Stránka 1 z 2

Mazání

PříspěvekNapsal: stř kvě 01, 2013 20:44:21
od DRN
Pánové čím a jak jsou mazané ty dvě jehlové klece pod prvním bubnem?

Re: Mazání

PříspěvekNapsal: stř kvě 01, 2013 22:28:16
od kolos
Olejem přidaným do benzínu, dostanuvším se tam přes ložisko klikovky :wink:

Re: Mazání

PříspěvekNapsal: čtv kvě 02, 2013 7:40:53
od DRN
to jsem tady taky čet ale nesedí mi to, jednak je na klice gufero + ten plechovej kroužek a pak taky jsem to včera rozebíral a ložiska suché

Re: Mazání

PříspěvekNapsal: čtv kvě 02, 2013 8:11:26
od kolos
Gufero na klice sice je, ale směs se k jehlám dostane pod tím kroužkem, který se zasune do gufera. Tohle gufero netěsní prostor kde jsou ty dvě klece od ložiska kliky, ale těsní tento společný prostor od okolí. Proto je pak ještě jedno gufero na začátku bubnu, aby se to celé uzavřelo a utěsnilo. Jehly se přímo v oleji koupat nemusí. Vem si, že se jehly valí jen než se babetta rozjede. Když už je trvale spojená rozběhová spojka, jsou otáčky klikové hřídele a malé řemenice ozubeného řemenu vyrovnané a jehly v klecích mají pauzu :wink:

Re: Mazání

PříspěvekNapsal: čtv kvě 02, 2013 16:03:11
od DRN
kolos píše:Gufero na klice sice je, ale směs se k jehlám dostane pod tím kroužkem, který se zasune do gufera. Tohle gufero netěsní prostor kde jsou ty dvě klece od ložiska kliky, ale těsní tento společný prostor od okolí. Proto je pak ještě jedno gufero na začátku bubnu, aby se to celé uzavřelo a utěsnilo. Jehly se přímo v oleji koupat nemusí. Vem si, že se jehly valí jen než se babetta rozjede. Když už je trvale spojená rozběhová spojka, jsou otáčky klikové hřídele a malé řemenice ozubeného řemenu vyrovnané a jehly v klecích mají pauzu :wink:

díky, vim že nejsou v zaberu nafurt, ale vzhledem k tomu ze mam od go najeto asi 800km a premazavam a tak jehly byly uplne suche a hridel jeví klasicky znamky nedostatecnyho mazani tak se ptám

Re: Mazání

PříspěvekNapsal: čtv kvě 02, 2013 17:56:11
od kolos
No pokud nemáš na klikovce kryté ložisko, nebo nějakou vyšší tu podložku, která se na hřídel klikovky dává jako první, před klece, tak není jak zlepšit průnik maziva z klikové skříně. Než to složíš, namaž to olejem do benzínu a dál bych to neřešil. Pak ještě nenechávat babču zbytečně dlouho klapat na volnoběh.

Re: Mazání

PříspěvekNapsal: čtv kvě 02, 2013 18:04:37
od DRN
jasne diky za info, kouknu na tu podlozku jestli je to to co tam má být

jeste dotaz stava se ze kdyz rano prijdu nakopnu chci se rozjet tak nic, vyleti otacky a nic se nedeje, spojky jsou ok, nejsou mastne tak trosku poslapu a uz to jde a od te doby rozjezdy v pohode zas nez jedu z prace, asi me opousti volnobezka co'?

Re: Mazání

PříspěvekNapsal: čtv kvě 02, 2013 19:56:22
od kolos
Asi stávkuje volnoběžka jak říkáš, ale mohlo by ji ještě pomoc vyměnit olej. Nevím co tam máš teď, ale zkusil bych dát řidší převoďák třeba PP 80.

Re: Mazání

PříspěvekNapsal: čtv kvě 02, 2013 20:19:09
od DRN
je tam pp90 cca 100km, no vymenim zítra a uvidím, znova se mi to pulit fakt nechce, nicmene pred go bylo vsechno ok, pohledove taky tak jsem si rikal ze vnitrek necham puvodni, krom kliky, no a asi jsem to měl vyměnit taky jestli tomu nepomohlo ze jsem zkousel silnejsi pruziny do rozjezdovky

Re: Mazání

PříspěvekNapsal: čtv kvě 02, 2013 20:31:37
od kolos
Pokud ta výměna nepomůže, tak někdy, až se ti bude chtít, udelěj ten první problémový rozjezd bez plastového krytu spojek, ať vidíš, jestli se ti při tom vytočení motoru na prázdno točí řemen, nebo ne a tím vyloučíš chybu v rozběhové spojce.

Re: Mazání

PříspěvekNapsal: čtv kvě 02, 2013 21:11:17
od DRN
to zkusím zítra je to dojížděcí stroj do práce, nerad bych nekde zustal nepojizdnej, co vše je třeba? stačí tohle? http://www.fichtlkramek.cz/nahled/hride ... pl222.html
při tom samo ložiska a gufera ( i když nemaj moc najeto) to mne netrapi delam v tom

Re: Mazání

PříspěvekNapsal: čtv kvě 02, 2013 21:25:59
od kolos
Jasně, na tom odkazu je komplet volnoběžka a to bude nepravděpodobnější příčina občasného vynechání jedničky. Úplná nepojízdnost by tě při tomhle postihnout neměla, protože i když by se ti motor na míště vytáčel na prázdno, tak po pořádném rozšlapání se začne chytat dvojka. Pokud budeš půlit a měnil jsi nedávno všechna ložiska, tak bych vyměnil jen ta na klice. Tam dostávají nesrovnatelně větší kouř, než ta v převodovce.

Re: Mazání

PříspěvekNapsal: pát kvě 03, 2013 7:46:45
od DRN
ta díky, objednám to a rozeberu, me prave mate ten prvni rozjezd je špatně pak už všechno v poradku, kdyz jsem ji mel v ruce tak jsem moc nekoumal na jakem principu funguje, ložiska jsou to nejmenší, spáš ted nemám kde to rozebrat

a uplne sam to budu delat prvne, nejaky zadrhel mam ocekavat? na rozborku spojek je na youtubu dobry video a to uz jsem i delal, zapalko problem taky neni, ale nevim jak vnitřek

Re: Mazán í

PříspěvekNapsal: pát kvě 03, 2013 13:36:25
od kolos
V převodovce toho moc není. Stačí se jen pozorně dívat, eventulně nějak značit, kde byly podložky. Kolečka ti samy ukáží kde chtějí být a jen jedno se dá špatně otočit. Hlavně nějak šetrně rozpůlit motor bez klepání po klice. Nějaký stahovák, nebo přípravek si narychlo mužeš spíchnout. Nedávno tu bylo vlákno o půlení.
Už je to teda definitivní, že je to na půlení, ty tvoje rozjezdy-nerozjezdy?

Re: Mazání

PříspěvekNapsal: pát kvě 03, 2013 13:55:26
od DRN
tak motorů na jawach jsem udelal vic nez par, ale babettu prvne takze nejaky vedomosti jsou, co jsem koukal po foru tak to složitý nebude, v podstatě rozeberu, vyměnim ložiska a volnobezku a hned skladam zpatky, loziska s guferama mám a mám i ten o kroužek do dvojkovejch spojek, jeste neco? tesneni samo taky vsechno ostatni (klika, spojky, ramen,... je nove) jenom tu volnobezku jsem tam blbec nechal


zkusím to až přijdu z práce, tady leje tak jsem na ní nejel, prvně teda zkusím jak se to točí pod krytem a pak vyměním olej a nechám stát chvilku a budu vědět