od kolos » úte říj 09, 2012 8:55:08
Do snižování hmotnosti čelistí bych se rozhodně nepouštěl. Největší vliv na to kdy dojde přeřazení z 1 na 2 a naopak, má regulační unašeč. Až budeš mít čas, odkrytuj si spojky i krycí plech řadícího bubnu a trochu si s tím pohrej. Je důležité pochopit, jak to funguje, aby bylo možné něco opravit nebo měnit. Jednou rukou přibrzdi zadní kolo a druhou pootáčej řadícím bubnem jako by se babetta měla rozjíždět. Všimni si, že pokud kolo brzdíš dobře a přesnos momentu z řadícího bubnu na zadní kolo je velký, jsou čelisti dvojky poměrně velkou silou odtlačovány od třecí plochy řadícího bubnu a k zařazení dvojky tedy nemůže dojít. Tohle se děje i za jízdy. Začneš se rozjíždět, čelisti jsou díky velkému momentu při zrychlování udržovány od třecí plochy. Ve chvíli, kdy se motor dostane k maximálním otáčkám a nebo povolíš plyn, dojde na okamžik k poklesu točivého momentu a regulační unašeč dovolí čelistem dosednout na třecí plochu. Takže pokud u tebe padá dvojka do záběru moc brzy a tvrdě, hledal bych problém v ne úplně dobře fungujícím regulačním unašeči. Zkontroluj, zda nemá v místě, kde se dotýká válečků v čelistech vytlačené plošky. Píšeš, že máš vše origoš a najeto 2800, tak to by mělo ještě vše hrát a zpívat jaxepatří.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi