Stránka 1 z 1

Prokluzující a "cinkající" spojka

PříspěvekNapsal: pon zář 17, 2007 12:23:30
od ondrej.lhotka
Zdravím, potřeboval bych poradit se startovací spojkou u dvourychlostní babetty. Při startování čelisti zaberou, ale jak se přiblíží k HÚ, tak nepřekonají kompresy a spojkový buben s kovovým cinknutím se vrátí cca o 30° zpět. Takže ani při usilovném šlapání neprotočím motor. Bez svíčky se motor točí (ale zas nejede :)). Na čelistech jsou vidět omlácená místa, která určitě souvisí s tím cinkáním, ale nějak mi nedochází proč... Vždyť by v těhlech místech k žádnému kontaktu dojít nemělo (nebo tomu nerozumím :)). Pružiny jsem měnil, bez efektu. Buben mi přijde v pohodě. Než koupím nový čelisti, tak bych se chtěl poradit a hlavně bych potřeboval objasnit to cinkání.

Tady jsou fotky čelistí a bubnu:

http://ondrej-lhotka.euweb.cz/babetta/2.jpg
http://ondrej-lhotka.euweb.cz/babetta/3.jpg

PříspěvekNapsal: pon zář 17, 2007 22:13:02
od Jenda
Klasika. Prohnutý startovací čelisti. Drhnou horní částí oblouku o buben a obložení nemůže dostatečně zabrat. Spojka nesepne. Buben je O.K. S ním nic nedělej. Pomoc je možná na několik způsobů:
1. Nalepit vyšší obložení. Vzhledem k tomu, že se závada časem objeví opět /čelisti se dále prohýbají/, neefektivní.
2. Odřený místo, kde čelisti drhnou o buben obrousit, či opilovat. Toto je spíše pomoc v nouzi, například podud jsi někde daleko a chceš dojet. Čelisti se tím více zeslabí a začnou drhnout znova.
3. Někdy pomůže čelist položit na kovadlinu, či jiný těžký železný předmět obloukem nahoru a opatrně naklepnout, aby se čelist mírně o 1-2mm rozevřela. Čelisti mohou pak překvapivě sloužit ještě dlouho. Je však nebezpečí, že při naklepávaní prasknou, což se také dost často stává.
4. Čelisti zahodit a koupit nový. Pokud trefíš na dobrý a nikoli bláto, bude to asi nejlepší řešení...

PříspěvekNapsal: pát zář 21, 2007 9:14:59
od ondrej.lhotka
Díky za rady. Jdu koupit nový.