Stránka 1 z 1

pískání a rachtání

PříspěvekNapsal: čtv zář 27, 2012 23:24:21
od izz
Zdravím babeťáky. Mám dotaz, vlastním 210.121, a při jízdě mi babča nepříjemně píská, vyloženě kov na kov. Výrazně to namáhá motor, protože babča pak vůbec nejede, po jízdě je cítit, že to někde pěkně dře. Měl jsem sundané startovací, rozběhové i dvojkové čelisti, v tom problém nebude, rozjíždí se a řadí, jak má. To drhnutí je při jízdě takový proměnlivý, babča jede třeba dobře, není slyšet nic, a najednou to začne dřít a nepříjemně pískat a rychlost jde výrazně dolů. Dělá to za studena i za tepla. V minulosti to třeba po postupným ujetí 200 kilometrů ustalo, a po ujetí dalších třeba 300 kilometrů se problém objeví zas. To dření namáhá motor tak, že na volnoběh motor chcípá, po chvice to zase dře míň a volnoběh OK. Samotným motorem si myslím, že to nebude. Třeba někdo z vás dle naznačenýho problému bude hned vědět, co s tím...

Re: pískání a rachtání

PříspěvekNapsal: pát zář 28, 2012 6:32:44
od Kuba402
Vpadá to na prasklé pístní kroužky na pístu a píst pak dře o válec, kouknina to. Válec drží na 4 matkách a není to složité sundat a pak zase poskládat :)
Jinak jestli to bude fakt tím pstem co dře o válec bez pístních koružků tak skontroluj válec jestli tam nejsou nějaké rejhy po prasklých pístních kroužcíc jestli ano tak výbrus :)

Re: pískání a rachtání

PříspěvekNapsal: pát zář 28, 2012 8:29:12
od kolos
Můj typ jsou ložiska na klice. Měl jsem tu jednu babettu, která na volnoběh šla úplně normálně, ale při rozjíždění v motoru klepalo, jako by někdo po něm klepal kladívkem. Zdálo se že zvuky vychází z rozběhové spojky, tak jsem ji neustále rozebíral kontroloval a nakonec to bylo ložisko na straně alternátoru, kde už chyběly i kuličky :shock: