Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod PetrT30 » úte led 06, 2015 19:53:03

Zkurvite tím buben a čelisti. večer pošlu fotky jestli je najdu.
Není lepší vyřešit problém s tím řazením? I když mě není pořádně jasný o jaký problém vlastně jde.
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod ronin10 » úte led 06, 2015 21:31:25

kdybych měl možnost to vidět tak sem nepíši o tom :) třeba to sem dá PetrT30 ,tak na oko můžeš vařit co tě napadne když nevíš co a kde a výsledkem může být katastrofa a nepojede babeta vubec a nebo furt za jedna ,jen se musi vědět kde co ,jak říkám známá to tak má už pár let blbec sem se na to nekoukal páč sem jel v babettach 207 jen,až nyní jsem popošel poprvé na typ 210 a ted se tluču do hlavy proč sem se tehdát nekoukl na to u známé nebo spíš bejvalé :D ted už tam asi nepujdu se koukat :D to musíte pochopit :D ale nemá s tou babettou od doby co ji to povařil soused problém akorad sem ji tam měnil rozběhové čelisti jednou měla je sjeté až na železo po výměně babetta na rozjezdech jako Schumacher :wink: Když budu mít takovou upravu i já někdy časem tak to dělám výhledově že si babettu chci nechat pro sebe né ji prodávat dále to by se pak jeden v tom nevyznal ,prostě babka napořád doma :) ale spolehlivá a ne neřadící ty sou k prdu :| ,PetrT30 problém je výše popsaný zatím žadná rada nu posečkám ještě na nějaký tip :wink: :?:
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod PetrT30 » úte led 06, 2015 22:28:15

Tenhle motor mě byl věnován a nadával jsem jak špaček na takovou zhovadilostí. Už jsem to sem kdysi někam dával.
Ale každýho věc.
Pokud to neřadí tak jak má tak je něco špatně a takhle bych to rozhodně neřešil.
Možná by někdo (kdo bydlí na rovině) rád vyměnil motor z 215tky za 210tku.
Přílohy
IMG_3419web.jpg
IMG_3419web.jpg (139.4 KiB) Zobrazeno 8953 krát
IMG_3409web.jpg
IMG_3409web.jpg (144.54 KiB) Zobrazeno 8953 krát
IMG_3406web.jpg
IMG_3406web.jpg (140.6 KiB) Zobrazeno 8953 krát
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod ridchey » úte led 06, 2015 23:44:47

zavareni celisti do bubnu je prasarna vsech prasaren.
to ze neradi jak ma, muze byt bud vyslahanym motorem,ze uz neda vykon na prerazeni,nebo spatnou funkci regulacnich plechu ve spojce,pripadne samotnymi celistmi,pokud jsou davane nove (muze to byt ausus) a nekdy to zpusobuje i tesnici O-krouzek pokud nekdo da dva misto jednoho.....
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod ronin10 » stř led 07, 2015 2:02:29

petrT30 a to je svár i na malým unašeči s hřídelí? nebo se mi to jen zkresluje? ostatně buben by šel lejznout na soustruh v tom bych problém neviděl,horší kdyby to bylo svařený tak že by se to už nedalo vydělat ten ozub buben s čelistmi,Ridchey zdravím tě :) jako prasárna všech prasáren ano souhlas, nevypada to vábně ale pokud se dá buben vydělat ikdyž je to svařený a nebrání to případnému půlení motoru,tak bys koukal jak babetta perfektně jezdí když je to napevno v podstatě nemáš žádné ztráty a jedeš furt stereotyp jak variátor akorát to prej má pomalejší odpichy z místa ale když jsem známé menil nový rozběhovky ty 3 ,jelikož už byla za těch 5-10 let na železu od novoty co tam byli prej,tak aniž by se zaběhávali tak babetta vystartovala až jsem se leknul že spadnu jak mě potahala, před výměnou bych to hodnotil jako trošku slabší rozjezd než u těch co normálně řadí :wink: ,než furt bojovat za nemalý peníze se spojkami a vrážet do toho celé vejplaty jako sem tu u jednoho četl že už měl takový vztek a tolik peněz utracenejch a tolik spojek v šupleti že by si mohl otevřít krámek a furt mu to nejelo,když by se tam dostal olej tak odpadá čištění vcelku jednou za čas aby se nedostal na řemen či jinde to člověk utře a má klid případně přetěsní guferem či o kroužkem, Známou znám přez 3 léta spíše bejvalou přítelkyni :D a tosme jezdily vejlety docela často a za ty 3 léta nebyl problém u ní na babetě se spojkama řadícíma, krásně táhne do kopců nic nepodřazuje nevynechává prostě jako jednorychlostka,silně o tom přemejšlím že si to zbodnu ,uvidím dneska jsem byl v motodexu ač jsem říkal že raděj jinde než tam ale pro pár pitlovin žarovičkky,dražší věci jedině z netu za levnějc při větším množství se oplatí aj poštovný pak, no a koukal jsem na nový lehký řadící spojky no obložení mám stejně velké tak sem si říkal že to zkusím třeba si to ještě sedne časem a bude to cajk, a pokud ne tak bych uvažoval na té prasárně :D babču mám teprv 2 týdny a v té zimě člověk taky dlouho nevydrží takže tomu dám ještě čas objedu pár crbaček a uvidí se. :)
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod wenca084 » stř led 07, 2015 9:08:14

Takže když to někdo takhle sprasí , tak se to tedy chová jako jednorychlostka ( 215 ) je to tak??
Babetta 207/500 , Simson SR 70
wenca084
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 359
Registrován: úte led 14, 2014 3:09:14
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod PetrT30 » stř led 07, 2015 9:22:51

Ano
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod Azor » stř led 07, 2015 12:41:33

Už vidím nadšení toho soustružníka, to je na ulomení několika nožů. :D Pokud chceš mít mermomocí jednorychlostku, je lepší přilepit obložení k bubnu epoxidem, bohatě to stačí a je to vratné (v případě zrušení stačí líznout hořákem a epoxi povolí). Ale jednorychlostka chce vpodstatě 3 věci - rovinatý terén, jezdce nikoliv typu zápasník sumo a dát lehčí převod. Ale radost z toho pak podle mě není. Laborovat se spojkami je sice někdy o nervy, ale většinou se to nakonec povede, neztrácejme naději. :D
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod ronin10 » stř led 07, 2015 17:57:34

petr t30 a to je svařenné i k hřídeli a nebo jen pakny k bubnu? dík,Azor s tím lepidlem to taky není špatnej nápad otázka ale zní zdali to nepovolí časem,případně jaké epoxidove lepidlo by jsi na to doporučil i když nedoporučujete tudle metódu :) jsou různé kvality a není lepidlo jako lepidlo, v případě sváru by se to lízlo bruskou a pro šikovného soustružníka který hned nebere 1-2 mm to není problém znám ze své praxe na soustruhu jsem dělal ale doma jej nemám. :) do 100kg by to s člověkem nemělo dělat problémy. jedině v rozjíždění ale v tahu a jízdou do kopců by neměl být problém ,ta od přítelkyně jezdile pěkně svižně do kopců a dosahovala rychlosti na rovince 50-60km/h dle tachometru.
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod wenca084 » stř led 07, 2015 18:11:06

Nevim jaké kopce máš na mysli , ale u nás - mělnicko - kokořínsko by jsi se stímhle vejmyslem vůbec nechytal , ale pořádně prošlapal.
Babetta 207/500 , Simson SR 70
wenca084
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 359
Registrován: úte led 14, 2014 3:09:14
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod ronin10 » čtv led 08, 2015 8:12:56

vím na čem jsem jezdil tak to mohu popsat na babettě 210 dvourychlostní se svařenýma rychlostima a jezdí to nádherně a bez poruch,nevím co už napsat, snad jen není to ani typ 228,28,207,215,225 či mokik stella,klasická babetta 210 original ale se svařenejma rychlostima,včera jsem vyčetl že je ještě typ 215 který někdy někdo prodává i u nás a to je identická babetta 210 akorát to má svařenné rychlosti čili buben už od výroby proto je to jednorychlostní tudíž neřadí,a má stálý převod,škoda že jsem si nenašel čas a nezajel s mladou když sme byli zadobře ještě :D k Ridchey-mu aby ji vyzkoušel ,aspon bych nemusel nekoho presvedcovat sam ze to jezdí uplně normálně,pokud se babetta 215 jednorychlostní vyvážela kde koliv tak věřte že když budete kdekoliv tak vždy na kopec narazíte a to by si dali soudruzi těžko na triko aby to babetta nevyjella :) máme tu kopec z Brodku u Prostějova na Vyškov a ten je pekelně stoupavej ,moje b207 která zvladne kdejaký normální kopec bez příšlapu, s tím má pokaždé problém,ale ta její 210tka to vyjede v pohodě, a to prosím když nejste rozjetí s autem tak tam řadíte za 3 v horších případech za 2 aby jste ho vyjeli,možná ridchey ví kterej mám namysli :) jinak wenca084 pokud jsi na takto upravené b210 jel tak se nechám poučit i z jiných nezdarů ale mě furt přijde že máš zkušenosti z klasické 210 kde se klasicky řadí z 1 na 2 a podřazuje z 2 na 1. ale jak říkám pokud si jezdil či máš zkušenost napiš .


jinak tohle jeden píše na motorkářích majitel b215

Tento stroj jsem si vybral ze dvou důvodů. První důvod byl ten, že jsem ve své sbírce tento model ještě neměl. Druhý důvod je ten, že je tento motor nejspolehlivější ze všech modelů, které se vyráběly, a tak je vhodný na každodenní provoz s minimální údržbou. Zde můžou někteří uživatelé namítat, že i B210 je spolehlivá, ale s tím nesouhlasím. Už mi jich prošlo rukou desítky a nejčastěji se tam kazí to, co na B215 vůbec není. Tzn. problém s maštěním spojek, poruchy volnoběžky a řadících komponent. Daň za spolehlivost jsou horší rozjezdy a nemožnost vyjet vyšší kopce než cca 10%.

zde má i videjko https://www.youtube.com/watch?v=clzy5AbTjUI
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod ronin10 » čtv led 08, 2015 11:51:45

napadlo mě jestli když se klasicky zařadí dvojka a jak sem popisoval dříve že dvojka jak se zařadí tak než se roztáhne tak je to jak když se line smrad a po té ok asi tak přez 5 vteřin než dá o sobě znát,jesli nemůžou třeba prokluzovat i když je to odmaštěný,a proto to tak dlouho trvá třeba,oblozeni se zda byt nové kdyz sem koukal na uplne nove,nekde jsem tu cetl ze si kdosik misto kupovanych radej nalepil svoje obložení a jede mu to o poznání líp,tak aby to nebylo v šitském obložení druhovýroby,no uvidim skusim je zajet a budem moudrejsi,škoda jen že je tam taká zima venku jak v mrazáku brrrr :|
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod Azor » čtv led 08, 2015 16:11:55

ronin10 píše:
jinak tohle jeden píše na motorkářích majitel b215

Tento stroj jsem si vybral ze dvou důvodů. První důvod byl ten, že jsem ve své sbírce tento model ještě neměl. Druhý důvod je ten, že je tento motor nejspolehlivější ze všech modelů, které se vyráběly, a tak je vhodný na každodenní provoz s minimální údržbou. Zde můžou někteří uživatelé namítat, že i B210 je spolehlivá, ale s tím nesouhlasím. Už mi jich prošlo rukou desítky a nejčastěji se tam kazí to, co na B215 vůbec není. Tzn. problém s maštěním spojek, poruchy volnoběžky a řadících komponent. Daň za spolehlivost jsou horší rozjezdy a nemožnost vyjet vyšší kopce než cca 10%.


Tak s tímhle už bych souhlasil, to je naprosto výstižné. Momentálně vymýšlím forrichtung, kde pomocí nejspíše dvou pružin udělám z 210 jednorychlostku, samozřejmě s možností kdykoliv to vrátit (bohužel ale ne bez vercajku, to už by bylo dost složité). Pokud by se to povedlo, dám vědět. Zatím narážím na ten problém, že ono je to určitým způsobem vyvážené a po navaření potřebných paciček to dělá neplechu, ale zatím to nevzdávám. :twisted:
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod ronin10 » čtv led 08, 2015 18:27:06

upřímně jsem také uvažoval nad pružinkami na každou paknu jednu dostatečně silnou aby paknu udržela na bubnu přimačklou ,ale vzhledem k tomu jak rychle se to točí ten buben bez přípravku či vedoucích osek navařených nevim jestli by to slo ci fungovalo,možná když by se něco jako vedení stlačné pružiny navařilo k většímu unašeči který je hyn (teorie na lehkých spojkach) zátím před svařením bych označil lepení epoxidem za nejlepší volbu jak říkáš Azor :wink: česká hlavička koumavá držím palce třeba něco vymyslíš co bude fungovat,teoreticky kdyby to vydrželo pár metrů jízdy tak už se dá projekt posunovat dále
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod Azor » čtv led 08, 2015 18:50:07

Ono to nepotřebuje žádnou mohutnou pružinu, o plné přilnutí se postará odstředivá síla, samozřejmě otázka mastnoty tím pak není úplně (ale dost) eliminována, zmizí ovšem problémy s unašeči. Těch otáček se není třeba bát, ostatně v rozběhovce jsou otáčky ještě větší a pružinky tam neplechu nedělají, záleží na solidnosti zpracování a vyvážení. Jak jsem se již zmiňoval, problém byl při mých pokusech při přechodu zpět (této možnosti se nechci vzdát), kde mi ty přídavné části rozhodily kinematiku celého systému.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

PředchozíDalší

Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků

cron