Stránka 1 z 1

ozubeny remen na cucky

PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2011 21:16:27
od smurf64
Tak jsem vzal babcu do hor. Je pravda, ze se ji nechce radit na dvojku, radi vetsinou kolem 30kmh-1. Jak jsem se tady ale docet, po repasi spojky, ze si sedne, jezdit a nerejpat do ni, mastna neni. Pravda, vsechny kopce i mirne taha, za jedna, dvojku preradi az skoro na rovine, vykon dobry, maximalka okolo 50kmh-1.
Takhle porad do kopecka ujedu asi 5km, a najednou "neutral".
V garazi jsem sundal plastovej kryt spojek a cumim jako lama, ozubeny remen byl jenom takova hromadka cerneho gumoveho prasku, rozsmelcovana po celem prostoru, vyfoukal jsem to ven, nasadil novy remen, motorka jezdi, porad pozde radi, do kopcu ji radsi netaham.
Cim to, ze se remen takto odporoucel? Any Idea?

Re: ozubeny remen na cucky

PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2011 21:52:22
od heslar
Opotrebovanie, vek a kvalita spracovania.

Re: ozubeny remen na cucky

PříspěvekNapsal: čtv zář 29, 2011 21:46:23
od smurf64
Tak jsem vymenil remen a je zase rozmlacenej. Pozorovanim jsem zjistil, ze mam asi neco blbe slozenyho, protoze na jednickovym bubnu ma ten remen tendenci jakoby se trit o levou hranu toho voditka, coz samo o sobe neni asi dobre a navic asi hrana remenu taky skrta o takovy ty lisovany vystupky na bubnu. Celkove to vypada, ze to cely ma tendenci ten remen z remenic stahnout ven smerem od karteru.
Tak nejak by melo stacit, aby jednickovej buben byl po utazeni vic vysunutej od karteru. Mam to spravne sestaveny, kdyz na hrideli od klikovky za loziskem je?
1. ocelova podlozka
2. 2x INA lozisko
3. zase ta sama ocelova podlozka
4. na tom celym je nasazenej buben s guferem
5. velka ocelova podlozka
6. vrchni buben utazenej matkou
Tolik teda jednickova strana, pokud to mam spravne. Budu badat jeste jestli neni chyba ve slozeni dvojkoveho bubnu.
Diky

Re: ozubeny remen na cucky

PříspěvekNapsal: čtv zář 29, 2011 22:24:31
od martin110r
Je to síce zostavené dobre, no stačí že je kľukovka hodená malinko na jednu stranu a už to robí bordel. Mne takto napríklad remeň drhol o plastový kryt a to tak, ze sa kryt tavil. Ako som motor rozpolil a znovu ho zložil tak už to nerobí.

Re: ozubeny remen na cucky

PříspěvekNapsal: úte říj 04, 2011 16:15:50
od butan
Před guferem má být jiná (větší) podložka než na druhé straně INA válečků, ale problém řemenu to asi neřeší.
Lubor

Re: ozubeny remen na cucky

PříspěvekNapsal: stř říj 12, 2011 16:23:16
od Pavel
Když jsem koupil Babettu, byla 23 let stará. Jezdil jsem kolem komína a jednou jsem se pustil na svůj první výlet - 90km. No a po 80km mi rupl řemen. Tenkrát jsem dojel, byl jsem začátečník.

Od té doby mám nový řemen, najeto 7000km a pořád ok, takže si myslím, že to bylo stářím nebo skrytou vadou materiálu, protože Babetta předtím nikdy nejela takovou štreku.

Jezdím do táhlejších kopců, vyjel jsem už párkrát převýšení vyšší než 1000metrů, takže tě ujišťuju, aby ses nebál s tím jezdit do kopců...

Re: ozubeny remen na cucky

PříspěvekNapsal: čtv zář 27, 2012 21:54:48
od smurf64
Jakjsemjiž dříve psal, mám babetty dvě.
Letos jsem zprovoznil i tu druhou a po testovacích jízdách cca 50km v pohodě, jí vzal zase do hor. Ujel jsem cca 4km motorka řadila správně, potom ale jsem měl pocit, jakoby při řazení začala spojka klouzat a motorka jako by měla chvílema zařazeno něco mezi 1 a 2. Po dalším kilometru zase "neutrál".
Tak jsem to dotlačil do garáže a tam zjistil podivnou příčinu. Řadící buben byl samozřejmě kovový, ale ten nalisovaný ozubený věnec byl z plastu a po asi větším ohřátí bubnu začal věnec na kovu prokluzovat. Už jsem ho vyměnil za celokovový, ale přivedlo mě to na myšlenku proč jsem rozšmelcoval řemen i na té první babettě. Řadící buben se prokluzem spojky ohřeje natolik, že poprvé to nevydržel řemen a podruhé ten podivný plastový buben. Tak nevím s první babettou jsem ujel stovky kilometrů, po "normálních" silnicích, jak to ale vezmu do hor, tak pokaždé průšvih.
Uvítám jakékoliv názory.

Re: ozubeny remen na cucky

PříspěvekNapsal: ned zář 30, 2012 13:14:15
od ridchey
jen poznamka, kdysi se prodaval remen ne gumovy,ale pryzovy-takovy hnedy plast s viditelnou vnitrni strukturou, ...a nevydrzel ujet ani 100m, proste smejd.
tak jsem musel horkotezko sehnat klasiku cerny gumovy a od te doby klid a mnoho tis. kilometru...