Pomoc... spojka 2.stupně

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Pomoc... spojka 2.stupně

Příspěvekod Ondrassek » čtv srp 09, 2007 17:29:00

Ahoj, mám problém.. A nevím si s ním rady. Přestala mi startovat moje babetta 210. Prokluzují čelisti 2. stupně. Snažil jsem se to už nesčetněkrát odmastit. Lihem, tech.benzinem, koupil jsem i v drogerii odmastovadlo "arva" a nic. Pořád to nezabírá. Čelisti mám poměrně nové. Už si s tím nevím rady. Pls poraďte. Zde jsou odkazy na fotky:
http://www.movie-team.net/babetta/spojka.JPG
http://www.movie-team.net/babetta/spojka2.JPG
http://www.movie-team.net/babetta/spojka3.JPG
http://www.movie-team.net/babetta/spojka4.JPG
http://www.movie-team.net/babetta/spojka5.JPG
http://www.movie-team.net/babetta/spojka6.JPG
Jinak v tom unašeči mám ta gufera a podložky takto:
Uplně vzadu podložky, pak gufero a pak O kroužek.
Díky moc za rady!!!
Ondrassek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned úno 04, 2007 20:39:56
Bydliště: Vyškov

setty

Příspěvekod SETTY » čtv srp 09, 2007 17:56:44

arvou by som spojky neodmasťoval zožen si v drogerii alebo vo farbach&lakoch perchloretylen
SETTY
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 47
Registrován: pát led 05, 2007 20:26:49
Bydliště: Jasna SVK

Příspěvekod luccas » čtv srp 09, 2007 18:09:00

používám osvědčený brzdmen. (čistič brzd) Dokonalý čistič.
luccas
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 101
Registrován: úte led 09, 2007 21:07:19

Příspěvekod milda » úte srp 14, 2007 16:38:22

Mastné to určitě není, ale špatně složené. Teď nemyslím to pořadí které popisuješ, nechápu co mají společného gufero s podložkami a O kroužkem. Jde mi spíš o ty fotky, máš nějak utopený výstupní hřídel, nebo spíše špatně usazený buben dvojky v převodovce (v guferu). Jak tam dáš tu velkou podložku a kryt a dotáhneš matku, tak to nesmí stlačit unášeče čelistí. Pak to prokluzuje a nestartuje. Zkus nastartovat s uvolněnou matkou.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: Pomoc... spojka 2.stupně

Příspěvekod Starec » úte srp 14, 2007 18:54:11

Ondrassek píše:Ahoj, mám problém.. A nevím si s ním rady. Přestala mi startovat moje babetta 210. Prokluzují čelisti 2. stupně. Snažil jsem se to už nesčetněkrát odmastit. Lihem, tech.benzinem, koupil jsem i v drogerii odmastovadlo "arva" a nic. Pořád to nezabírá. Čelisti mám poměrně nové. Už si s tím nevím rady. Pls poraďte. Zde jsou odkazy na fotky:
http://www.movie-team.net/babetta/spojka.JPG
http://www.movie-team.net/babetta/spojka2.JPG
http://www.movie-team.net/babetta/spojka3.JPG
http://www.movie-team.net/babetta/spojka4.JPG
http://www.movie-team.net/babetta/spojka5.JPG
http://www.movie-team.net/babetta/spojka6.JPG
Jinak v tom unašeči mám ta gufera a podložky takto:
Uplně vzadu podložky, pak gufero a pak O kroužek.
Díky moc za rady!!!

Obrázek
Myslím, že máš ten istý problém ktorý sa tu popisuje:
http://www.speaker.cz/motoboard/viewtop ... tart=0#top
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod Mr.babetta » úte srp 14, 2007 19:50:16

lidi já se zeptám,jak sundaváte ten plechovej kryt na bubnu dvojky???? at to držim jak to držim.pořád se mi ten buben protáčí a matka ne a ne povolit.......řekněte svoje fígle :idea: :idea: :idea: :?: :?: :?: :?: :?: :shock: :shock: :shock: Díky
Babetta 210,1988.přes 21380 km,modro-zelená metalíza. Druhá 210,44317 km,......konečne mám nastříkáno....tedka ještě čeká menší oživovací kůra motoru a pak se jedéééééééééé
Mr.babetta
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 155
Registrován: ned čer 10, 2007 22:25:47

Příspěvekod vrky » úte srp 14, 2007 21:34:36

Mr.babetta píše:lidi já se zeptám,jak sundaváte ten plechovej kryt na bubnu dvojky???? at to držim jak to držim.pořád se mi ten buben protáčí a matka ne a ne povolit.......řekněte svoje fígle :idea: :idea: :idea: :?: :?: :?: :?: :?: :shock: :shock: :shock: Díky


V dílenské příručce je napsáno že si máš pomoc klíčem č.10. Teda: vykupluješ převod (u řetězového kolečka, jako by ti to nešlo rozšlapat) a tam je vybrání hřídelky a tam se vejde ten klíč.
vrky
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř črc 11, 2007 23:01:18
Bydliště: Kérkonoše

Příspěvekod luccas » úte srp 14, 2007 21:47:15

normálně sednu na zadní nosič a zmáčknu brzdy. Pak to povolím :) přitahuji stejně.

No a když nejde tak tomu pomůžu úderem kladiva - myslím do toho klíče ve směru povolování
luccas
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 101
Registrován: úte led 09, 2007 21:07:19

Příspěvekod igoreva » úte srp 14, 2007 21:58:01

Mr.babetta:
Pri povolovaní matky plechového krytu spojky 2.stupňa máš tri možnosti:
1. ak nie je matica veľmi dotiahnutá stačí zabrzdiť zadné koleso brzdou (musí byť zapnutý reťazový náhon), alebo
2. ak je silno utiahnutá vsuň do výpletu kolies tyč a zablokuj koleso, alebo
3. odbornejší postup je použiť desiatku kľúč nasunutý na výstupný hriadeľ reťazového pastorka.
Vyber si!
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod Starec » úte srp 14, 2007 22:26:56

Mr.babetta píše:lidi já se zeptám,jak sundaváte ten plechovej kryt na bubnu dvojky???? at to držim jak to držim.pořád se mi ten buben protáčí a matka ne a ne povolit.......řekněte svoje fígle :idea: :idea: :idea: :?: :?: :?: :?: :?: :shock: :shock: :shock: Díky

Žiadne fígle, jednoducho si stlač zadnú brzdu a ak ti brzda prešmykuje tak pritlač ešte koleso z zemi. Najlepšie ak ti niekto stým pomôže a ty povoľ -matku. :?: :idea: :!:
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod Mr.babetta » úte srp 14, 2007 22:56:53

tož díky v nejblišší době to zkusim abych viděl jak na tom moje dvojka je.....díky ještě jednou :!: :!:
Babetta 210,1988.přes 21380 km,modro-zelená metalíza. Druhá 210,44317 km,......konečne mám nastříkáno....tedka ještě čeká menší oživovací kůra motoru a pak se jedéééééééééé
Mr.babetta
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 155
Registrován: ned čer 10, 2007 22:25:47

Příspěvekod Ondrassek » pát srp 17, 2007 10:46:40

milda píše:Mastné to určitě není, ale špatně složené. Teď nemyslím to pořadí které popisuješ, nechápu co mají společného gufero s podložkami a O kroužkem. Jde mi spíš o ty fotky, máš nějak utopený výstupní hřídel, nebo spíše špatně usazený buben dvojky v převodovce (v guferu). Jak tam dáš tu velkou podložku a kryt a dotáhneš matku, tak to nesmí stlačit unášeče čelistí. Pak to prokluzuje a nestartuje. Zkus nastartovat s uvolněnou matkou.

s uvolněnou matkou to jde..
Ondrassek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned úno 04, 2007 20:39:56
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod milda » pát srp 17, 2007 14:56:15

Stejný problém jsem řešil já před rokem. Prasla mi segerka v převodovce a výstupní hřídel se posunula o 1 až 2 mm směrem k pastorku. Podle těch fotek ji máš taky utopenou. Takže to může být stejná příčina a to znamená rozpůlit motor. Pokud jsi něco dělal se spojkou může být jen málo zasunutý dvojkový buben v guferu a tím pádem to vypadá jako by byla posunutá hřídel. Ale to musíš vědět ty, pokud se ti závada projevila sama a ty jsi se spojkou nic nedělal, bude to posunutá hřídel. Dalo by se ji opatrně doklepnout zpátky, otázka je za jak dlouho zas ujede když je segerka u ložiska prasklá a nic ji na místě nedrží.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod Ondrassek » pát srp 17, 2007 15:05:56

milda píše:Stejný problém jsem řešil já před rokem. Prasla mi segerka v převodovce a výstupní hřídel se posunula o 1 až 2 mm směrem k pastorku. Podle těch fotek ji máš taky utopenou. Takže to může být stejná příčina a to znamená rozpůlit motor. Pokud jsi něco dělal se spojkou může být jen málo zasunutý dvojkový buben v guferu a tím pádem to vypadá jako by byla posunutá hřídel. Ale to musíš vědět ty, pokud se ti závada projevila sama a ty jsi se spojkou nic nedělal, bude to posunutá hřídel. Dalo by se ji opatrně doklepnout zpátky, otázka je za jak dlouho zas ujede když je segerka u ložiska prasklá a nic ji na místě nedrží.

uz předtím to strašně vibrovalo pri jizde na dvojku. pak to přestalo to startovat samo od sebe. Tak jsem vše odmastil a zase to jelo. Vibrace, vše na novo. Pak už to neřadilo vůbec a nastartovat se to povedlo až po aspon 100 metrech. Myslel jsem si, že jsou to špatné čelisti, protože obložení už bylo sjeté, tak jsem vše vyměnil, ale nic se nezměnilo a nastartovat i tak to nejde. Zkusím zatlačit ten buben, doufám, že to nebude ta segerka, ptze absolutně nemám potuchy, kde ji hledat...
Ondrassek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned úno 04, 2007 20:39:56
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod milda » pát srp 17, 2007 18:28:53

Zkus to znova pečlivě poskládat. Dej si pozor na důkladné usazení bubnu dvojky do převodovky (gufera), a na pořadí vymezovacích podložek na hřídeli, tedy nejdřív dvě ploché podložky, pak gumový O kroužek (nejlíp nový) a nakonec dotlačovací kroužek vybráním směrem k O kroužku. Pak vnitřní unášeč, velkou podložku a matku. Plechový kryt zatím nedávej a matku utáhni. Vnější unášeč a čelisti musí zůstat pohyblivé, pokud po dotažení matky drhnou, máš asi opravdu posunutý výstupní hřídel.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Další

Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků