Stránka 1 z 1

blbě startuje

PříspěvekNapsal: stř říj 19, 2011 0:20:55
od Pavel
Čím to, že při startu mi zůstává stát ozubený řemen a tím pádem se ani rozběhový buben neroztočí? Až velmi intenzivní šlapání motor nahodí.

Re: blbě startuje

PříspěvekNapsal: stř říj 19, 2011 12:11:49
od Starec
Je o tom písané tu spústa, treba len troška hľadať. Inak ti šmýkajú radiacé čeľuste. Mastnota, alebo zodraté obloženie.

Re: blbě startuje

PříspěvekNapsal: stř říj 19, 2011 21:03:05
od Pavel
Starec měl sice pravdu, ale to byl až sekundární problém, který jsem nemohl pochopit, protože bylo všechno dobře smontované a odmaštěné. Včera jsem to snad 10x rozebíral a nepřišel jsem na to, proč se to mastí.

Skutečný problém byl v tom, že jsem měl zátku nalévacího otvoru oleje bez dírky a po výměně gufer a takové menší poloGO motoru (ložiska,volnoběžka) začal prostě líp těsnit a při mírném zahřátí motoru se v něm udělal přetlak a olej se natlačil přes gufero do řadícího bubnu a najednou to začlo blbě řadit na dvojku a nešlo to skoro vůbec nastartovat... Před GO jsem jezdil normálně se zátkou bez otvoru a nebyl problém. Takže jsem udělal dírku do zátky a už je to OK.

Re: blbě startuje

PříspěvekNapsal: čtv říj 20, 2011 11:45:53
od butan
Ještě lepší je udělat dírku do karterů, po vzoru novějších modelů, ale musí se to vrtat v rozpůleném stavu, jinak se do oleje dostanou špony.
Lubor

Re: blbě startuje

PříspěvekNapsal: čtv říj 20, 2011 15:05:15
od Pavel
>butan

Tuto úpravu znám, dírka se dělá někde v místě, kde je víko alternátoru, ale když jsem rozebral kartery vloni, tak jsem zjistil, že tam mám v těch místech cca 2cm hliníku, kdežto jiné kartery tam mají tloušťku sotva pár mm. Tak jsem tam díru nakonec nedělal.

Problém, který teď nastal s tou olejovou zátkou je ten, že mi z toho při jízdě nepatrně uniká dírkou převodovkový olej a pak mi kape na koleno výfuku a strašně to smrdí, když zastavím. Tak přemýšlím, zda tu dírku něčím ucpat tak, aby se ještě vyrovnával tlak a zároveň, aby mi z toho neunikal olej. Podotýkám, dírka je 1mm tlustá. Napadla mě gumička nebo tam strčit ohnutou kancelářskou sponku o cca stejném průměru.

Máte to někdo vyřešené?

EDIT 21:46
No, budu muset fakt navrtat díru u alternátoru. Ať jsem zkoušel tu nalévací zátku utěsnit, jak jsem chtěl, stejně z toho vytéká olej a po jízdě se mi udělá malá kaluž. Přesně pod zátkou je ozubené kolo (tuším předlohový hřídel), tak to při jízdě cáká olej na šroub o 106.

Re: blbě startuje

PříspěvekNapsal: čtv říj 20, 2011 22:27:38
od Pavel
Chtěl bych si vyvrtat otvor na odvzdušnění převodovky, ale mám úplně jiný karter, než mají nové typy Babett, kde je dírka již udělaná.

Přikládám foto karterů.

První typ s těma červenýma šipečkama vlastní Martin110r od výroby a já mám karter, kde žádná díra není, navíc když se podíváte z druhé strany, tak tam je obrys otvoru, ale je to zaslepené hliníkem. Otázkou, kam mám tedy vyvrtat díru, abych dosáhl odvzdušnění. Dělal si někdo díru do takového karteru?

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Kam vyvrtat? Jak má Martin, tzn. dírku viz černá šipka nebo dírku, jak je zelená šipka?
Obrázek

Nějaká rada?

Re: blbě startuje

PříspěvekNapsal: pát říj 21, 2011 5:52:47
od butan
Do místa zelené šipky ne. To by ti po položení na bok tekl olej ven.
Já mám na jednom záložním motoru vyvrtanou 2mm dírku podle červené šipky, vrtáno prodloženým vrtákem. Dosud jsem ho nezkoušel v provozu. Správně má být zevnitř velká slepá díra, alespoň10 a teprve na jejím konci ta 2. Potom nepotřebuješ prodloužený vrták, a možná že i ta tlustá díra trochu poslouží jako odlučovač oleje.

Otázkou je proč ti olej teče z horní díry, není to normální. Příčinou by mohla být i nětěsnost mezi karterem a převodovkou, málo utažené šrouby na karterech, nebo i šikmo vložené gufero.
Lubor

Re: blbě startuje

PříspěvekNapsal: pát říj 21, 2011 8:03:35
od Pavel
>butan
Když tam našroubuju olejový šroubek bez dírky, tak mi nikde kolem nalévacího otvoru žádný olej neuniká. Jen se pak přetlakem v motoru protlačí skrz gufero do převodovky na řadící buben.

Takže budu muset sehnat prodloužený vrták cca 1mm šířky a navrtat to. Nechce se mi ale kvůli tomu sundávat a půlit motor, tak to budu vrtat pomalu. A asi budu muset i kvůli tomu sundat magneto, abych se k tomu pořádně dostal kolmo vrtačkou.

EDIT 21.10 17:30
Tak jsem se bavil s místním machrem z Bílovic nad Svitavou a ten mi řekl, že nesmím u mého typu karteru vrtat dírku u magneta, že by mi z toho pak chcal olej. Takže někdy v průběhu příštího týdne za ním zajedu a pokusíme se zamyslet, co s tím.
Pak se s tím tady podělím, na co jsme přišli. Myslel jsem si, že mě už Babetta nemůže ničím překvapit, že ji mám v malíčku, ale mýlil jsem se.

Re: blbě startuje

PříspěvekNapsal: úte říj 25, 2011 18:28:55
od Pavel
Tak dneska jsem nakonec problém vyřešil. Představte si, chyba byla v samotné olejové zátce. Měl jsem tam 1mm dírku a přes ní mi unikal olej ven tak, až se mi po zastavení dělaly malé loužičky oleje pod Babettou, všude to smrdělo, jak se to pálilo o koleno výfuku. Dneska jsem byl za mým servismanem, ten na to mrkl a hned mi řekl, že musím ještě z druhé strany olejové zátky vyvrtat 8mm vrtákem otvor, ne úplně durch skrz, ale nechat aspoň 2mm materiálu. Tak jsem to vyvrtal viz obrázek a jel se projet 5km a neunikl vůbec žádný olej :lol: :lol: :lol: . Asi to funguje na principu Bernoulliho trubice, jinak to nechápu.

Obrázek

Re: blbě startuje

PříspěvekNapsal: stř říj 26, 2011 7:19:42
od butan
Funguje to tak, že když se k té 2mm dírce dostane olejová pěna, tak se olej kapilární vzlínavostí natáhne dovnitř. A po zahřátí motoru je pak vzduchem vytlačen ven. Větší díra zevnitř už jako kapilára nepůsobí, a zabrání i dašímu stoupání té pěny.
Tak to abych ten svůj převrtaný motor taky znovu rozpůlil, a díru zvětšil.
Lubor