Razeni 2ky

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Razeni 2ky

Příspěvekod Pat » pon říj 08, 2012 17:32:37

zdarec,

rad bych se zeptal jeslti se da nejak upravit to kdy babca zaradi 2ku?
Mam B210 a tezke radici celisti (vse origo, najeto 2800), radi me to bez problemu. Po zahrati to ale zaradi pomerne rychle dvojku pri rychlosti mezi 20-25, ale pak motor nema silu to poradne vytahnout. Chtel tu hranici posunout tak o 5km vys minimalne. Jde to nejak udelaT?
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Razeni 2ky

Příspěvekod Starec » pon říj 08, 2012 18:20:46

Slabý výkon motora. Tam by som hľadal nápravu. Prípadne ak nemáš upravené koleno výfuku tak upraviť.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Razeni 2ky

Příspěvekod Pat » pon říj 08, 2012 20:49:48

no vykon to neni, protoze mam prevod 14/51 a zkraceny koleno, max rychlost mam kolem 53 (podle tachecu), jak jedu nad 30(35), tak uz to ma celkem dobrej tah, ale jak jedu min tak ten zaber dole je fakt slabej... proto sem premyslel nad tim jestli nejak neupravit hmotnost tech tezkych celisti, aby to radilo kus jinak
ted jen nevim jestli snizit nebo zvysit, podle me snizit, ale vubec si nejsem jistej
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Razeni 2ky

Příspěvekod kolos » úte říj 09, 2012 8:55:08

Do snižování hmotnosti čelistí bych se rozhodně nepouštěl. Největší vliv na to kdy dojde přeřazení z 1 na 2 a naopak, má regulační unašeč. Až budeš mít čas, odkrytuj si spojky i krycí plech řadícího bubnu a trochu si s tím pohrej. Je důležité pochopit, jak to funguje, aby bylo možné něco opravit nebo měnit. Jednou rukou přibrzdi zadní kolo a druhou pootáčej řadícím bubnem jako by se babetta měla rozjíždět. Všimni si, že pokud kolo brzdíš dobře a přesnos momentu z řadícího bubnu na zadní kolo je velký, jsou čelisti dvojky poměrně velkou silou odtlačovány od třecí plochy řadícího bubnu a k zařazení dvojky tedy nemůže dojít. Tohle se děje i za jízdy. Začneš se rozjíždět, čelisti jsou díky velkému momentu při zrychlování udržovány od třecí plochy. Ve chvíli, kdy se motor dostane k maximálním otáčkám a nebo povolíš plyn, dojde na okamžik k poklesu točivého momentu a regulační unašeč dovolí čelistem dosednout na třecí plochu. Takže pokud u tebe padá dvojka do záběru moc brzy a tvrdě, hledal bych problém v ne úplně dobře fungujícím regulačním unašeči. Zkontroluj, zda nemá v místě, kde se dotýká válečků v čelistech vytlačené plošky. Píšeš, že máš vše origoš a najeto 2800, tak to by mělo ještě vše hrát a zpívat jaxepatří.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Razeni 2ky

Příspěvekod Pat » úte říj 09, 2012 9:44:25

Unasec a vse ve spojkach je bez problemu, to uz jsem kontroloval. Ono to neradi cuknutim nebo tak, radi to prave bych rekl uplne paradne, ale pro muj styl jizdy to radi brzo. To razeni na 2ku v rychlosti 20-25 je takovy jak ma byt, ale ja bych to chtel prave posunout vys, protoze jeste budu delat nejaky upravy na motoru a v tech nizsich otackach je ten motor slabsi, ale ve vyssich to uz tahne pekne. Takze proto premyslim nad nejakou lehkou upravou tak aby se to razeni posunulo do vyssich otacek.
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Razeni 2ky

Příspěvekod kolos » úte říj 09, 2012 17:42:18

Celé je to nastaveno tak, aby k nástupu dvojky došlo až při určitých otáčkách, tnz. až váha čelistí s rostoucí odstředivou silou, přemůže sílu účinku regulačního unašeče, který do těch určitých otáček udržoval čelisti mimo záběr. Takže teoreticky by snížení hmotnosti čelistí mělo posunout okamžik, kdy dojde k záběru dvojky směrem k vyšším otáčkám, ale otázkou je, zda potom bude přítlak čelistí na buben dostatečný a nebude docházet k prokluzu při každé menší terénní vlnce.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Razeni 2ky

Příspěvekod Pat » úte říj 09, 2012 18:54:17

Tak toho prokluzu pri mensich terenich vlnkach bych se nebal, protoze jezdim jen po normalnich silnicich (mesto), zadnej teren a navic nebudu hmotnost snizovat o kdo vi kolik, ale treba jen o trosku nejakym ubrousenim a uvidime co to udela..
verim ze kdyz pak budu jezdit 40+ tak ten pritlak bude dost velkej, takze toho bych se nejak nebal
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Razeni 2ky

Příspěvekod kolos » úte říj 09, 2012 19:16:36

Hlavně nás pak nezapomeň informovat, jaké se dostavily výsledky. Až někdo další dostane chuť rozdrbat si správně fungující spojku, aby věděl, kterým směrem se vydat :wink:
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Razeni 2ky

Příspěvekod Pat » úte říj 09, 2012 22:06:57

No prave proto sem se na to nejdriv ptal, nez abych neco zk***il. Jde mi hlavne o to jestli hmotnost zvysit nebo snizit. Sam jsem si myslel ze snizit, ale nebyl jsem si jistej. Predelavat to budu ale az bude cas, takze driv jak za 2 tydny to nebude.
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Razeni 2ky

Příspěvekod Dr.House » úte říj 09, 2012 22:27:38

jedna závodní babetta: http://www.trtenicecup.cz/userFiles/tt- ... 281335.jpg dobře je vidět odlehčení řadících čelistí
u upraveného motoru to považuju za nutnost protože úpravou válce se sice zvedne výkon ale posune do vyšších otáček, takže při origo spojkách po přeřazení bude trvat dlouho než se motor zase vytočí naty správné otáčky, odlehčení řadících čelistí je řešení
Uživatelský avatar
Dr.House
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 224
Registrován: ned kvě 01, 2011 8:58:43
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Razeni 2ky

Příspěvekod Pat » úte říj 09, 2012 23:12:46

Dr.House: dik, neco takovyho jsem potreboval vedet, to je presne to co potrebuju ;) ted jen otazka jestli to odvrtat tak jak mas ty nebo zbrousit, ale jednodussi asi bude odvratat a aspon muzu zacit malym vrtakem a v pripade potreby zvetsit :)
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Razeni 2ky

Příspěvekod Dr.House » úte říj 09, 2012 23:36:34

na fotce není moje babetta!! to s tím menším a postupně zvětšovat je dobrý nápad
Uživatelský avatar
Dr.House
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 224
Registrován: ned kvě 01, 2011 8:58:43
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Razeni 2ky

Příspěvekod Pat » pon říj 15, 2012 19:03:24

tak uprava celisti se trochu zpozdi, protoze vcera se mi odlepilo oblozeni z jedne celisti, takze sem to dal do obchodu, kde mi za cca 60 nalepi novy oblozeni, musim teda nechat udelat obe at jsou stejny :)
Takze pak az to trochu zajedu budu experimentovat s hmotnosti.
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno


Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků