Dvojka prokluzuje,nedrží volnoběh.

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Dvojka prokluzuje,nedrží volnoběh.

Příspěvekod Chleborg » ned dub 15, 2012 20:34:54

Zdravím všechny Babeťáky.Motor mám po výměně ložisek,gufer a všech těsnění.Mám problém s volnoběhem a s řazením dvojky,volnoběh drží za studena a po zahřátí má tendenci chcípat k čemuž také často dochází.Šroubek bohatosti mám na 1,5 otáčky,přidával jsem i ubíral,ale bez efektu.Jednička se rozjede,vytočí ,ale dvojka prokluzuje.Točím s plynovou rukojetí a dvojka prostě nezařadí jen klouže,chytne se jen po rovině,nebo s kopce,ale nejde o klasické zařazení,pouze se čelisti k té dvojce dokloužou(nevím jak jinak bych to popsal).Mám lehkou spojku,čelisti jsem kupoval nové,ale s těmi starými to dělalo úplně stejně.Unašeče jsou původní, nepřijdou mi nijak opotřebené.Po utažení matky se pohybují volně.Mám zkrácené koleno výfuku,kupoval jsem je nové,takže zanešené není.Tlumič jsem také čistil.Jěště doplním,že se po rovině babetta rozjede k 55 km\h,takže s výkonem zřejmě problém nebude,jěště mě trápí čtyřtaktování (tarokování),výrazněji se projevuje při studeném motoru,při ohřátí se to omezí.V karburátoru jsem měnil obě trysky,palivový ventil,výšku hladiny jsem také nastavil.Svíčka má barvu cihlovou,pouze okraje svíčky jsou mokré od nespáleného benzínu. Snad jsem na nic nezapoměl,budu vděčný za vaše rady.Všem děkuji.Tomáš.
Chleborg
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned led 09, 2011 21:39:16

Re: Dvojka prokluzuje,nedrží volnoběh.

Příspěvekod shakal » ned dub 15, 2012 22:20:09

Doporučoval bych pořádně prohlédnout ty unašeče, hlavně vnější unašeč který roztahuje pakny do bubnu. Vnější unašeč, i s tím vnitřním, bych možná taky radši koupil nové. To už není tak velká položka. Potom už snad jen pořádně vyčistit a odmastit buben a počkat až si nové pakny pořádně sednou.
shakal
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned čer 05, 2011 18:57:16
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Dvojka prokluzuje,nedrží volnoběh.

Příspěvekod legendaryboy » pon dub 23, 2012 8:56:44

No problem muze byt i jinde, paklize si ale s nicim jinym nehybal a pred tim to jezdilo tak jak melo, coz se tezko nekdy poznava, mohl by to byt ten olej v bubnu dvojek. Mne pomohlo vycistit buben a vylepsit treni lihovym roztokem kalafuny a jemneho drevneho popela bez uhliku!

Mne napr. spatne drzela volnobeh protoze jsem mel znicene lozisko ojnice a mozna i nevhodnou svicku, vymenil jsem a relativne se to zlepsilo. Ale je to spis o nastaveni bohatosti smesi, ktera se da nastavovat pokud se nepletu vicerozpusoby. Nastuduj si jak. na jehle a na sroubu, pokud tedy mame konstantni a shodnou kvalitu paliva.

Pokud sytost smesi zlobi zkusil bych nasledovne.
Jednou se mi stalo ze se mi zasekl sytic, slaba pruzina nebo co, takze zkusit se podivat jestli spravne funguje, da se to lehce spravit, sytic ma dva kroky, cca 75 % zavreni sani vzduchu a cca50%ni a nezasekava se treba na 50%.

Cihlova svicka je asi rez na svicce, ten se tam muze objevit po delsim stani babety, nebo z nadrze?, mozna by stalo za to ji ocistit, pri nizsich otackach to mozna vadi. Ta rychlost 55 km/h na dokonale rovine a bezvetri pri soukoli 51/13 (vyrobni) by odpovidala podle analogu na babette, pokud podle radaru tak bych tomu moc neveril, zrejme mas jinou konfiguraci soukoli nebo vazis 50 kg nebo nevim.
Jo a tezke celisti jsou tezke celisti, zvazil bych jejich vymenu.
Mimojine taky mam dojem ze mi to neradi tak jak by melo, tedy ze zarazeni dvojky neni tak "tvrde", tedy po rovine to po ubrani plynu pro zarazeni dvojky moc silne nekopne do bubnu, mozna je to nejakym jinym tvarem unasece a ten ma pak slabsi rozeviraci silu, nebo se chova jinak. Mozna je to ucel vyrobce ze je to tak lepsi a nezatezuje to tolik retez ci neco jineho razy ktere pri tom vznikaji.

Doufam ze vime co je 1,5 otacky na sroubu bohatosti. Otacka je 360°. :)
legendaryboy
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 76
Registrován: pon říj 24, 2011 14:47:33

Re: Dvojka prokluzuje,nedrží volnoběh.

Příspěvekod Chleborg » úte dub 24, 2012 20:59:24

Zdravím ,tak na čelistech kupovaných asi před měsícem jsou už vymačkané plošky od unašeče(kvalita druhovýroby je hodně špatná),je vidět,že se čelisti zabrousily podle bubnu,ale stále neřadí.Na starých čelistech jsem jako pokus vyzkoušel obrousit zbytek co tam zůstal a nalepil tvrdou gumu,výsledek je,že je stále zařazená dvojka,ale kupodivu se s tím dá celkem normálně jezdit a to vážím 80kg:).Jěště se zeptám z čeho používáte materiál na domácí lepení čelistí?.Volnoběh stále zlobí,přišel jsem na to,že byl ucpaný odvzdušňovací otvor v zátce nádrže,takže nedotékal benzín,ale na volnoběh někdy stejně chcípne.Nádrž je celkem dost vyrezlá,takže vyčistím a dám vědět jestli bude nějaká změna.Sytič se nezasekává a svíčku jsem kupoval novou 17.Tomáš.
Chleborg
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned led 09, 2011 21:39:16

Re: Dvojka prokluzuje,nedrží volnoběh.

Příspěvekod shakal » úte dub 24, 2012 22:07:16

To bezdůvodné chcípání při volnoběhu a správném seřízení může způsobovat špatnější ložisko na klice. Na mojí babce tento problém po výměně ložisek uplně zmizel.
shakal
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned čer 05, 2011 18:57:16
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Dvojka prokluzuje,nedrží volnoběh.

Příspěvekod legendaryboy » stř dub 25, 2012 13:47:11

shakal píše:To bezdůvodné chcípání při volnoběhu a správném seřízení může způsobovat špatnější ložisko na klice. Na mojí babce tento problém po výměně ložisek uplně zmizel.

Mam dojem ze prave tyto loziska ma nova vymenena, takze? Mozna ze to bude tim ze nejsou zabehnuta... :/ Anebo nejak spatne nainstalovana... :?:
legendaryboy
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 76
Registrován: pon říj 24, 2011 14:47:33

Re: Dvojka prokluzuje,nedrží volnoběh.

Příspěvekod shakal » stř dub 25, 2012 18:22:42

To asi ne ...ložisko je v nejlepším stavu když je nové a potom už se jen opotřebovává. Jestli se hřídele v motoru točí zlehka a nic nezadrhává tak je to v pořádku.
shakal
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned čer 05, 2011 18:57:16
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Dvojka prokluzuje,nedrží volnoběh.

Příspěvekod legendaryboy » stř dub 25, 2012 19:07:05

a mas dobrej predstih? chtelo by to asi zkusit vsechno mozne i nemozne. Tezko se jinak doberes priciny. Nema to tendenci tocit na volnobeh se zadnim kolem, to by mohlo znacit vysoke otacky na volnobeh, neslo by sundat remen nebo nejak jinak nahon na zadni kolo (retez) aby se dalo zjistit v jakych mistech je pricina? :idea:
legendaryboy
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 76
Registrován: pon říj 24, 2011 14:47:33

Re: Dvojka prokluzuje,nedrží volnoběh.

Příspěvekod Chleborg » čtv dub 26, 2012 15:22:32

Zdarvím,klika se točí lehce,tam problém nebude.Teď mi začal volnoběh kolísat samovolně bez přidávání plynu.Stále to dělá jen za tepla,za studena drží normálně i s vypnutým sytičem.S předstihem jsem laboroval a celkem je to bez efektu.Se zadním kolem to netočí.
Chleborg
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned led 09, 2011 21:39:16

Re: Dvojka prokluzuje,nedrží volnoběh.

Příspěvekod legendaryboy » čtv dub 26, 2012 16:56:40

divne je ze ti to jde nastartovat za studena, tedy treba poranu kdy je jen 5 °C a stroj byl pri te teplote bez sytice. Mas snad babettu garazovanou pri pokojove teplote? pak bych to mozna chapal. Ale i tak mam dojem ze by to bez sytice tezko drzelo volnobeh. Mas skutecne funkcni sytic? Dobry by bylo kdybys to zkontroloval. Tedy sundat cernou krytku sani do karburatoru a mrknout se na to estli je zaklopka sani ve spravne poloze a funguje tak jak ma pri kazdem stlaceni sytice a postupnem pridavani plynu se s cvaknutim otevira do poloh 75% a 50% skrceni. nezasekava se ti plynove lanko, mas ho volne? Kdyz to clovek nevidi tezko se radi. Jak rikam muze to byt spoustou veci. Mas spravny typ svicky? Aby nebyla moc tepla nebo naopak studena, nebo nema moc velkou skviru? nenasava se ti pres tesneni karburatorove vanicky falesny vzduch? Tim by to taky mohlo byt estli se nepletu, sice se mi to nikdy nestal oa to jsem tam daval stejne tesneni nekolikrat a dokonce bylo pretrzene takze nemuselo dobre tesnit. Drzi ti dobre plovak uzaviraci ventil? Pak by to mohl obyt klidne i tim, ze ti tam zkratka jde moc paliva a plovak ti spatne hlida hladinu, za studena to nevadi, pri startu stejne potrebujes vice paliva a tak se pouziva standardne sytic, tobe ale neni potreba protoze ti tam asi bud falesny vzduch nebo spatne fungujici ventil v karbecu natlacuje vice paliva nez je zdravo zvlaste pri teplem motoru, kdy by teoreticky mel stacit benzin ktery se tam dostava pres volnobeznou trysku. Tot muj nazor, ale tezko rict mozna je problem nekde jinde. :roll:
napada me ted kdyz si znova ctu co si vymenil, ze jsem asi kapnul na pricinu a to sem si ani neuvedomoval co si menil. Asi bude problem s tim co si menil, zkusil bych to prekontrolovat, estli to spravne funguje. Tedy estli trysky maji spravne rozmery tedy prumery direk? jsou dobre utazeny v zavitech, jestli plovak drzi spravnou hladinu asi ji mas moc vysoko a tece ti tam vic benzinu nebo naopak. No a kdyz uz budes mit v ruce rozebratej karbec tak bych zkontroloval estli ti spravne tesni ten napousteci plovakovej ventil, tedy zkusit zavrit a foukanim zkontrolovat estli tesni nebo nepodfukuje, nebo naopak estli pousti kdy ma. Je to piplacka tezko se radi.
legendaryboy
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 76
Registrován: pon říj 24, 2011 14:47:33

Re: Dvojka prokluzuje,nedrží volnoběh.

Příspěvekod Chleborg » sob dub 28, 2012 20:32:57

Čau,tak se mi guma z čelistí utrhala,je to škoda byl jsem s tím spokojený.Co lepíte vy za materiál místo těch sjetých?Napadá mě třeba staré pakny z auta,nemáte to někdo vyzkoušené?Ta poznámka s tím ,že je otáčka 360° byla na místě:),nevím proč jsem za otáčku považoval 180°.Možná to dopadne tak,že koupím komplet těžké čelisti,ale nechce se mi za to dát 800kč.
Chleborg
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned led 09, 2011 21:39:16

Re: Dvojka prokluzuje,nedrží volnoběh.

Příspěvekod legendaryboy » ned dub 29, 2012 7:37:56

Uf ty mi davas.! :lol: :lol: Tak hlavne ze to pomohlo.
legendaryboy
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 76
Registrován: pon říj 24, 2011 14:47:33

Re: Dvojka prokluzuje,nedrží volnoběh.

Příspěvekod Chleborg » stř kvě 09, 2012 18:44:50

Tak spojku už mám celkem vyřešenou,uřízl jsem gumu z krytu termostatu na Š100 a přilepil sekunďákem,zatím drží.Jěště mě pořád zlobí ten volnoběh za tepla to chvilku drží a pak klesne do hodně nízkých otáček a chcípne,za studena drží v pohodě,přemýšlím,že by to mohla dělat indukčka,nebo něco jiného co se zahřeje a přestane správně fungovat,neměl někdo podobný problém?Svíčka je černá jak bota,ve výfuku je nespálený benzín.Teď jsem si objednal menší hlavní trysku 58,tak to zkusím vyměnit a dám vědět,jestli se něco změnilo.Jěště mě celkem udivilo,že je bába celkem hlučná,tak nějak jako tišší pionýr,přitom by to mělo jen tak šustit,tak nevím.Přijde mě,že ten hluk jde ze sání,ale tam je vše originál , kontroloval jsem to a na nic jsem nepřišel.
Chleborg
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned led 09, 2011 21:39:16

Re: Dvojka prokluzuje,nedrží volnoběh.

Příspěvekod legendaryboy » ned kvě 13, 2012 17:23:17

A volnobezkovym sroubem ten volnobeh nejde nastavit? Kdyz jedes na plny kotel ma tendenci motor tahnout, nebo jede slabeji a slysis cinkani podle mne ojnicniho loziska pri nedokonalem zapalovani, silne cerna svicka by tomu napovidala, pak bych se podival zda sprave funguje svicka, tedy nejprve koupit novou N17C a zkusit ji. Pohrat si se sytosti smesi na sroubu. Mne to ted docela podobne potrapilo. Je to piplacka. Zkousej a zkousej. Tezko jinak lepe pres net radit. Podle mne guma moc dlouho nevydrzi. Nema tu tepelnou odolnost jako to oblozeni a casem se relativne rychle znici, salezi jak casto budes akcelerovat. Davam tomu max. 200 km. Divil bych se kdyby to vydrzelo dele. Guma je jen guma. Mozna ze casem az sjedu oblozeni tak budu taky podobne experimentovat.
legendaryboy
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 76
Registrován: pon říj 24, 2011 14:47:33

Re: Dvojka prokluzuje,nedrží volnoběh.

Příspěvekod Chleborg » ned kvě 13, 2012 21:14:52

Volnoběhovým šroubem otáčky jdou zvednout,ale stejně to chvilku drží a pak chcípne,divný je,že to dělá jen za tepla,to ten volnoběh neudrží vůbec.Na plnej kotel to táhne normálně,ale při ubrání plynu to začne jakoby cvrlikat a ztrácet výkon(čtyřtaktovat?),za chvilku se to zase chytne a jede normálně a tak to dělá pořád dokola, když to jede třeba po rovině,nebo z kopce,v záběru do kopce to nedělá,to tahá,jak bejk.Jěště dodám,že chytá na našlápnutí.Vyrobil jsem si doma Tyristor(těm dílům z druhovýroby už nevěřím) a koupil novou svíčku n17c,ale bez výrazné změny.Jěště zkusím vyměnit tu menší trysku(58) a posunout jehlu o jeden zářez ,abych ochudil směs a pak se zase ozvu.Když se ta guma odlepí ,tak koupím komplet těžké čelisti.Zatím Dík.
Chleborg
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned led 09, 2011 21:39:16

Další

Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

cron