Stránka 1 z 2

Nesepla jednička,

PříspěvekNapsal: pon zář 10, 2012 18:40:36
od ridchey
Nerad zakladam nove tema,ale nikde jsem na podobny problem zatim nenarazil.
co se tedy stalo: po jizde z prudsiho kopce,po prekroceni normalni max rychlosti po rovine 50km/h na cca 60km/h doslo k "druhemu dechu" motoru a najednou tam bylo 70km/h , nasledovalo dobrzdeni a normalni chod motoru a zastaveni.

Problem c.1:
pri opetovnem pokusu o nastartovani (rozslapnuti na stojanu)doslo k prokluzu spojek a nic. tedy nasledovalo rozslapnuti c.2 a to uz bylo uplne naprazdno.

Tedy nasledoval pokus motor rozslapnout bez stojanu (jizdou slapanim)
a motor naskocil ....ale...

Problem c.2
po nastartovani motoru sel normalne "za plynem", ale nezabrala jednicka,ani pri vytoceni motoru (s citem,ne na uplny max.)!!!!

Nasledovalo nalozeni babety na nakladak a po pul hodce zkoumani poruchy.
Problem c.1 se da vysvetlit,ze byla povolena matka 2 stupne.
Nasledovalo dotazeni a pokus o start....bez problemu naskocil motor a
kupodivu jednicka znovu fungovala !!!

Ale proc pred tim neradila-jak je to mozne? kdyz s dotazenim matky na dvojce to souvislost nema?
napada nekoho nejake vysvetleni? doma jsem buben stahnul a zadne poskozeni nevidet, i jednickove pakynky chodi krasne lehce bez zadrhnuti....

Re: Nesepla jednička,

PříspěvekNapsal: pon zář 10, 2012 20:07:47
od Fajn-Tom
První rychlost je u babetty sepnutá pořád, i při jízdě na druhý rychlostní stupěn. Matkou 2 stupně zřejmě myslíš matku výstupního hřídele a pokud ta se povolí tak tam můžeš mít zařazenou klidně i šestku ale babetta nepojede. Ale jen hádám, nikdy jsem neměl dvourychlostní motor rozdělaný

Re: Nesepla jednička,

PříspěvekNapsal: pon zář 10, 2012 20:22:53
od ridchey
no prave,ze by mela pri roztoceni motoru sepnout a roztocit pres remen velky buben, presto se tak nestalo,je to proti fyz zakonum....proste zahada
povolena matka na vystupnim hrideli byla jen drobnost,na razeni a sepnuti jednicky nema primy vliv...

Re: Nesepla jednička,

PříspěvekNapsal: pon zář 10, 2012 21:42:23
od Fajn-Tom
jednička nikdy nespíná ani nerozepíná, protože je spojena od rozběhových spojek řemenem na buden řadicích spojek a od tohoto budnu jdou pak kola převodovky 1rs. Jednička je v motoru zařazená když motor stojí, běží na volnoběh nebo jede na 2rs, je tam pořád, protože nemá žádné čelisti které by ji rozeply.

Re: Nesepla jednička,

PříspěvekNapsal: úte zář 11, 2012 0:34:52
od ridchey
nene, jednicka je v bubnu na hrideli klikovky, ma tri pakny (ktere normalne chodi v poradku, pred udalosti i po ni)
akorat proste v urcitou chvili se to chovalo tak,jakoby tam ty pakynky nebyly vubec, coz je to divne, bo po vytoceni motoru je ma odstrediva sila pritlacit na stenu rozbehoveho bubnu...

Re: Nesepla jednička,

PříspěvekNapsal: úte zář 11, 2012 17:14:58
od Fajn-Tom
co to máš za babettu? tu co znám já tak má v bubnu, který je na klikovce, pouze rozběhové a startovací čelisti. Jedničkové jsem ještě nikdy neviděl, můžeš to vyfotit?

Re: Nesepla jednička,

PříspěvekNapsal: úte zář 11, 2012 17:44:29
od babetak55
já si myslím že mate oba pravdu a to že rozjezdové čelisti jsou zároveň 1 stupeň ( tří čelisti v prvním bubnu ) a druhý stupeň je až v 2 bubnu

Re: Nesepla jednička,

PříspěvekNapsal: úte zář 11, 2012 19:07:16
od ridchey
babetak55

presne tak, rozjezdove jsou prece 1 stupen, dvojka se spina az pozdeji s otackama

anobrz kdyz mam nekde dvojku, tak nekde musi byt i jednicka, akorat tomu kazdy rika jinak....:-)

nicmene problem zustava stejny.....proc tedy nedoslo k rozjezdu???? a za chvili nato se vse tvarilo jakoby nic a vse fungovalo a funguje normalne....

Re: Nesepla jednička,

PříspěvekNapsal: úte zář 11, 2012 20:27:36
od Fajn-Tom
babetak55 píše:já si myslím že mate oba pravdu a to že rozjezdové čelisti jsou zároveň 1 stupeň ( tří čelisti v prvním bubnu ) a druhý stupeň je až v 2 bubnu

nemáš pravdu, rozběhové čelisti nemají nic s tím jestli jede motor na 1rs nebo na 2rs, jsou sepnuté pořád stejně. To jestli je v motoru jen 1rs nebo 1rs a zárověn i 2rs určují řádící čelisti. Jako příklad si můžeš vzít babettu 215, jedničku nemá ale rozběhové spojky fungují uplně stejně jako na babettě 210.

Re: Nesepla jednička,

PříspěvekNapsal: úte zář 11, 2012 21:25:05
od babetak55
fajn-tom
auto má řadící stupně a rozjíždí se na jedničku nebo rozjezdovou? :wink:
jde jen o pojmenovaní kdy se babeta hne z místa
"jsou sepnuté pořád stejně."
v tomhle se mí liš sepnou se až dosáhnou odstředivé síly přičemž překonávají pružiny nebo svou váhu
jinak babettě 210 se říká dvou rychlostní

Re: Nesepla jednička,

PříspěvekNapsal: úte zář 11, 2012 21:38:53
od babetak55
odpověď je ta uvolněná matka ta svírá druhý stupeň a bez jeho utažení babeta nelze nahodit zlehka a když ji nahodíš tak druhy stupeň nezařadí k vůli unašečí který má byt utuhnut s matkou
skus ho povolit a nastartovat uvidíš

Re: Nesepla jednička,

PříspěvekNapsal: úte zář 11, 2012 22:35:16
od ridchey
toto by samozrejme bylo mozne,kdyby pri dostatecne povolene matce na vystupnim hrideli byl vyskoceny ten vnitrni unasec z regulacniho plechu. jenze v tom pripade : bylo by mozne babetu rozslapnout jizdou- jakozto,ze se mi to vcelku bez problemu podarilo? bo ten regulacni plech co rozpira dvojkove celisti do velkeho bubnu pri startu babety zene prave ten vnitrni unasec...podle mne nikoliv.
z toho tedy vyplyva,ze matka byla sice povolena,ale jen tolik,aby se trochu vychylily celisti dvojky mimo svoji zabehnutou plochu,coz zpusobilo ten prokluz,ale ne tolik aby vyskocil vnitrni unasec z regulacniho plechu (ostatne jsem utahoval asi jen jeden zavit (tj. cca 1,5mm) a vnitrni unasec nebylo treba potacet a vracet na sve misto).....
stale tedy neni jasne,proc pri naskocenem motoru nebyly v zaberu rozbehove spojky (stupen 1), bo kdyby byly v zaberu a roztacely rozbehovy buben,pak by muselo byt citit,ze se v prevodech a spojkach neco deje nepraveho, jenze to bylo uplne bez pohybu.
proste motor bezel a to bylo vse.

Re: Nesepla jednička,

PříspěvekNapsal: úte zář 11, 2012 22:46:05
od babetak55
možný je že i teplo má svou roli pří řazení
jak dlouho jsi jel ?

Re: Nesepla jednička,

PříspěvekNapsal: úte zář 11, 2012 22:55:51
od ridchey
rallye Kozel Bouzov,s prestavkami asi 4,5 hodky kopec nekopec a jak jsem psal, posledni usek byl dost fofr, cekal bych vsechno,ale toto me prekvapilo....
a hlavne, po te pulhodce nez me nakladak prevezl pres jeden mereny usek a po utazeni te matky to jezdi zase jak das ...takze i zavod jsem nakonec dokoncil uz v pohode...

Re: Nesepla jednička,

PříspěvekNapsal: úte zář 11, 2012 23:01:23
od babetak55
tak to vypadá že zato muže teplo přece bubnové brzdy brzdí lípe když sou studené než zteplají a už tolik nebrzdí tym pádem špatně třou o buben
tření a teplo se nemají rádi