Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod colcino » pon zář 02, 2013 12:52:39

Co Simba na slovensku? Ti by ještě origo mít mohli. To je bordel že už i takové věci jako unašeče se dělaj na hovno. Se děsím nějaké výžnější nehody až e někomu z nás kousne motor.
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod Pat » pon zář 02, 2013 13:42:07

nastesti krom vnitrniho a vnejsiho unasece v tezkych spojkach mam vse origo a budu se to snazit co nejdyl zachovat
je pravda, ze teda kazdych 200-300km, musim ten dvojkovej buben kontrolovat jestli se nevymackali zase ty plochy toho vnejsiho unasece, ale jinak nastesti je to v pohode

jen se bojim toho ze az budu pulit motor (snazim se to co nejvic oddalit) tak tam pujde kopa dilu z druhovyroby :(
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod colcino » pon zář 02, 2013 16:31:05

Já sem holt musel při půlení vyměnit na 207 všechno včetně bubnu. No děs. Maximálka klesla o 5 km/h a za tepla musím šlapat jako blázen abych to nakopl. Odmaštěné i vzité šmirglem a pořád to blbne.
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod Pat » pon zář 02, 2013 18:52:35

Tak vsechno menit nebudu, ale treba vim ze hnaci hridel mam nejspis mirne ohnutou od te doby jak se mi kousl motor, diky pretrhanymu remenu, protoze kdyz vsouvam unasec do dvojkovyho bubnu, tak v jedne poloze jde lehce a kdyz pootocim tak jde z tuha, ale jakmile uz zapadne, tak uz jde zase pekne, tak nevim jestli je to oska, buben nebo unasec (ale podezreni mam na tu hridel).
Jinak loziska se nastesti daji sehnat made in SK a vsechno ostatni budu repasovat, pokud budu muset. Jak to vidim tady v tech tematech, tak by to slo akorat dopr... ten stav motoru.
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod Grunt » pát bře 14, 2014 22:25:29

Takže jsem si to po roce laborování s různými unašeči potvrdil. Vybral jsem kompletně celý buben s Babetty, která sice neřadila nic moc, ale řadila, očistil ho, nasadil na tu svoji a zjistil, že stejně neřadí. Na původní babettě to řadilo kopancem, tak se otřelo obložení do bubnu (to se asi nějak připeklo a nešlo rozpouštědlem z vnitřku bubnu nijak sundat), jenže stačilo předělat na můj motor a téměř celé zbytky obložení z povrchu babetty to vyhoblovalo a vnitřek bubnu tu vyleštilo. Což by nebylo špatné kdyby to řadilo:
bubny.JPG
bubny.JPG (76.48 KiB) Zobrazeno 8495 krát

V podstatě když má spojka přehodit na druhý rychlostní stupeň, tak místo toho aby se vyřadili převodové kolečka, jsou asi furt spojené a pakny leští vnitřek bubnu, který má jiné otáčky. Jediný způsob jak to dostat na dvojku je rozjet to z kopečka aby kola dostaly dostatečně vysokou rychlost. Co tedy vyměnit a hlavně jak se k tomu dostat, když to s největší pravděpodobností není nic z venku spojky?
Uživatelský avatar
Grunt
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 110
Registrován: ned črc 07, 2013 0:16:43
Bydliště: Morava

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod Pat » pát bře 14, 2014 23:31:09

jak vypadaji unasece celisti?
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod marhalu » sob bře 15, 2014 0:17:07

Ten buben by neměl být ojetý (vyleštěný) na té zadní straně. Mělo by se to ojet jen na styku s obložením. Mám pocit že Ti to někde drhne při roztahování a to slušně. Mrkni se ještě na vnitřní část čelistí a tam bude taky něco vyleštěnýho. Mě když to takhle dělalo tak to bylo buď křivejma čelistma anebo že mi vylezl čep a dřel se o zadní část bubnu.
Na zadní část bubnu by se spojka neměla vůbec dotýkat ...
Současně Babetta 207, 210, 215 a spousta dalších jako servisman :)
marhalu
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 208
Registrován: úte črc 20, 2010 8:27:33
Bydliště: Praha 9, Česká Lípa

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod Grunt » sob bře 15, 2014 14:29:45

Pat píše:jak vypadaji unasece celisti?

Které? Regulační? Všelijak:
regulacni_unasece.JPG
regulacni_unasece.JPG (60.9 KiB) Zobrazeno 8472 krát

Mám staré i fungl nové, těsné i volné, …
A nebo unašeče přímo čelistí?:
unasece.JPG
unasece.JPG (72.45 KiB) Zobrazeno 8472 krát

Ty mám taky staré a nové. Co považuju za důležité, je že je mám funkční. Dokud je nepřesunu do svojí babetty. Proto si nemyslím, že za to bude zodpovědná spojka, nýbrž něco za hřídeli uvnitř motoru. Ostatně po roce laborování a zkoušení všelikých kombinací by mě docela naštvalo kdybych zjistil že veškeré unašeče co mám jsou vadné.
Uživatelský avatar
Grunt
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 110
Registrován: ned črc 07, 2013 0:16:43
Bydliště: Morava

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod Pat » sob bře 15, 2014 14:52:23

K tomu drhnuti co popisoval marhalu:
Kdyz skladas ty tezky celisti dohromady, tak se tam na jednu stranu dava podlozka (nebo segrovka, ted nevim), bacha abys to neotocil, pak se muze stat ze celisti budou vic utopeny.
Dalsi moznost je ze mas spatne slozenou prevodovku (maji se tam davat nejaky vymezovaci podlozky) a muzes mit utopenou vystupni hridel.
U tech celisti mas v poradku valecky o ktery se opira unasec?
Jeste jedna posledni vec, ktera by na to ale nemela mit vliv. Pod O-krouzkem bys mel mit 2 tenky podlozky a nad nim jednu sirsi.
Potom leda posledni moznost ze ti blbne volnobezka...
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod Grunt » sob bře 15, 2014 17:24:45

Pat píše:Kdyz skladas ty tezky celisti dohromady, tak se tam na jednu stranu dava podlozka (nebo segrovka, ted nevim), bacha abys to neotocil, pak se muze stat ze celisti budou vic utopeny.

Kdybych to otočil, tak by se musely čelisti točit opačným směrem. Což se netočí (pokud to nemají v dílenské příručce špatně). Pak už se dá otočit jen ten čep, protože vybrání není symetrické, jenže když bych zase otočil čep, tak segrovku na zadní stěně unašečů těžko zaklapnu šroubovákem, protože ta stěna je hodně vysoká. Nemyslím si že jsem zde mohl udělat chybu. Pakny se docela dost kolébou, ale jakmile do nich dám větší regulační unašeč, tak se o něj opřou a jsou docela v rovině, nemyslím si že drhnou.

Pat píše:Dalsi moznost je ze mas spatne slozenou prevodovku (maji se tam davat nejaky vymezovaci podlozky) a muzes mit utopenou vystupni hridel.

Pat píše:Jeste jedna posledni vec, ktera by na to ale nemela mit vliv. Pod O-krouzkem bys mel mit 2 tenky podlozky a nad nim jednu sirsi.

Dvě podložky (teď jsem při focení jednu ztratil takže budu muset zas dokoupit), gumový těsnící kroužek, tlustčí vymezovací vymezovací kroužek (jehož konečná rovina musí být v jedné rovině s vnější stěnou unašeče aby byly v rovině stěny regulačních unašečů). Stejně to má vliv jen na odsazení vnitřního regulačního unašeče. Nevím jestli to jde nějak víc utopit.

Pat píše:U tech celisti mas v poradku valecky o ktery se opira unasec?

Zdají se být. Pochromované, tvrdé a volně se točí.

Pat píše:Potom leda posledni moznost ze ti blbne volnobezka...

Je to i moje teorie, protože jak jsem řekl. Vybral jsem komplet celou funkční předovku, dali ji k sobě se stejným výsledkem. Okamžitě začala leštit buben. Ta volnoběžka by měla zajistit že kdy se pakny dotknou bubnu, rozpojí se to kompletně od ozubených kol uvnitř skříně aby pakny a buben neměli kvůli převodovému poměru jiné otáčky. Pokud jo, tak to akorát začne leštit buben, což je přesně můj případ. Jenže co s tím? Dá se to nějak vyzkoušet jestli volnoběžka správně funguje?
Uživatelský avatar
Grunt
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 110
Registrován: ned črc 07, 2013 0:16:43
Bydliště: Morava

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod kolos » sob bře 15, 2014 17:56:20

Si tu volnoběžku vyzkoušej, jak moc velký odpor klade pri prokluzu, tedy vždy, když má být zařazená dvojka. Zasuň buben do motoru, do bubnu unašeč s čelistmi. Řemen nenasazuj, ani okroužek nemusíš dávat. Prostě jen buben a čelisti, aby byly ve správné poloze. Teď když potočíš bubnem ve směru otáčení motoru, tak by se měly čelisti pootočit zhruba o polovinu toho co pootočíš bubnem. Tohle je jednička a volnoběžka v tu chvíli neprokluzuje a mělo by jí točit bubnem úplně lehce. Když ale při pootáčení bubnem přidržíš čelisti tak, aby se otáčely stejnou rychlostí jako buben, musí při tom volnoběžka prokluzovat. Tady je důležité, aby při tom otáčení bubnem a čelistmi stejnou rychlostí, nebyl cítit nadměrně zvýšený odpor. Nepatrně hůř to půjde, ale aby to byl problém, muselo by to jít fakt těžko.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod ridchey » sob bře 15, 2014 18:00:16

no,ja to vidim tak,ze bud nebyl radne dorazeny buben(o cemz pochybuju),
nebo povolila segrovka na vystup. hrideli v prevodovce
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod pepec » sob bře 15, 2014 21:54:32

měl jsem stejný problém .. četl sem článků a článků .. vyzkoušel vše měnit ..vše několikrát zkládat ..odmašťovat .. mam doma taky plno čelistí unašečů atd ..koupil jsem vše nové a nic....pučil jsem si čelisti od kamaráda kterému babetta řadí a nic .. pak jsem zkusil kalafunu .. která stejně za pár dní začala prokluzovat ... tak sem se vytočil .. vzal jeden buben .. flexu... co nejměnší kotouč .. co už je skoro v pr**li.. udělal drážky do bubnu..a řadí to parádně .. už s tím chvilu jezdím a žádnej problém .. buben mám náhradní takže výměna do původního stavu není problém ..neřadí to cukáním ale pěkně plynule.. i do kopce .. paráda .. čekám komentáře typu že sem hovado :D .. ale funguje to .. :D
pepec
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 16
Registrován: ned bře 09, 2014 15:26:21

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod marhalu » ned bře 16, 2014 22:38:18

Grunt píše:
Pat píše:Kdyz skladas ty tezky celisti dohromady, tak se tam na jednu stranu dava podlozka (nebo segrovka, ted nevim), bacha abys to neotocil, pak se muze stat ze celisti budou vic utopeny.

Kdybych to otočil, tak by se musely čelisti točit opačným směrem. Což se netočí (pokud to nemají v dílenské příručce špatně). Pak už se dá otočit jen ten čep, protože vybrání není symetrické, jenže když bych zase otočil čep, tak segrovku na zadní stěně unašečů těžko zaklapnu šroubovákem, protože ta stěna je hodně vysoká. Nemyslím si že jsem zde mohl udělat chybu. Pakny se docela dost kolébou, ale jakmile do nich dám větší regulační unašeč, tak se o něj opřou a jsou docela v rovině, nemyslím si že drhnou.


Přiznám se že jsem z toho popisu nepochopil kam vlastně dáváš tu ségrovku, předpokládám, že správně ;). Ségrovka musí být na správné straně, tedy čep musí být správně otočený. Pokud ne, tak dochází k vyosení čelistí a problémům v řazení, dření v bubnu apod.
Když jsi tam vyměňoval tu spojku tak jsi ji nerozebíral - tím by se vyloučilo to vyosení ...

Grunt píše:
Pat píše:Jeste jedna posledni vec, ktera by na to ale nemela mit vliv. Pod O-krouzkem bys mel mit 2 tenky podlozky a nad nim jednu sirsi.

Dvě podložky (teď jsem při focení jednu ztratil takže budu muset zas dokoupit), gumový těsnící kroužek, tlustčí vymezovací vymezovací kroužek (jehož konečná rovina musí být v jedné rovině s vnější stěnou unašeče aby byly v rovině stěny regulačních unašečů). Stejně to má vliv jen na odsazení vnitřního regulačního unašeče. Nevím jestli to jde nějak víc utopit.


Oni ty dvě podložky pod o-kroužkem nejsou úplně nutný. Ty tenký kroužky se špatně shánějí a tak se dají nahradit dalším o-kroužkem. Tedy pak to je 2x o-kroužek a silnější vymezovací kroužek. Vyzkoušeno - zlepší se také to těsnění proti oleji :)

Také se tady psalo o vypadnuté ségrovce na hnacím hřídeli - tu by nepodceňoval. Ono když výstupní hřídel má vůli, tak si najde pro něj nejvhodnější pozici, ale ta je naprosto nehodná pro řazení. Také jsem se na vlastní kůži přesvědčil :). Zkontroluj si jak moc se hýbe ..
Současně Babetta 207, 210, 215 a spousta dalších jako servisman :)
marhalu
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 208
Registrován: úte črc 20, 2010 8:27:33
Bydliště: Praha 9, Česká Lípa

Re: Stále špatné řazení druhého rychlostního stupně :-(

Příspěvekod ridchey » ned bře 16, 2014 22:52:15

dva O-krouzky tam vrazit je tak trochu z nouze ctnost,sice to muze lepe tesnit,ale taky to muze zpusobovat horsi funkci razeni na 2,je to kus od kusu,tak jen pro info
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

PředchozíDalší

Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků