B210- občas razantně kope dvojku a už nepodřadí

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

B210- občas razantně kope dvojku a už nepodřadí

Příspěvekod Mr.HONDA » úte úno 26, 2013 9:11:06

Zdravím Všechny a prosím o radu. 5ešil jsem to ve volnoběžce v sekci motor, ale prý to patří spíš sem.

Ahoj, nevím zda to patří přímo sem, ale je to prakticky jediná věc, kterou nemám hotovou.
Stroj: Babetta 210/000 r.v. 84 najeto 8600Km - tachometrových. Koupil jsem ji na podzim v B.Bystrici od prvního majitele včetně všech orig. dokumentů. Jediné, co prý na ni bylo měněno je to, že pán na ni dojížděl daleko, tak na ni dal 39z rozetu z 207ičky. Koupil jsem ji jako moped 6 let nepoužívanej, ale do poslední chvíle funkční. Po převezení domů jsem zahájil rehabilitaci:
Vypláchnutí a vyčištění nádrže, rozebrán a vyčištěn pal. kohout, nová hadička včetně příd. pal. filtru, vyčištěn karburátor a vypálen celý výfuk (koleno zkráceno) v převodovce vyměněn olej, sundaná hlava i válec. Válec i píst v "A" stavu (vše originál píst TZV 'A' ) hlava i vrch pístu očištěn a dekarbonizován, s předstihem nehýbáno, nová svíčka i s kabelem. zapalování bezkontaktní s cívkou uvnitř té plastové krabičky.
Spojky: start. orig. pěkné vyměněny pružiny za nové. Rozběhové čelisti nové včetně pružinek a podložných plíšků, řadící čelisti originál - pěkné, řemen měněn.

Problém: Po prvních cca 200Km začíná motor přeřazovat z 1 na 2 razantně (moc to tam kope) poprvé jsem to nečekal a málem mi vytrhla řídítka z rukou. Další k tomu návazný problém je, že jak se tam takto kopne dvojka, tak babetta pak odmítá podřadit zpět na 1. stupeň vždy úplně zastaví (v kopci)tak, že babeta zpomalí pod úroveň "tažitelnosti" dvojky, ta začne klouzat a babetta zastaví. Musím ji dát na stojan, nastartovat, vyhnat ji do obrátek, zaseknout z.brzdu a tím dojde k odblokování 1.stupně.

Problém je, že toto babetta nedělá pravidelně (studená, teplá, na rovině i z kopce) prostě si postaví hlavu, čutne dvojku a je vymalováno.

Nyní mám koupenou repas sadu (gufera česká, ložiska slovenská a sadu všech těsnění) Nerad bych to ale udělal, seskládal a byl nemile překvapen. Mám v plánu i výměnu třecích pouzder v převodovce a chci se zeptat, zda mám vyměnit i píst. kroužky, nebo se to samostatně bez výbrusu nedělá? Vyměněno bude i jehlové ložisko pod pístem. Klika bez vůlí.
Babeta na svůj věk a orig. stav jede pěkně. Já (90Kg) babetta převod 13/39 řadí v rozmezí 20-30Km/h (podle plynu) Vmax na rovině 55Km/h z kopce lehce nad 60 - žádná křeč mám ji rád. Po repasi tam ale stejnak pude orig. rozeta popř. 47z.

Dotaz zní: Co s tím zatraceným kopáním dvojky :roll: :roll: a jestli někdo může, ať prosím vysvětlí rozdíl v olejích do převodovek? Leju tam předepsanou PP80 ale jaký je rozdíl třeba oproti PP60 ve vyskozitě? V prov. teplotách? Děkuji Ondřej
Naposledy upravil Mr.HONDA dne úte úno 26, 2013 9:17:02, celkově upraveno 1
Mr.HONDA
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 50
Registrován: sob úno 23, 2013 6:38:35

Re: B210- občas razantně kope dvojku a už nepodřadí

Příspěvekod Mr.HONDA » úte úno 26, 2013 9:13:52

Zde je odkaz na fotky toho dvojkového bubnu fotil jsem toho víc, tak ať to tu hned nezapráskám.

http://durexxx.rajce.idnes.cz/Babetta_210/
Mr.HONDA
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 50
Registrován: sob úno 23, 2013 6:38:35

Re: B210- občas razantně kope dvojku a už nepodřadí

Příspěvekod Tarent » úte úno 26, 2013 19:12:50

Do dvourychlostní babetty ale nepatří PP80 ale motorovej olej M6A (do převodovky viz manuál). a přes zimu (za mrazů) dokonce i řidší tuším M3A

A dokonce by to mohl být ten důvod - nedokáže se pevně spojit volnoběžka.
Tarent
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 11
Registrován: úte lis 16, 2010 14:41:30

Re: B210- občas razantně kope dvojku a už nepodřadí

Příspěvekod colcino » úte úno 26, 2013 19:20:42

No- myslím si že je jedno jaký převodový do té babetty nalejeme. Ale nechám se poučit pokud je to jinak
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: B210- občas razantně kope dvojku a už nepodřadí

Příspěvekod Koby » úte úno 26, 2013 20:25:17

To stím motorákem mi říkal i místní opravář babet,a jelikož má dlouhou praxi a dobrá doporučení tak bych mu věřil,známej co má 210 tak tam má taky motorák a jezdí s ní cca 3 roky bez problémů.
Pomozte vymítit smrt z našich silnic! Jezděte po chodníku!!!
B207-300 Hellbetta
B215 Hujda
B225 Stella-Střella
Koby
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 536
Registrován: ned úno 10, 2013 1:52:48
Bydliště: Frog city,Brno venkov

Re: B210- občas razantně kope dvojku a už nepodřadí

Příspěvekod ridchey » úte úno 26, 2013 21:00:27

Tarent píše:Do dvourychlostní babetty ale nepatří PP80 ale motorovej olej M6A (do převodovky viz manuál). a přes zimu (za mrazů) dokonce i řidší tuším M3A

A dokonce by to mohl být ten důvod - nedokáže se pevně spojit volnoběžka.

obavam se ze to stejne bude i muj pripad,kdy mi motor nezabral ani na jednicku, a to byl jak studeny ,tak i za tepla,stalo se to po jednou z obou pripadu,takze bud prilis husty olej,nebo prilis dobry olej :mrgreen: anebo jeste osmelcovana volnobezka,ale to bych snad i vyloucil,bo pri skladani motoru jsem ji zkousel do zaberu a mimo tech dvou pripadu funguje....ukaze se to casem na dalsich kilometrech:-)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: B210- občas razantně kope dvojku a už nepodřadí

Příspěvekod Pat » úte úno 26, 2013 21:38:53

no ja teda jezdim na PP80 a radi pekne, takze na olej bych to nehazel ;)
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: B210- občas razantně kope dvojku a už nepodřadí

Příspěvekod Mr.HONDA » stř úno 27, 2013 8:08:33

Mě právě řadí taky pěkně. V rozmezí 20 - 30Km/h (podle plynu) řazení trvá do cca 2sekund, podřazuje také pěkně. prakticky kdy chci v tomto rozmezí. Když chci podřadit ve vysokejch, tak ve třiceti houpnu plynem, babetta začne podřazovat a než to spadne na 25Km, je tam jednička a už zase táhne k třiceti. Když jedu ekonomiše, tak zkrátka držim plyn plnej a betka sama zahájí podřazování v necelejch 25 a na 20km/h ani nepadne a už zase táhne. Při řazení to samé, jen opačně. Na ekonomiše v nízké rychlosti houpnu a zařadí, a když chvátám, držim max a ve 30Km/h sama přeřadí. Ovšem občas se stane právě to výše popisované. Ať už jedu ekonomicky, nebo rychle, v teple, v zimě...... Sem tam to tam ta mrška kopne a pak už nechce podřadit. Když to rozhejbu řadí zase pěkně. Takže si myslím, že volnoběžka bude plnit funkci správně a že pravděpodobně budou někde vyset dvojkové pakny, volnoběžka dá pokyn, ale pakny vysí a najednou (třeba na nerovnosti) se "utrhnou" a rázem dopadnou na buben (už je nebrzdí volnoběžka, páč ta už svou úlohu udělala) No a tim rázem se zaklíní v bubnu a nejde podřadit. Myslíte, že to může být něco takového?
Mr.HONDA
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 50
Registrován: sob úno 23, 2013 6:38:35

Re: B210- občas razantně kope dvojku a už nepodřadí

Příspěvekod Pat » stř úno 27, 2013 8:18:01

Zkontroluj celej dvojkovej buben, treba jestli se ti nahodou nejak neodlepilo oblozeni na paknach
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: B210- občas razantně kope dvojku a už nepodřadí

Příspěvekod Mr.HONDA » stř úno 27, 2013 8:23:26

ridchey píše:
Tarent píše:Do dvourychlostní babetty ale nepatří PP80 ale motorovej olej M6A (do převodovky viz manuál). a přes zimu (za mrazů) dokonce i řidší tuším M3A

A dokonce by to mohl být ten důvod - nedokáže se pevně spojit volnoběžka.

obavam se ze to stejne bude i muj pripad,kdy mi motor nezabral ani na jednicku, a to byl jak studeny ,tak i za tepla,stalo se to po jednou z obou pripadu,takze bud prilis husty olej,nebo prilis dobry olej :mrgreen: anebo jeste osmelcovana volnobezka,ale to bych snad i vyloucil,bo pri skladani motoru jsem ji zkousel do zaberu a mimo tech dvou pripadu funguje....ukaze se to casem na dalsich kilometrech:-)


No dyštak mě někdo opravte, ale to jakej máš olej v převodovce, přece nemá vliv na klouzání jedničky ne? Jednička se zařadí zvýšením otáček a tím dojde k odstředění paken jedničky (a jelikož startovací čelisti se odstředí při nižších otáčkách než ty jednotkové tak i tyto se odstředí) a přez převodovku pouze přenesou krouťák na pastorek primárního okruhu a až teprve v určitejch otáčkách se do toho prostřednictvím volnoběžky začne v převodovce montovat další okruh (dvojkovej) kterej to přenese z5 do spojkového prostoru (v jiném přev poměru) a pakny to opět přenesou na tu kýženou hřídel pastorku.
Opravte mě, pokud se pletu. Udělal jsem na babettě vše, kromě té převodovky, proto jsem to také prvně řešil v sekci volnoběžka, páč chybu ve spojkách jsem vylučoval ale odtud jsem byl odkázán sem.

TO: Pat
pakny jsou v cajku. Koukni na fotky. Jsou v 2. příspěvku. (foceno včera :-))
Mr.HONDA
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 50
Registrován: sob úno 23, 2013 6:38:35

Re: B210- občas razantně kope dvojku a už nepodřadí

Příspěvekod kolos » stř úno 27, 2013 15:47:37

Mr.HONDA : Podle mě si špatně vysvětluješ funkci převodovky. Při rozjezdu na jedničku vstupuje točivý moment do převodovky přes hřídel dvojkového bubnu, kde se pomocí předlohové hřídele zredukují otáčky asi na polovinu a koroutící moment se přenese do dvojkového bubnu hřídelí unašeče dvojkových čelistí a přes unašeče na výstupní hřídel. Když pak při zrychlování začne zabírat dvojka, tedy čelisti dvojky dolehnou na buben, začne se točivý moment přenášet přímo přes unašeče na výstupní hřídel a převodovka je vynechána - tzv "direct drive". Takže druhá rychlost jako taková, v převodovce není.
A teď k tvému problému. Že se musí volně a bez drhnutí pohybovat dvojkové čelisti je asi jasné, ale volně se musí vůči sobě pohybovat i výstupní hřídel a hřídel unašeče čelistí, aby mohl správně fungovat regulační unašeč. Ten při poklesu přenášeného momentu na výstupní hřídel umožní dolehnutí dvojkových čelistí na buben a opačně při jizdě do stoupání a zpomalování, kdy klesne odstředivá síla na čelisti a zároveň stoupne přenášený moment na výstupní hřídel odtlačí regulační unašeč čelisti od bubnu a točivý moment se začne přenášet přes převodovku. Pokud jsem se dobře díval na fotky, které jsi dodal, máš k utěsnění prostoru mezi výstupní hřídelí a hřídelí unašeče použity dva O kroužky. Má tam být O kroužek jen jeden a místo toho druhého O kroužku ještě jedna tenká podložka.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: B210- občas razantně kope dvojku a už nepodřadí

Příspěvekod ridchey » stř úno 27, 2013 18:51:29

to Mr.HONDA: presne tak jak to pise" kolos ", a prave proto,aby se mohla zacit uplatnovat druha rychlost,je v prevodovce ta volnovezka, funguje podobne jako torpedova brzda na bicyklu, neboli kdyz zacnu roztacet pres rozbehove celisti a ozubeny remen dvojkovy buben, maji se valecky ve volnobezce zahryznout a prenest moment dal. a jestlize se nezakousnou,protoze z nejakeho duvodu nebudou mit dostatecne treni,pak muze motor rvat na plne pecky a "nezabere".....
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: B210- občas razantně kope dvojku a už nepodřadí

Příspěvekod Tarent » čtv úno 28, 2013 19:44:42

Dva o kroužky v unašeči nejsou chyba jsou i v katalogu náhradních dílů. A z vlastní skušenosti vím že tam vůbec nevadí já je tam mám tak 4 roky a že by špatně řadila se mi nezdá. A do ruky se mi dostala i jedna co tam měla naklepanej hliníkovej drát a řadí skvěle a i líp těsní tak tam zůstal....
Tarent
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 11
Registrován: úte lis 16, 2010 14:41:30

Re: B210- občas razantně kope dvojku a už nepodřadí

Příspěvekod Soptik101 » čtv úno 28, 2013 21:30:33

tatka mel na babette neco podobneho po cuknuti v prevodovce se teprve zaradila 1 nekdy az behem jizdy kdyz se radila 2 strasna rana a byla to vadna volnobezka
Dala se nova a vse ok.Jinak hrozi ze se ti utrhne na unaseci celisti vystup co jde do kola a pak je to mnohem drazsi na opravu
Babetta 210 r.v.1986.Válec Sting
Manet Korádo 1999 zelené
Soptik101
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 67
Registrován: pon zář 19, 2011 11:38:50

Re: B210- občas razantně kope dvojku a už nepodřadí

Příspěvekod Mr.HONDA » pát bře 01, 2013 10:45:04

Děkuji za upřesnění funkce převodovky, takže jednička je vlastně redukce? A verdikt je tedy volnoběžka? Babeta má najeto málo a vše ostatní je na jedničku na to, jakej krutej převod tam je (13/39) si vrní spokojeně. Mám v plánu ji brzo ulevit rozetou 47z.

TO KOLOS: Pokud ses díval opravdu dobře, tak na fotce je přítlačnej kovovej kroužek, dva O kroužky i ta tenoučká podložka a jak jsem se teť dozvěděl v jiném vlákně, v případě potřeby se tam mohou ty tenoučké plíšky dát i dva. Asi při lehkej netěsnosti. Zatím sem v každej babce viděl 2 O kroužky, ovšem manuály jsou povětšinou jen s jedním a s přítlačným kroužkem. Jeden O kroužek i plíšek tam chybí.
Mr.HONDA
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 50
Registrován: sob úno 23, 2013 6:38:35

Další

Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků