)
Filip
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte črc 12, 2011 20:37:54
Bydliště: Třinec

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod biker_cz » úte lis 08, 2011 15:08:05

Filip píše:Díky za informace. Takže ložiska půjdou všechna nové. Gufera taky vyměním(není to drahé, takže při jednom to dám nové). K těm kroužkům. Píst s válcem bych chtěl nechat tak, takže koupím jen ty kroužky. Jaký to má být rozměr na originál píst? Jinak před vložením ložiska to samozřejmě vždy nahřeju horkovzdušnou pistoli. Chtěl bych se taky zeptat, čím čistíte motor. Na spodní straně žeber mám zapečený olej a prach. Benzínem to skoro vůbec nejde, koupil jsem si i přípravek na čištění motorů, ale to bych ho musel spotřeboval celý(400ml) na kousíček, jelikož to velice špatně pouští. Navíc není se tam moc čím dostat. Nešlo by tu hlavu s válcem vyvařit v nějakém roztoku, nebo neznáte něco, po čem by to pouštělo?




no popravde kdybys mel vybrus, tak neresis jakej (pist a) krouzky tam mas dat .... je to dany vybrusem ... vypasovani-vybrani krouzku bez vybrusu se to dela tak, ze vezmes krouzek ( dejme tomu na II. vybrus) a vlozis ho do valce ( bez pistu) a konce krouzku( osazeni na zamky) by se rozhodne nemely dotykat ... najaka ta desetinky by tam mela byt ... a tak by to melo byt- odzkouset, jak v horni uvrati pistu tak i v dolni ... protoze, valec bez vybrusu se nerovnomerne opotrebovava, takze obvod je v ruznych mistech valce je rozdilny ( sice neznatelne ale je, a kdyz se k tomu jeste pripocte jeste roztaznost materialu....)...
.. ja motor cistim Arvou ( sice dnesni Arva uz neni ta slava co byla za totace ci pred EU .. ale pouzitelna je ) .... koupil jsem si 2x 5l Arvy, u klempire si nechal udelat z plechu vanu do ktery se vejde i cely karter na J350 a meju to v tom stetcem .... po vycisteni to zase sleju zpatky do kanystru, kal zustane na dne a tak dokola, dokut to neni nasyceny ... uz to pouzivam tretim rokem a poho...
biker_cz
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř srp 31, 2011 22:48:41

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod Filip » stř lis 23, 2011 20:15:06

Takže snad vše potřebné ke Go motoru mám koupené. Akorát než to složím bych potřeboval něco vědět o volnoběžce(předlohové hřídeli) http://www.motokramek.cz/dily-babeta-mo ... y-slisova/. Nevím, jak se mají u toho dílu ty dva kolečka otáčet, jestli to má jít úplně lehce bez odporu nebo se to má pohybovat trochu hůř. Neznamená to spíš, že jak to jde jako když je trochu přidřené ložisko, že je to na výměnu? Možná tam je problém v tom chrčení motoru a občas na 1 stupeň to sekundově přeruší tah(to bude určitě tou volnoběžkou). Jinak na klikovce byly ložiska celkém v pořádku, ale v převodovce šly dost těžko, to větší 6006 bylo úplně zatuhlé. Nové mám všechny ZVL, takže by mohly opět něco vydržet.
Babetta 210 (rv. 1984)
Filip
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte črc 12, 2011 20:37:54
Bydliště: Třinec

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod Filip » sob lis 26, 2011 13:40:31

Nikdo neví?
Babetta 210 (rv. 1984)
Filip
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte črc 12, 2011 20:37:54
Bydliště: Třinec

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod Starec » sob lis 26, 2011 14:50:59

Pozri, z predlohovou hriadeľou niet čo špekulovať, už mnohý sa o tom presvedčili. Takže ak sú tam pochybnosti, že ti to zadiera, tak to vymeň za nové. Ono sa to síce nemá krútiť až úplne ľachko, ovšem ak máš pocit, že to zadiera a ak ti sem tam vypínalo,tak von s ním, už tých pár korun ťa nezabije a budeš mať aspoň istotu, že je to všetko OK. A nezabudni, ak už to máš rozhodené, tak meň všetky ložiská a následne guferá.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod Filip » sob lis 26, 2011 19:38:15

Ano, to měním všechno. A tu volnoběžku bude asi lepší vyměnit, podruhé půlit motor by se mi opravdu nechtělo.

Nové ložiska jsem usadil. Karter jsem nahříval horkovzdušnou pistolí a ložiska byly v mražáku, takže tam spadly samy, akorát jedno ne a ne tam vlézt, takže jsem mu musel dost pomoct klackem a kladívkem. Teď budu dávat klikovku. Ložisko asi bude třeba nahřát a měla by tam ta klikovka jít sama nebo jí musím něčím pomoct? Ještě se mi dostal do rukou píst v dobrém stavu a má zepředu uprostřed vytlačená čísla 39 22. To znamená, že je to na 1. výbrus?
Babetta 210 (rv. 1984)
Filip
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte črc 12, 2011 20:37:54
Bydliště: Třinec

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod Filip » sob pro 03, 2011 13:15:26

Takže motor mám po generálce. Po pár přešlápnutích naskočil. Vyskytly se však dva problémy. Motor nejde pravidelně, občas vyskočí do otáček. Po nastartovaní a přidání plynu nejede(chcípne). Dále po složení motoru to šlo docela težko tlačit(hlavně dozadu a 2-kové páky nešly pootáčet rukou) Mám novou volnoběžku a hlavní výstupní hřídel převodovky, takže možna si to potřebuje ještě sednout.
Babetta 210 (rv. 1984)
Filip
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte črc 12, 2011 20:37:54
Bydliště: Třinec

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod Dejmal » sob pro 03, 2011 13:42:12

Pokud kolísaj volnoběžné otáčky a po přidání se udusí, tak to dělává ,když někudy přisává falešnej vzduch. Zkontroluj jestli dobře těsní válec u kartrů a hlava, dále všechna těsnění u karbecu až k válci.V horšim případě špatně usazené gufero na klice nebo špatně těsnící kartry u klikové skříně. Pokud vím tak jsi půlil motor a někde to nemuselo sednout. Mně tohle hledání čeká dnes nebo zítra taky, tak hodně štěstí. :roll:
Nikdy neni tak špatně, aby nemohlo být hůře!!!
Uživatelský avatar
Dejmal
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 01, 2011 11:48:11
Bydliště: Malenice

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod Filip » sob pro 03, 2011 14:18:50

Díky za info. Těsnění mám všechna nové, na karteru jsem ho dělal z výkresového papíru. Předstihem by to nemohlo být? Stator mám nastavený cca jako byl před generálkou. Vám to taky dělá?

Jinak když to je na stojánu, tak rozběhová spojka pořád roztáčí zadní kolo a zrychluje to, když zabrzdím zadní kolo tak z té spojky leze takový kovový zvuk. Video by asi řeklo víc, ale nemám ho tady jak dát.
Babetta 210 (rv. 1984)
Filip
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte črc 12, 2011 20:37:54
Bydliště: Třinec

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod Angelo » sob pro 03, 2011 14:47:13

Filip píše: Video by asi řeklo víc, ale nemám ho tady jak dát.


Hoď ho na www.youtube.com a potom nám sem hoď odkaz.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod Filip » sob pro 03, 2011 15:01:17

Nemám tam účet :wink: Zkusím to tady ale nějak dostat.

Teď jsem jel asi 5km. Z počátku jsem pořád ladil karburátor. Do otáček to už jde dobře. Když jsem jel do mírného stoupání(skoro rovina), tak na 1 to akcelerovalo dobře, pak to hodilo 2 a nechtělo to jít do otáček. Doufám, že si to ještě sedne. Pak jsem se ještě díval na ty spojky. Ten velký buben s rozběhovými čelistmi je trochu protlačen dovnitř, nemělo by to ale nikde drhnout. Těžko říct, od čeho ten zvuk leze, jestli od startovacích nebo rzoběhových čelistí. Večer se na to ještě půjdu kouknout.
Babetta 210 (rv. 1984)
Filip
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte črc 12, 2011 20:37:54
Bydliště: Třinec

Re: Dlouhé řazení 2-ky

Příspěvekod Starec » sob pro 03, 2011 18:22:04

Pekný bordel, zorientovať sa čo sa tu rieši- tak to ma podrž. Začne to radením potom, xxxxxx problémy a všetci idete jak somárik za mrkvou. To si už konečne neviete uvedomiť, že seno nepatrí k slame! To je taký problém otvoriť si novú tému, prípadne napísať tam kde sa to už riešilo. Potom sa má vyznať niekto v tom čo tu vlastne riešime. Čo ste Obrázek ja by som Vás za také hrubé porušenie pravidiel všetkých Obrázek
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

PředchozíDalší

Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků